Jump to content

Har för mig att någon/några av er...


Vice.
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 43
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är inne på Pensionat Lantgården, som raveE tipsade om. Ringde dit och det var hyffsat pris. Skall boka på måndag, så jag slår en pling till ditt tips med innan, tackar!

Vill du ha det öländska midsommar-partyt så är är det campingar du ska söka dig till, tror inte det händer särskillt mycket på Pensionat Lantgården och du kommer att få ta taxi/buss (med dåliga förbindelser) till allt du vill till. Böda Camping (sveriges största ?) ligger någon mil norrut och lär ha det bästa draget, asfin strand och natur i närheten! Vill du festa i köpingsvik så kan du antingen försöka hitta rum där eller i Borgholm (3km gångavstånd vilket funkar i nödfall), finns flera privatrum (ingen frukost och ofta ta med lakan själv) som Träffpunkt Öland förmedlar i Borgholm och ett par i köpingsvik och även om pensionaten är fullbokade så tvivlar jag på att hotellen är det, men alla kanske inte kan tänka sig att bo för ~1000kr / natt, och ja, då är kanske husvagnsköp att föredra eller utnyttja allemansrätten och tälta >_<

De hotell som finns i borgholm är Guntorps Herrhård, Strand och Hotell Borgholm. Ska man festa, bo på Strand. I köpingsvik finns ett ställe som kallar sig hotell men som har jävligt låg standard och ofta får klagomål, det rosa/köttfärgade huset norr om Sinus (stranden). Tror det heter Solhyddan.

Att planera sitt boende utifrån lammet&griset verkar inte så smart heller, visst är det trevligt att besöka och köttbuffeer med alla sorters fläsk och lamm är inget man tackar nej till men inget utmärkande toppenställe. Maten är billig men alkholen asdyr! Jag var där i sommras och åt&kalasade med jobbet (turistbyrån i b-holm)

Undrar du något mer så fråga!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som en riktigt aktivitetsfylld höjdarsemester det där! :cry:

Hur skall ni hinna med allt?

Hahaha, ja det blir tuff med ett sånt tungt schema... >_<

Undrar du något mer så fråga!

Tac, det skall jag

Förresten så firar jag midsommar nere i soliga Italien.

Najjs, vart?

Lammet&grisen förstår jag inte storheten i faktiskt. Var där under bartömning och blev bjuden, men var trots allt inte road.

God mat och annorlunda ställe bara, men överdrivet häftigt är det inte, det är sant.

Resan är inget speciellt faktiskt, bara en minisemester. Vi hade inget inplanerat till midsommar, då vi firar 6 år så jag ville hitta på nått kul.

Så jag beslöt mig för att sticka till Öland, och då kunde vi passa på att käka på Lammet&Grisen och hälsa på gamla arbetskamrater. (därför är det, det enda som är inplanerat).

Sen tyckte brossan att det var en bra ide och ville följa med.

Så nu kommer vi vara ett par stycken som åker dit.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du börjar bli förutsägbar

Jaha. B)

Förresten så firar jag midsommar nere i soliga Italien.

Jaha! :rolleyes:

----

Ja, man har ju hört en hel del historier om Gotland och att man ska undvika att bli alltför närgången med öns lokalbefolkning eftersom de har svaga gener och alla möjliga och omöjliga problem pga inavel, incest och syskonäktenskap. Hur är det på Öland? Family fun fun, även där, eh?

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, man har ju hört en hel del historier om Gotland och att man ska undvika att bli alltför närgången med öns lokalbefolkning eftersom de har svaga gener och alla möjliga och omöjliga problem pga inavel, incest och syskonäktenskap. Hur är det på Öland? Family fun fun, även där, eh?

Ska fasen sägas att vissa ölänningar är så sjukt fula att de bara måste vara inavlade. :rolleyes:

Båda mina föräldrar är från Öland. Mamma är från södra sidan. En klasskompis berättade att det fanns tre stora inavelsläkter på södra sidan. Olsson var en av dem. Gissa vad min mamma heter i efternamn. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska fasen sägas att vissa ölänningar är så sjukt fula att de bara måste vara inavlade. ;)

Båda mina föräldrar är från Öland. Mamma är från södra sidan. En klasskompis berättade att det fanns tre stora inavelsläkter på södra sidan. Olsson var en av dem. Gissa vad min mamma heter i efternamn. :wub:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! :rolleyes:B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska fasen sägas att vissa ölänningar är så sjukt fula att de bara måste vara inavlade. :wub:

Båda mina föräldrar är från Öland. Mamma är från södra sidan. En klasskompis berättade att det fanns tre stora inavelsläkter på södra sidan. Olsson var en av dem. Gissa vad min mamma heter i efternamn. :wub:

:rolleyes:B);)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska fasen sägas att vissa ölänningar är så sjukt fula att de bara måste vara inavlade. B)

Båda mina föräldrar är från Öland. Mamma är från södra sidan. En klasskompis berättade att det fanns tre stora inavelsläkter på södra sidan. Olsson var en av dem. Gissa vad min mamma heter i efternamn. ;)

Hahahahahhahahah :rolleyes:

Nej men det där kan väl inte stämma?!

Precis som att de säger att alla gaymilitärer gör lumpen på Gotland, då där finns ett gayregemente. (vilket inte stämmer, jag blev skraj att jag skulle bli skickad dit när jag mönstrade så jag frågade en av militärgubbarna, och han sa att det bara var skitsnack)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska fasen sägas att vissa ölänningar är så sjukt fula att de bara måste vara inavlade. :rolleyes:

Båda mina föräldrar är från Öland. Mamma är från södra sidan. En klasskompis berättade att det fanns tre stora inavelsläkter på södra sidan. Olsson var en av dem. Gissa vad min mamma heter i efternamn. B)

th_sommarnatt_998805_0.png

boredom_998805_1.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De jag kommer att tänka på nu är Pensionat Lantgården i Löttorp, och Mörby Vandrarhem & Lågprishotell i Mörbylånga.

Har dock inte bott på något av dom.

Ska bo på Böda Camping (som alla andra år) en vecka i juni. Hur trevligt som helst där. :unsure:

Blir antagligen Pensionat Lantgården som RavenE tipsade om, då det är billigast, och verkar ha okej standard. =/

Måste boka idag, så har ni något-sista-minuten tips så posta gärna. Gärna vandrahem någonstanns på Öland. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir antagligen Pensionat Lantgården som RavenE tipsade om, då det är billigast, och verkar ha okej standard. =/

Måste boka idag, så har ni något-sista-minuten tips så posta gärna. Gärna vandrahem någonstanns på Öland. =)

Här är mitt sista-minuten-tips: http://resources.citybreak.com/visitse/boende.html

Där kan du se så gott som alla logimöjligheter samt boka dessa. Kolla runt och jämför lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Skrivet (redigerad)

Hemma.

Ruggit kul var det. Festade och hade ball. Var som planerat på Lammet & Grisen (ni som inte varit där, åk dit! Sjukt god mat!).

Festade runt lite i Borgholm men STRAND blev det tyvärr inte. Syrran fick en knäpp och hoppade i vattnet näck, precis utanför STRAND. Sjukt kul. Höll lide stor utkik efter forumiter, dessvärre såg jag ingen. Faktiskt synd, skulle kanske ha bestämt träff med er innan. =( Får bli nästa gång hade varit skoj att bjuda på en öl faktiskt.

Funderar på att sticka upp till liseberg i Juli, kanske nån som vill mötas upp där, då? =))

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hemma.

Ruggit kul var det. Festade och hade ball. Var som planerat på Lammet & Grisen (ni som inte varit där, åk dit! Sjukt god mat!).

Festade runt lite i Borgholm men STRAND blev det tyvärr inte. Syrran fick en knäpp och hoppade i vattnet näck, precis utanför STRAND. Sjukt kul. Höll lide stor utkik efter forumiter, dessvärre såg jag ingen. Faktiskt synd, skulle kanske ha bestämt träff med er innan. =( Får bli nästa gång hade varit skoj att bjuda på en öl faktiskt.

Funderar på att sticka upp till liseberg i Juli, kanske nån som vill mötas upp där, då? =))

När var du i borgholm?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...