Jump to content

Kan man se Meddelande i mobilen, mailen


Vice.
 Share

Recommended Posts

Osäker på om jag skulle lägga det i PS 3 tråden eller här, valde här eftersom det rör sig om att få fram meddelande när man spelar GTA IV...

Alltså, det jag undrar är, kan man kolla sina mail/meddelanden genom att gå in på någon hemsida och läsa sin mail där eller kolla i mobilen eller på nått annat sätt?

Det har ju börjat skickas meddelande till mig 2-3 ggr varje gång man spelar. Och det är jobbigt att hålla på att stänga av varje gång. =/

Har faktiskt inte provat att sticka till ett internetcafe och kolla min mail, för att se om mailet ligger där.

Har inte kollat mobilen heller.

Vet ni om det funkar eller finns det nått annat som underlättar?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nix, det går inte. I sommar kommer PS3 få en uppdatering som innehåller ingame-XMB, dvs att man kommer åt huvudmenyn (XMB) utan att behöva stänga av. Frågan är om man kommer åt ALLT i XMB eller bara delar av den.

Tips till folk som skriver PM till såna som spelar: Låt ämnesraden vara det viktiga. Till exempel "invita mig", "joina min invite", "spela senare?", "spela nu?" etc. Ett "hej" blir jobbigt eftersom man måste stänga av.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Nix, det går inte. I sommar kommer PS3 få en uppdatering som innehåller ingame-XMB, dvs att man kommer åt huvudmenyn (XMB) utan att behöva stänga av. Frågan är om man kommer åt ALLT i XMB eller bara delar av den.

Tips till folk som skriver PM till såna som spelar: Låt ämnesraden vara det viktiga. Till exempel "invita mig", "joina min invite", "spela senare?", "spela nu?" etc. Ett "hej" blir jobbigt eftersom man måste stänga av.

Sanslöst dåligt att den funktionen inte redan finns.

Så... jäkla... kass.

Tänkte att man kanska kunde kolla det i spelet på nått sätt men nehee. ><

Säker på att det kommer att komma "ingame.XMB"?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som är extremt jobbigt är när någon skriver som rubrik: LÄS/READ och när man går ur spelet och kollar så är meddelandet tomt/innehåller ett tecken ex # :mf_doof:

Absolut.

Som Henkii sa: Skriv tydligare vad ämnet gäller.

Men jag tycker ändå att detta borde ha varit en naturlig sak av Sony att plocka in.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Absolut.

Som Henkii sa: Skriv tydligare vad ämnet gäller.

Men jag tycker ändå att detta borde ha varit en naturlig sak av Sony att plocka in.

Det har vi fått otroligt många exempel på redan. Inte minst till PSP, där vi blev tvungna att hacka den för att Sony inte gjorde som vi ville utan vi fick skapa det själva istället. Ett och ett halvt år senare kommer de med nyheten "ojojoj, kolla-kolla we're pushing the PSP to its limits med den här nya funktionen". "Bah" säger vi, "den funktionen skapade vi själva för snart två år sen efter att ha hackat PSPn, och ni svarar med stämningar".

De har lovat att den kommer i sommar, men å andra sidan har de lovat att den öppna betan av PS Home skulle komma "väldigt, väldigt snart", men det sköts upp till hösten istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför hackad man en psp?

Vad gjordes för förändring?

Var det oxå så att man skulle kunna kolla meddelanden?

Kort sagt kan man göra allt man vill göra med en PSP om man hackar den. Klocka processorn, köra egna program, använda pdf-läsare, använda som fjärrkontroll, ändra teman och ikoner, köra tankade spel... listan kan göras lång men sammanfattas i ett "Sony vill inte att vi ska kunna göra det".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

No shit

Men hur hackar man ett PSP då?

På lite olika sätt, man startar program genom minneskortet som använder sig av buggar och säkerhetsluckor som finns i PSPn. Förr var det en sparfilsbugg i GTA: LCS, bildformatsbuggar, på ett väldigt tidigt stadium bytte man minneskort mitt i en laddning. Nu finns det en grej som Sony själva lagt in som gör att man kan komma in i BIOS om man använder ett batteri man fipplat runt med. Även ett batteri har filer, faktiskt.

Vad gör denna funktion "XMB" För nåt?

XMB är ingen funktion, det är huvudmenyn som heter XMB. Xross Media Bar. Ingame-XMB är däremot en funktion som gör att man kommer åt menyn inifrån spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så varje gång man startar sitt PS3 kommer man till XMB? Är det via XMB som man tar bort saker från hårdisken också? Är trött på att behöva ta ur skivan när jag vill rensa minneskortet på mitt PS2.

Gammal video men det ser ganska precis ut såhär:

[youtube-old]y0zRgc7H2H4[/youtube-old]

Vid femminutersstrecket visar de meddelandefunktionen man inte kommer åt inifrån spel. Man ser en ruta med

"Ett meddelande har tagits emot.

Avsändare: sodijfaosjid

Ämne: gdsölga"

Vill man läsa hela måste man stänga av spelet och gå ut i XMB. Kass. Fixas först i sommar, antagligen.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gammal video men det ser ganska precis ut såhär:Vid femminutersstrecket visar de meddelandefunktionen man inte kommer åt inifrån spel. Man ser en ruta med

"Ett meddelande har tagits emot.

Avsändare: sodijfaosjid

Ämne: gdsölga"

Vill man läsa hela måste man stänga av spelet och gå ut i XMB. Kass. Fixas först i sommar, antagligen.

Ok, men var startar man själva spelet :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...