Jump to content

FRA-lagen


Skotten_31
 Share

Recommended Posts

Piratebay

stoppafralagen

Är inte 100% fast en vän sa att piratebay ska läggas ner ifall den går igenom.

Diskutera, vad tycker du om FRA-lagen?

Hämtat från stoppafralagen.nu:

Allt du gör på nätet kommer att övervakas

Alla dina telefonsamtal kommer att avlyssnas

Den 18 juni röstar Sveriges riksdag om att införa allmän avlyssning av alla svenska medborgare. Försvarets Radioanstalt (FRA) ges i uppdrag att avlyssna all kabelburen kommunikation som passerar Sveriges gränser.

Nästan all kommunikation, även inom Sverige, passerar idag gränsen och kommer därmed att avlyssnas. E-post, sms, webbtrafik, chattar och mobil- och telefonsamtal, allt analyseras.

Ingen domstol är inblandad. Ingen brottsmisstanke krävs. Alla behandlas som misstänkta.

Även regering och myndigheter ges befogenhet att söka i den privata kommunikationen. Lagen öppnar för nya, godtyckliga användningsområden. Materialet kan dessutom lätt missbrukas eller hamna i fel händer.

Källskydd och meddelarfrihet blir tomma ord när varje kontakt med media kan vara avlyssnad.

Avlyssningen ska skydda mot odefinierade ”yttre hot”. I själva verket utgör den nya lagen i sig ett allvarligt hot mot det öppna och fria samhället.

Redigerad av Skotten_31
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns redan en sån här tråd :mf_doof:

Ojj visste inte det.

> Search Results

You searched for: Piratebay

Unfortunately your search didn't return any results.

Try broadening the search parameters by searching by different keywords or altering the format of your search.

Remember to use the wildcard '*' to increase the number of matches. Apple* will match 'apple' and 'apples'.

Search Again?

> Search Results

You searched for: FRA+Lagen

Unfortunately your search didn't return any results.

Try broadening the search parameters by searching by different keywords or altering the format of your search.

Remember to use the wildcard '*' to increase the number of matches. Apple* will match 'apple' and 'apples'.

Search Again?

search funktionen som buggats?? :/ ajja sorry :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ofta, den var öppen för Gof 00.03 och jag låste 00.04, då ska man räkna in läsning av tråden och sedan låsning. Du ljuger! :whistling:

Jag såg tråden innan gof hade skrivit, sen letade jag rätt på länken till den första tråden, när jag återvände till denna såg jag att gof redan postat den, så då nöjde JAG mig med att låsa, INNAN du hade skrivit/låst :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...