Jump to content

Små uppgraderingar till datorn


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Nu är det så ja ska sommarjobba och för mina pengar så ska ja köpa lite nya saker till datorn som Tangentbord mus och Grafikkort sen nåt spel eftersom ja ska handla allt på onoff när jag är där så kan ja lägga till allt som ja har tänkt att köpa. Så vi kan börja med Grafikkortet

Tänkte detta kort på onoff:

SAPPHIRE HD3850 512M PCIE

Mitt nuvarande grafikkort är ett ATI Radeon X800 XT

OBS: Min dator stödjer bara trådlöst tangentbord och mus så jag köper USB mus och tangentbord!

Tangentbordet:

SAITEK CYBORG KEYBOARD

Mus:

LOGITECH Lasermus G5

Sen spelen:

World of Warcraft

World of Warcraft: The Burning Crusade

World of Warcraft: Gamecard.

Min total budget blir runt 4000:- som ja får när ja har jobbat klart.

Och frågan är det där tangentbordet SAITEK CYBORG KEYBOARD är det ett USB tangentbord eller?

Sen så fastnade ja för två tangentbord till

LOGITECH Tangentbord G11 Gamer Keyboard

och

LOGITECH Tangentbord G15 Gaming

Fast det lutar mot detta tangentbord mest åt detta tangentbord SAITEK CYBORG KEYBOARD

Har jag gjort ett bra val av program varorna eller inte? Vilka ska bytas ut och ska vara kvar?

Och är alla tre USB tangentbord?

Redigerad av Tikki
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 58
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tangentbordet:

SAITEK CYBORG KEYBOARD

Spana annars in det billigare Saitek Eclipse II. Har själv Saitek Eclipse och det är ett superbt usb-gamingtangentbord. Saitek is the best

Angående Logitech-tangentborden så har jag för mig att det är ytterst få spel som stödjer alla funktioner som den lilla displayen. Ett onödigt dyrt tangentbord alltså.

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eclipse II är uppföljaren på det framgångsrika Eclipse. Tangentbordet är utrustad med 3 ljusfärger: röd, blå och lila. Ljusstyrkan ändras med en dimmer. Det är elegant och oerhört tyst. Specifikationer - Anslutning: Kabel - Antal multimedia knappar: 8 - Backlight: JA :doh:

Till och med Eclipse I (det jag har) använder backlight. bara blått dock.

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som menas med Kabel är det USB Kabel eller en sån här vanlig? För jag kan nämligen inte använda en sån där vanlig kabel man kopplar in kan bara använda USB eller trådlöst

Spana annars in det billigare Saitek Eclipse II. Har själv Saitek Eclipse och det är ett superbt usb-gamingtangentbord.

Bara för att göra det tydligare. Du måste läsa innan du frågar. Speciellt i din egna tråd. 7 posts är inte så svårt. :doh: Saiteks tangentbord är alltid usb med adapter för användning till PS/2. USB-to-PS2-Adapter-21155568810_1020754_0.jpg

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men när det bara står "Ansluts med Kabel" Så undrar man ju iaf jag.

Men de andra valen da nåt som ska ändras där eller?

Själv sitter jag på ett Saitek Cyborg tangentbord och älskar det!! Det är ett bra tangentbord, jag har haft lite trubbel med drivrutinerna men det är för att jag har något skit i datorn som jag inte får bort så senare blir det att omformatera datorn. Men iallafall, ska du ha ett bra "gaming" tangentbord så ska man nog igentligen kolla upp Logitech G15, men detta var också ett grymt bra tangentbord. Valde just detta för den extremt snygga designen :naughty: aja du gör som du vill :cry:

Sammanfattning: Saitek Cyborg är ett jättebra tangentbord att spela på och det är riktigt bra designat, mycket snyggt...

Logitech G15 är ett bättre tangentbord om du söker det enbart för spelande, har provat det hos en kompis och såg inte direkt den "grymma" funktionen med det :doh: antar att man måste äga ett för att märka det :unsure: .

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alle enda det där kortet ja kan hitta på onoff som är bra. Och dom där prylarna tror jag att ja skaffa. Men detta tangentbord blir det garanterat Saitek Cyborg keyboard

BWAHAHA... *HOST*Skitställe*HOST* Ett tips, ska du beställa data prylar så beställ antingen från Komplett.se eller datorbutiken.com... ONOFF är inte det bästa för sånt här :doh: aja men ett tips, byt ut ATI kortet... Helst med ett Nvidia Geforce kort :unsure:

Du kommer inte bli missnöjd över tangentbordet i allafall :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg nästan likadant ut som mitt gamla tangentbord, hur gammalt var det där? '98??

Skulle gissa på början av Win 98 release :unsure: , Du vet ju själv hur underbart ljudet är!

BWAHAHA... *HOST*Skitställe*HOST* Ett tips, ska du beställa data prylar så beställ antingen från Komplett.se eller datorbutiken.com... ONOFF är inte det bästa för sånt här :naughty: aja men ett tips, byt ut ATI kortet... Helst med ett Nvidia Geforce kort :wub:

Du kommer inte bli missnöjd över tangentbordet i allafall :cry:

Snart kommer det ultimata kortet för våran tid, NVIDIA GeForce GTX 280. Längtar! :doh:

Kostar bara ca 5000 :- vid release!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
GAINWARD GRAFIKKORT 8800GT 512MB PCX är bättre än SAPPHIRE HD3850...

Det bästa dom har är GAINWARD 9800GTX 512MB men det är beställningsvara, så du skulle få vänta några dagar(nån vecka?) extra

Men vi får se vad det blir för grafikkort. Och jag har aldrig haft nåt problem med mitt ATI kort som jag har nu så jag ser inge fel på ATI. Min kompis kör med ett ATI Kort han har inge fel med det heller. Så ja förstår inte varför alla säger att ATI är skit.

Redigerad av Tikki
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vi får se vad det blir för grafikkort. Och jag har aldrig haft nåt problem med mitt ATI kort som jag har nu så jag ser inge fel på ATI. Min kompis kör med ett ATI Kort han har inge fel med det heller. Så ja förstår inte varför alla säger att ATI är skit.

ATI kanske inte är skit, men ATI är sämre än NVIDIA :doh:

Kollade upp tester av dom olika korten och kan lovar att HD3850 är det sämre av dom tre

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...