Jump to content

Filosofi


Nik.
 Share

Recommended Posts

Det är just sådana diskussioner man INTE ska ta med en utbildad naturvetare. Klart jag fattar att det i grund och botten handlar om biologisk instinkt. Vad jag pratade om var mer själva sexhetsen och relationshetsen man ser i dagens samhälle. Man kvävs formligen i det. Min poäng var varför man (läs: jag) borde står emot sådana instinkter eftersom man (återigen, läs: jag) vid det här laget vet vart det leder om man ger efter.

Men förklaringen till sex och relationshetsen i samhället är ju biologisk och det verkade ju vara anledningen till det du sökte! Självklart ska du gå din egen väg ifall långvariga relationer inte är något för dig, absolut inget fel att bryta mönstret. Som du påpekat var det dig som person du pratade om men för de flesta andra funkar det så, gift dig, skaffa barn och lev med en person resten av livet, och förklaringen till detta är biologisk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är just sådana diskussioner man INTE ska ta med en utbildad naturvetare. Klart jag fattar att det i grund och botten handlar om biologisk instinkt. Vad jag pratade om var mer själva sexhetsen och relationshetsen man ser i dagens samhälle. Man kvävs formligen i det. Min poäng var varför man (läs: jag) borde står emot sådana instinkter eftersom man (återigen, läs: jag) vid det här laget vet vart det leder om man ger efter.

Att döma av det du skrivit kanske du helt enkelt har haft lite för mycket av det goda? :)

Ligg lite lågt och hamna på en nivå du känner dig bekväm med, både med parbildning och i sängen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 years later...

Efter att ha sett Interstellar och börjat fundera på dom stora frågorna i livet blåser vi liv i denna tråden igen tycker jag.

Det är nåt med höstmörkret och kylan som får mig att hamna i sånt mode. Innan du föddes, existerade inte Universum för dig. Innebär det att Universum existerar endast när DU lever?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att ha sett Interstellar och börjat fundera på dom stora frågorna i livet blåser vi liv i denna tråden igen tycker jag.

Det är nåt med höstmörkret och kylan som får mig att hamna i sånt mode. Innan du föddes, existerade inte Universum för dig. Innebär det att Universum existerar endast när DU lever?

Nej, jag är bara en myra i myrstacken och min existens är irrelevant i det stora hela. Universum existerade långt innan jag kom hit och kommer att existera långt efter jag dött. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...