Jump to content

9/11, here we go again


R2D2
 Share

Recommended Posts

Oj. Jag missade "hade".

Vilka bevis var det regeringen (eller vilka det var) hade mot Loose Change?

Jag såg/hörde i ett klipp på YouTube någon säga att Loose Change hade bevisats vara felaktiga teorier.

http://www.popularmechanics.com/technology...aw/1227842.html

Har visserligen inte läst artikeln (Jag vill sooova) men jag tror att det är ungefär vad du söker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 68
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Bilder

Skrivet (redigerad)
Ja tack! :wub:

Det där med Pentagon och för litet hål i byggnaden.

Du ska få en ledtråd.

Vad är flygplansvingar gjorda av? (hint: aluminium)

Vad är Pentagon gjort av? (hint: armerad betong)

Om man tar aluminium och låter det slåss med armerad betong, vem tror du vinner? Precis. Om man tittar på hålet i Pentagon så är det exakt lika stort som "tuben" i en Boeing 757 som var precis det som flög in i byggnaden. Det finns visserligen lite märken här och där även vid sidan om hålet. Tror du att aluminium skulle ge sig utan att försöka?

Det finns också om jag minns rätt ett märke av en flygplansmotor. Den andra blev avlsagen av en generator som planet träffade på Pentagons tomt.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du ska få en ledtråd.

Vad är flygplansvingar gjorda av? (hint: aluminium)

Vad är Pentagon gjort av? (hint: armerad betong)

Om man tar aluminium och låter det slåss med armerad betong, vem tror du vinner? Precis. Om man tittar på hålet i Pentagon så är det exakt lika stort som "tuben" i en Boeing 757 som var precis det som flög in i byggnaden. Det finns visserligen lite märken här och där även vid sidan om hålet. Tror du att aluminium skulle ge sig utan att försöka?

Det finns också om jag minns rätt ett märke av en flygplansmotor. Den andra blev avlsagen av en generator som planet träffade på Pentagons tomt.

Danke schoen. Trodde aldrig på att det var en misil. Tack för infon :wub: Du er snel hest. (<--I am bringing it back)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Danke schoen. Trodde aldrig på att det var en misil. Tack för infon :wub: Du er snel hest. (<--I am bringing it back)

Varsågod så mycket ^_^

Fråga på om du har fler frågor. Jag lider fortfarande av hur dum jag själv var så jag lär gärna andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varsågod så mycket :wub:

Fråga på om du har fler frågor. Jag lider fortfarande av hur dum jag själv var så jag lär gärna andra.

Är ruskigt trött och småfull så jag kommer inte ihåg så mycket av filmen och även om jag gjorde det skulle jag ha svårt att formulera frågan.

Jag återkommer imorgon! Nykter och glad!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
"Explosionerna" som folk hörde/såg/filmade.. what's the real deal med dom?

Explosioner är vanligt förekommande vid alla sorters bränder. Inget konstigt egentligen.

Helt vanliga människor har ju inte heller hört riktiga bombexplosioner. Det enda man har hört är hollywoodfilmers bomber som låter ganska långt från verkligheten.

Låter som en dålig förklaring men det hela är ganska logiskt. Vanligt folk är helt enkelt inte pålästa om eller vana vid riktiga bombexplosioner och kan därför inte skilja en bombexplosion från en helt vanlig brandexplosion.

*edit*

Det var också enorma byggnader med stålkärnor som helt klart låter när dom förlorar 50% av deras styrka och skruvar och böjer sig.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som har den där bilden (har för mig att det var en bild (.GIF)) som CIA/FBI (som någon påstog) eller vad det nu var skickade till media / någonting för att "bevisa att det var en missil som träffade pentagon"?

CIA/FBI har inte skickat en sådan bild eftersom dom vet att ingen missil träffade Pentagon. Eller menar du att någon annan skickade bilden? Du är extremt otydlig idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

CIA/FBI har inte skickat en sådan bild eftersom dom vet att ingen missil träffade Pentagon. Eller menar du att någon annan skickade bilden? Du är extremt otydlig idag.

Jo, jag vet. Det kändes väldigt otydligt när jag skrev det också.

Såhär då;

Jag har för mig att jag sett en gifbild (1-3sek lång) som visar att en missil träffar Pentagon. Jag tror att det var någon som trodde på alla teorier som gjorde den, och sedan skickade den till media. Någonting åt det hållet.

Det var iaf en fejkad bild där man inte ser mycket annat än en liten vit sak flyga mot någonting långt långt borta, och därefter en explosion.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag vet. Det kändes väldigt otydligt när jag skrev det också.

Såhär då;

Jag har för mig att jag sett en gifbild (1-3sek lång) som visar att en missil träffar Pentagon. Jag tror att det var någon som trodde på alla teorier som gjorde den, och sedan skickade den till media. Någonting åt det hållet.

Det var iaf en fejkad bild där man inte ser mycket annat än en liten vit sak flyga mot någonting långt långt borta, och därefter en explosion.

Det kan vara filmen som FBI släppte. Den är tagen från en av övervakningskamerorna vid Pentagon. Eftersom dessa inte tar särskilt många bilder per sekund (det var trots allt inte tänkt att flygplan som skulle användas som missiler och skjutas in i byggnaden skulle fångas på kamerorna eftersom man inte trodde att sådant skulle hända) så syns inget särskilt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trots att varje argument kan bashas? Men visst, det finns vissa störande detaljer i det hela.

Tror du på konspirationen?

Nej men tycker att den är en av de mest trovärdiga tankegångarna. USA vs. Sovjet i en rymdkapplöpning USA är påväg att torska ...

Själv är jag mycket skeptisk men man vet aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej men tycker att den är en av de mest trovärdiga tankegångarna. USA vs. Sovjet i en rymdkapplöpning USA är påväg att torska ...

Själv är jag mycket skeptisk men man vet aldrig.

Att något är logiskt i teorin betyder inte att det är logiskt i verkligheten. Finns det några bra bevis för att landningen var fejk eller är det bara önsketänkande?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej men tycker att den är en av de mest trovärdiga tankegångarna. USA vs. Sovjet i en rymdkapplöpning USA är påväg att torska ...

Själv är jag mycket skeptisk men man vet aldrig.

Jag är övertygad om att Sovjet hade en hyfsad koll på vad NASA pysslade med. Då kan man ställa sig frågan varför anklagelserna inte kom från sovjets sida på en gång?

Man kan hursomhelst med nutida medel fortfarande bevisa att åtminstone en farkost har landat på månen med LLRE:s.

Det här är ju OT, men enstaka konspirationsämnen kanske inte blir överdrivet brett på forumet...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte varför många inte kan acceptera att det var ett flygplan som flög in i Pentagon, varför envisas om att det var en missil? >_<

På Loose Change visar de två stycken vittnen varav ett såg en helikopter och den andre såg ett litet flygplan. Sen har filmskaparna mage att påstå att det var en missil!! Allt krockar ju. De som verkligen sån en Boeing 757 nämns inte. :)

Edit: Det var då själva Arvidsjaur vad jag stavar fel.

Redigerad av Fireinthehole
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte varför många inte kan acceptera att det var ett flygplan som flög in i Pentagon, varför envisas om att det var en missil? >_<

På Loose Change visar de två stycken vittnen varav ett såg en helikopter och den andre såg ett litet flygplan. Sen har filmskaparna mage att påstå att det var en missil!! Allt krockar ju. De som verkligen sån en Boeing 757 nämns inte. :)

Edit: Det var då själva Arvidsjaur vad jag stavar fel.

Precis. Man ska inte heller glömma alla flygplansdelar som sågs på platsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer än idag ihåg hur vi i femman/sexan/sjuan eller när det var hade en tyst minut med den svenska flaggan på halvstång och hela skolan stog runt den. Det kändes då lite konstigt då man inte upplevt någonting liknande. Jag förstog inte så mycket mer på den tiden än att det var allvarligt. Nu är det dock ett intressant ämne. Jag tycker visserligen att det känns lite uttjatat men jag såg en dag på Bullshit ang. konspirationsteorierna om 9/11 och ansåg hur dåligt de höll. Någon hade t.o.m trott att det var en bomb som hade sprängts inuti byggnaden därför alla delar av byggnaden hade en riktning 'uppåt' och att det tydligen var omöjligt att det skulle hända så om det var ett flygplan. Någonting annat har jag inte sett men jag har hört en del och jag tycker precis som Ärrtvå att den enda idén som stämmer är den grundliga, dvs. att flygplanen flög in osv.

Ang. snacket om CIA och deras historia så var det här bomben för dom. CIA hade t.o.m fått information om att terrorister skulle utföra ett terroristattentat mot WTC, men de hade inte tagit den informationen seriöst och den infiltrerade agenten skickades tillbaka. Detta har klassats som ett av deras största misstag genom tiderna och CIA:s respekt har efter 9/11 totalsjunkit i botten. En undersökning som gjordes straxt efter attacken visade att runt 72 % av amerikanerna hade tappat förtroendet för underättelsetjänsten. Många blev sparkade och det liknade den situationen som uppstod efter att president Kennedy nästan utrotat CIA pga deras svaga resultat. Underättelsetjänsten var nästan på väg att försvinna, men runt en vecka efter beskedet att CIA skulle undermineras(?) rejält så sköts Kennedy till döds. Här kommer vi in på en annna konspirationsteori som dock inte hör till tråden så jag lämnar det där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ang. snacket om CIA och deras historia så var det här bomben för dom. CIA hade t.o.m fått information om att terrorister skulle utföra ett terroristattentat mot WTC, men de hade inte tagit den informationen seriöst och den infiltrerade agenten skickades tillbaka. Detta har klassats som ett av deras största misstag genom tiderna och CIA:s respekt har efter 9/11 totalsjunkit i botten.

Mhm. Allt berodde väl egentligen på dålig kommunikation mellan FBI. Typ CIA visste att några män var i landet, och NSA visste att de männen var terrorister. Alla borde läsa boken "Al-Qaida och vägen 11 september".

Ärrtvå, nej, det stämmer.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9185555053

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...