Jump to content

GTA 1 2 3 4=orginalen?


hannes807
 Share

Recommended Posts

Du måste vänta tills militären stannar för att köpa munkar. >_<

PS. Förklara tydligare, tack.

Edit: Eller vänta, menar du att du undrar om GTA 1, GTA 2, GTA 3 och GTA IV (4) är dom "riktiga" GTA-spelen?

I sådanna fall så kan jag svara nej.

GTA 1 och GTA 2 är "riktiga", enskilda spel, medans GTA London är ett expansionspack (tilläggspaket) till GTA 1.

Sedan så kom GTA 3, vilket är ett "riktigt" spel, och innom samma stil, årgång, eller vad man nu ska säga, så kom GTA Vice City, och GTA San Andreas. Båda är enskilda stora spel, men de kom i GTA 3-serien. Alltså 3D, med den hyffsade grafiken.

Sedan så kom GTA Liberty City Stories och GTA Vice City Stories vilket Rockstar mest kallat tilläggsspel, till folk som verkligen var inbitna i GTA-serien och ville veta mer om vad som hände innan GTA Vice City/GTA 3, och gärna ville ha GTA-spel när dom är på språng (dem utvecklades till PSP och portades senare till PS2). Det är ju fortfarande riktiga spel, men det är ingenting som riktigt räknas in i spelseriens main-games. Det samma gäller för GTA Advance och det kommande GTA Chinatown Wars till Nintendo DS.

IV, eller 4, är också ett utav dom som du vill kalla dom 'riktiga' spelen. Dom 'riktiga' spelen är dom som tar längst tid att göra, och är mest efterlängtade. De släpps också bara till riktiga, populära konsoller. Som PS2/Xbox/PS3/Xbox 360/PC.

Hoppas att jag förstog dig rätt, och att du förstog mig. :w000t:

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du undrar förstås hur man räknar GTA-spelen idag och utöver VickeXs lista så räknar man spelen såhär:

GTA: 1

GTA: Londond

GTA: 2

GTA: Advance

GTA: Liberty City (1)

GTA: Vice City (2)

GTA: San Andreas (3)

GTA: Liberty City Stories

GTA: Vice City Stories

GTA: IV (4)

GTA: Chinatown Wars

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag fattat rätt undrar han om vilka spel som räknas som "original" eftersom de har "egna siffror". Serien är såhär:

  • Grand Theft Auto (1)
    • GTA London

    • GTA 2 (2)
    • GTA III (3)

      • Vice City
      • San Andreas
      • Liberty City Stories
      • Vice City Stories

      [*]GTA IV (4)

      Siffrorna inom parentes visar vilken generations GTA det är - GTA III, Vice City, San Andreas, LCS och VCS tillhör alla den tredje generationens spel i serien eftersom de alla bygger på samma fysik- och grafikmotor.

Redigerad av Henkibojj
...och på så sätt har Jazz fel ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...