Jump to content

Google Chrome


Siana
 Share

Recommended Posts

Så har Google lanserat sin egen webbläsare, Google Chrome. Webbläsaren i sig innehåller inga direkta nyheter, men den är rätt minimalistisk. Jag har laddat ner den för att testa den, och det är rätt skönt för mig att testa en annan webbläsare, för FireFox har den senaste månaden eller två startat extremt segt. Google Chrome känns snabb, men än har jag inte prövat den länge.

[youtube-old]Xlh8gSF_hhE[/youtube-old]

Hämta Google Chrome HÄR!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

11.1 You retain copyright and any other rights that you already hold in Content that you submit, post or display on or through the Services. By submitting, posting or displaying the content, you give Google a perpetual, irrevocable, worldwide, royalty-free and non-exclusive licence to reproduce, adapt, modify, translate, publish, publicly perform, publicly display and distribute any Content that you submit, post or display on or through the Services. This licence is for the sole purpose of enabling Google to display, distribute and promote the Services and may be revoked for certain Services as defined in the Additional Terms of those Services.

Väldigt underligt.

Jag har dock hört att den ska vara galet rapp, men med en del buggar och saker som måste fixas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väldigt underligt.

Jag har dock hört att den ska vara galet rapp, men med en del buggar och saker som måste fixas.

Låter onekligen skumt. :)

Och ja, den känns snabbare. Men jag fick just lära mig en väldigt löjlig bugg: skriver man about: % i sökfältet så kraschar hela webbläsaren. :rolleyes:

Edit: Kan ju börja radda upp saker jag inte gillar också...

- Man kan inte trycka in scrollhjulet och bläddra. Det gör jag nästan alltid i FF.

- Det finns inget sökfält i hörnet som på FF. Jag använder alltid det för att snabbt söka på mängder med sidor som YouTube, Google och Wikipedia.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyckte inte att det var något speciellt. Sen att det inte finns någon universalscroll var ganska jobbigt.

Nääh. Enda anledningen till att jag använder den just nu är att den är snabb, men det är nog inte tillräckligt för att få mig att gå ifrån FireFox. Om ett par månader när alla klagomål och buggar börjat bli fixade däremot, vem vet? Det ser lovande ut i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter onekligen skumt. ^_^

Och ja, den känns snabbare. Men jag fick just lära mig en väldigt löjlig bugg: skriver man about: % i sökfältet så kraschar hela webbläsaren. :P

Edit: Kan ju börja radda upp saker jag inte gillar också...

- Man kan inte trycka in scrollhjulet och bläddra. Det gör jag nästan alltid i FF.

- Det finns inget sökfält i hörnet som på FF. Jag använder alltid det för att snabbt söka på mängder med sidor som YouTube, Google och Wikipedia.

Den där buggen som du sa när man skriver "about: %" finns inte för mig. :o

Och eh, det där med sökfältet, sökfältet finns ju i adressfältet. Skriv in det du vill söka på i adressfältet så söker den automatiskt upp det letar efter på Google. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den där buggen som du sa när man skriver "about: %" finns inte för mig. ^_^

Och eh, det där med sökfältet, sökfältet finns ju i adressfältet. Skriv in det du vill söka på i adressfältet så söker den automatiskt upp det letar efter på Google. :o

Google ja. Men om jag skulle vilja söka efter Tirion Fordring på WoWWiki.com så går inte det via adressfältet. :)

Edit: "about:%" (inget mellanrum) var det visst.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns pigg och stor på något sätt. Inte 1000 funktioner utan dom man behöver.

Skulle kunna tänka mig att ha den I skolans datorn istället för Firefox.

Men det är ju ingen webbläsare för publika datorer då man ser 'bilder' på sidorna man har varit på. Te.x om man är inne på personliga sidor or

p0rn

^_^

Undrar om den använder samma favoriter och temp mapp som IE? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju precis vad den är. Ctrl + Shift + N så surfar du inkognito.

Ooooh, SOm porrläget som tidningarna nämde skulle komma till IE8 ^_^

EDIT: Då kommer det väl ta ett tag tills dom mest använda toolbars och addons kommer.

BTW, Undra om Google Crome stödjer Google Toolbar!?

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Imo har de rätt skum EULA:

9.4 Bortsett från den begränsade licens som beskrivs i avsnitt 11 erkänner Google och samtycker till att det inte har några rättigheter, befogenheter och anspråk vad gäller dig (eller dina licensgivare) enligt dessa villkor på eller till innehåll som du skickar in, lägger upp, överför eller visar på eller via tjänsterna, inklusive alla immateriella rättigheter till innehållet (oavsett om dessa rättigheter är registrerade eller inte, och oavsett var i världen dessa rättigheter finns). Utom när du har annat skriftligt avtal med Google samtycker du till att du har ansvar för att skydda och upprätthålla dessa rättigheter och att Google inte har någon skyldighet att göra så för din räkning.


[...]


11. Innehållslicens från dig


11.1 Du behåller upphovsrätten och alla andra rättigheter som du redan har för innehåll som du skickar, lägger upp eller visar på eller via tjänsterna. Genom att skicka, lägga upp eller visa innehållet beviljar du Google en evig, ouppsägbar, världsomspännande, royaltyfri och icke-exklusiv licens att reproducera, anpassa, ändra, översätta, publicera, distribuera och offentligt utföra eller visa allt innehåll som du skickar, lägger upp eller visar på eller via tjänsterna. Denna licens har det enda syftet att göra det möjligt för Google att visa, distribuera och göra reklam för tjänsterna och kan återkallas för vissa tjänster enligt definitionen i tjänsternas ytterligare villkor.


11.2 Du samtycker till att denna licens ger Google rättighet att göra sådant innehåll tillgängligt för andra företag, organisationer eller enskilda med vilka Google har relationer med syfte att tillhandahålla syndikerade tjänster, samt att använda sådant innehåll i samband med tillhandahållandet av dessa tjänster.


11.3 Du är medveten om att Google, i och med utförandet av erforderliga tekniska steg för att tillhandahålla våra användare tjänsterna, kan (a) överföra eller distribuera ditt innehåll över olika allmänna nätverk och i olika media; och (b) göra sådana ändringar av ditt innehåll som är nödvändiga för att forma och anpassa innehållet efter tekniska krav för anslutande nätverk, enheter, tjänster eller media. Du samtycker till att denna licens tillåter Google att vidta dessa åtgärder.


11.4 Du bekräftar och garanterar Google att du innehar alla de rättigheter, all den makt och befogenhet som krävs för att bevilja ovanstående licens.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Imo har de rätt skum EULA:

9.4 Bortsett från den begränsade licens som beskrivs i avsnitt 11 erkänner Google och samtycker till att det inte har några rättigheter, befogenheter och anspråk vad gäller dig (eller dina licensgivare) enligt dessa villkor på eller till innehåll som du skickar in, lägger upp, överför eller visar på eller via tjänsterna, inklusive alla immateriella rättigheter till innehållet (oavsett om dessa rättigheter är registrerade eller inte, och oavsett var i världen dessa rättigheter finns). Utom när du har annat skriftligt avtal med Google samtycker du till att du har ansvar för att skydda och upprätthålla dessa rättigheter och att Google inte har någon skyldighet att göra så för din räkning.


[...]


11. Innehållslicens från dig


11.1 Du behåller upphovsrätten och alla andra rättigheter som du redan har för innehåll som du skickar, lägger upp eller visar på eller via tjänsterna. Genom att skicka, lägga upp eller visa innehållet beviljar du Google en evig, ouppsägbar, världsomspännande, royaltyfri och icke-exklusiv licens att reproducera, anpassa, ändra, översätta, publicera, distribuera och offentligt utföra eller visa allt innehåll som du skickar, lägger upp eller visar på eller via tjänsterna. Denna licens har det enda syftet att göra det möjligt för Google att visa, distribuera och göra reklam för tjänsterna och kan återkallas för vissa tjänster enligt definitionen i tjänsternas ytterligare villkor.


11.2 Du samtycker till att denna licens ger Google rättighet att göra sådant innehåll tillgängligt för andra företag, organisationer eller enskilda med vilka Google har relationer med syfte att tillhandahålla syndikerade tjänster, samt att använda sådant innehåll i samband med tillhandahållandet av dessa tjänster.


11.3 Du är medveten om att Google, i och med utförandet av erforderliga tekniska steg för att tillhandahålla våra användare tjänsterna, kan (a) överföra eller distribuera ditt innehåll över olika allmänna nätverk och i olika media; och (b) göra sådana ändringar av ditt innehåll som är nödvändiga för att forma och anpassa innehållet efter tekniska krav för anslutande nätverk, enheter, tjänster eller media. Du samtycker till att denna licens tillåter Google att vidta dessa åtgärder.


11.4 Du bekräftar och garanterar Google att du innehar alla de rättigheter, all den makt och befogenhet som krävs för att bevilja ovanstående licens.

Scary, men är det för reklamn eller varför? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...