Jump to content

Vad finns det för bra nutida skjutspel?


R2D2
 Share

Recommended Posts

Lånar tråden lite.

Jag skulle också vilja ha ett spel som liknar CoD4 som man kan spela Singelplayer på som är hyffsat långt också.

Ska testa Crysis

Spelet ska vara på PC spela inte nån direkt roll när i tiden det utspelar sig.

Tack på förhand!

R2: Om du har HL2 så kan du testa Insurgency: Modern Infantry Combat, Det är en sourcemod som är ungefär som CoD4.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som redan nämnt Call of duty 4.

Sen finns det ju också Armed Assault, där du kan utveckla dina egna SP- och MP- uppdrag,

kräver dock lite mer tid och intresse än andra spel.

Spelar man multiplayer på en bra server kan också bra teamwork krävas.

Blir helt enkelt som en krigssimulator där strategi, teamwork och skills behövs.

I singleplayer campaign-väg skall du dock inte ha så stora förväntningar.

I grafikväg är det också väldigt bra, HDR, och man ser enorma avstånd om datorn klarar av det,

miljön är rörlig (ser lite stelt ut på kommande bilder). Själv kör jag väl på grafikinställningar low-medium.

Och 1024x768 p.g.a. att stjärmen inte hanterar högre upplösningar.

några screenies.

5oidf5fpaack.jpg oa8rmikkrimp.jpg fspaaae1uy98.jpg

Edit: Glömde att säga att det också innehåller ett litet system så man kan beordra sina soldater

om man är befälhavare. Finns ganska många kommandon, kräver lite övning för att kunna

alla kommandon utantills så man snabbt och säkert kan ge order åt sina soldater ute på slagfältet.

Och här finner man moddar till spelet :blink:

http://www.armedassault.info/

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

CoD4 <3

ArmA

SWAT4

Insurgency HL2 MOD

BF2

CS /inte så bra grafik

CSS

Conflict Global storm /inte så bra grafik

Conflict Desert Storm /inte så bra grafik

Delta Force Black Hawk Down /inte så bra grafik

Ghost Recon serien

GRAW

GRAW2

Rainbow Six serien

Joint Operations /inte så bra grafik

Rabbla upp alla spel som ja kom på jusst nu >_<

Men du har iaf lite att välja på nu

Redigerad av Alftakillen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom tillbaks när du vet vad en bug är och hur ett balanserat spel fungerar. <_<

Vad menar folk med "Balans" i ett FPS igentligen? Själva iden är ju att man dödar mer och mer fiender som blir starkare och starkare medans man själv också får starkare vapen. Hur kan det finnas någon balans i det? Och jag har aldrig haft problem med buggar(programmeringsfel) sen jag patcha det till 1.0006.

Nej men det är korkat att gå offtopic, bara till TS. Om du vill ha ett orginellt och inlevelserikt FPS köp Stalker.(skit i vad någon annan här säger och leta i buskarna och testa det iaf)

Om du har ADHD och måste DÖDA AILENZ HELA TIDN!1 köp Halo 3.

Redigerad av MetoC7
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Korkad friend AI, dåligt animerade NPCer som fick allt att kännas klumpigt, väldigt sciptat/triggat och stelt. Spelet fick en '98-stämpel av mig samt en plats på hyllan.

Spelet blir faktiskt en del bättre med den mod som KalleR länkade till. Du kanske borde ge spelet en chans till?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet blir faktiskt en del bättre med den mod som KalleR länkade till. Du kanske borde ge spelet en chans till?

Jag gillar inte att ge spel en extra chans med användarskapade moddar, eftersom att det inte känns som ett riktigt spel länge. Snarare en sandbox.

Frågan jag ställer mig är huruvida det är okej att släppa ett spel som fungerar så dåligt att användarna måste modifiera det själva för att få det spelbart? Till exempel Oblivion, ospelbart utan moddar (inte officiella patchar), vilket är något jag inte kan förlåta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...