Jump to content

Ställen ni saknar mest i Liberty City


kompis
 Share

Recommended Posts

Hej.

Ja, som topic säger då. Vilka delar saknar ni mest i Liberty City som finns i New York? Om ni gör en topp tre lista eller något.

Här är min:

1. Staten Island

Om den hade funnits så hade det nog upplevts som en mer storstadskänsla om världsmetropol, spelet hade kännts större. Som jag har skrivit innan här på GTASajten så tycker jag GTA IV största problem är att det inte upplevs som en världsmetropol som NYC utan mer känns som att vara i storlek med typ Stockholm.

Hade man lagt till Staten Island så hade de kännts större. Staten Island ligger söder om Manhattan och man kan ta båt till den från Battery Park och så åker man förbi Statue of Happiness. IRL har Staten Island bara broar till Broker och Alderney.

Hade man lagt till Staten Island tillsammans med lite förorter så hade spelet varit mycket bättre.

2. Wall Street

Hade varit häftigt att ha med, få lite ekonomikänslan som finns i NYC. (För Broadway finns ju med, det är tydligen Columbus Avenue tror jag.)

3. Madison Square Garden

Att ha en fet arena som Madison Square Garden på Manhattan vore schysst. Speciellt om man kunde gå in i den, använda den på något sätt. Kanske se en hockeymatch med Packie eller så. >_<

Hur ser eran topptre lista ut?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Du tänker nog på Grand Central? Frågan är om inte Easton ska vara någon slags variant på det. Det disskuterades lite om det på en tråd här som heter "Easton Station"

Fast det är synd att inte man inte kan gå runt sådär i den klassiska gamla Grand Centralbyggnaden, det saknar jag.

Ground Zero saknar jag inte heller.

Redigerad av kompis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja just det ja, kom på en sak till som lätt placerar sig på listan, nästan de jag saknar mest om man räknar bort den Staten Island (dvs större stad och med storstadskänsla som de skulle ge) och det är Harlem!

Harlem ligger, om jag inte är helt fel ute, uppe på Norra Manhattan. Och visst skiljer sig norra Manhattan från övriga Manhattan i Liberty City också, där uppe vid Frankfort High Station och Vespucci Circus framförallt. Fast det är inte som riktiga Harlem som till stor del består av svarta. Det tycker jag är lite synd att inte det är med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja just det ja, kom på en sak till som lätt placerar sig på listan, nästan de jag saknar mest om man räknar bort den Staten Island (dvs större stad och med storstadskänsla som de skulle ge) och det är Harlem!

Harlem ligger, om jag inte är helt fel ute, uppe på Norra Manhattan. Och visst skiljer sig norra Manhattan från övriga Manhattan i Liberty City också, där uppe vid Frankfort High Station och Vespucci Circus framförallt. Fast det är inte som riktiga Harlem som till stor del består av svarta. Det tycker jag är lite synd att inte det är med.

Fast jag tror R* har försökt göra norra Algonquin ganska så likt Harlem ändå. När man tänker efter så är områderna där till exempel där Dwayne bor, områden där det är väldigt många svarta människor. Sen när man läser den här Wikipedia-artikeln så får man vissa kopplingar åt just det Harlem R* på något vis försökt efterlikna, i alla fall om man tittar på kartan. Samma med den här bilden också. Som liknar väldigt mycket just den gatan som finns i norra Algonquin vid bron som leder mot Bohan.

Annars hade det varit skoj om Yankee Stadium eller något funnits med på ett hörn. Eller Madison Square Garden som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast jag tror R* har försökt göra norra Algonquin ganska så likt Harlem ändå. När man tänker efter så är områderna där till exempel där Dwayne bor, områden där det är väldigt många svarta människor. Sen när man läser den här Wikipedia-artikeln så får man vissa kopplingar åt just det Harlem R* på något vis försökt efterlikna, i alla fall om man tittar på kartan. Samma med den här bilden också. Som liknar väldigt mycket just den gatan som finns i norra Algonquin vid bron som leder mot Bohan.

Annars hade det varit skoj om Yankee Stadium eller något funnits med på ett hörn. Eller Madison Square Garden som sagt.

Okej.. jo det stämmer nog.. Fast jag tycker inte riktigt de har lyckats. De är inte så att man verkligen slås av att man är i Harlem, mer att man får lista ut själv ungefär. Jag skulle vilja att de va lite mer som Groove Street och de delarna av Los Santos i GTA: San Andreas, fast i New Yorkstil då.

Tycker inte de är så jättemycket svarta i norra Algonquin även om de är kanske lite mer än andra delar av Liberty City.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...