Jump to content

9/11, here we go again


R2D2
 Share

Recommended Posts

Väggen mot helikopterplattan således, om man kollar på det T-formade vita sidohuset. Mellan bebyggelsen vid sidan samt helikopterplattan skulle jag säga då?

We were here är väl inte kameran antar jag? Då skulle jag anta att vägen vid kanten mellan Sector 3 och Sector 4 är där kameran är?

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 68
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Bilder

Då får vi gissa med lite bättre grundfakta då. >_<

Var är vi?

pentagon_ikonos_010_01_1007812_0.jpg

http://www.ceo.ncsu.edu/attack/nyc-images/Pentagon_after.jpg

Så. Med hjälp av bilderna från övervakningskameran så har jag kommit fram till stället där den mest troligt satt, och därefter, av skalangivningen 1pixel ~ 1 meter =

post-5272-1210618178_thumb.png

Så kameran sitter ungufär 155 meter längre bort, om man ska tro skalangivningen och min 'gissning' på vart kameran sitter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angående planets hastighet så tror jag att det flög bra mycket fortare än 300-400 km/h. Jag har för mig att det kraschade i 220 m/s dvs cirka 790 km/h. Rätta mig om jag har fel. Kameran ni pratar om tog en bild i sekunden och missade därför planet.

När Flight 77 gjorde sin sista sväng mot Pentagon dök det också ungefär 600 meter, vilket borde ha lett till ökad hastighet.

EDIT: Men för i helvete! Stavfel!!11

Redigerad av Fireinthehole
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste vara den platsen, trots att jag tycker att vinkeln ser rätt snäv ut. Hur många graders vidvinkel har en vanlig kamera? Då kan vi räkna på var kamerans gräns träffar flygplanets sträcka.

500px-Doubletreemap_1007834_0.jpg

@Wiki:

"En måttlig vidvinkel (kring 35mm för småbildsformatet) är det mest klassiska reportageobjektivet."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lol,

fireball-at-pent_1007880_0.jpg

men jag räknar påt nu. Dock ger flygdatan samt de officiella uppgifterna olika inflygningsvinklar.

Edit: För det första så är inte "vidvinkeln" på bilden ovan rätt, då man ser att den filmar fönster som är innan utbuktningen.

Hittade övervakningskameror som hade 60 grader.

djd9czf88ysl.jpg

Vilket ger sträckan ~80 meter +/- ~20 meter beroende på vilken uppgift man mäter ifrån...

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...