Jump to content

Första människan att spela igenom GTA IV!


Jacker
 Share

Recommended Posts

On total game time...

I finished the story mode in 24 hours, without skipping cut scenes, but I literally blitzed through and hardly took on any side missions.

Kanske lite lite ja.

Jag har spelat Call Of Duty 4 online i sammanlagt lite mer än 8 dagar, och ändå tycker jag inte att det känns så jävla mycket. Skrämmande faktiskt.

Men oh well. Man ska väl inte gnälla när dom jobbat så mycket med grafiken och alla funktioner och allting. :lol:

Som R* sa i någon intervjuv. Ja vad var det dom sa egentligen?

Någonting om att nöjet i att bara freeroama och att klara 100% eller iaf allting förutom storyn skulle räcka i över 200 timmar.

Och det var om man bara var en vanlig spelare, så vitt jag förstog det. Så vi GTAnördar kan nog räkna med mycket mer än så. Och 200 timmar är ju också det runt 8 dagar.

Jag är iaf inte speciellt oroad över att storyn inte verkar vara så jättelång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där gillar jag inte! :lol:
Ta det lungt för i helvette lilla människa. Sitta och klaga över att skiten inte kommer till pc, antingen skaffar man en konsoll så man kan spela skiten eller så håller man käft och tar det lungt och väntar. Inte sitter jag och klagar över att nått pc spel inte kommer till min mac. Gå och lägg dig och när du vaknat så kan du gå och klippa dig, är där du fortfarande en liten cry baby efter det så go and see a fucking shrink! Redigerad av Burner
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pratar du med mig?

Bland annat, ja. :lol:

Kanske lite lite ja.

Jag har spelat Call Of Duty 4 online i sammanlagt lite mer än 8 dagar, och ändå tycker jag inte att det känns så jävla mycket. Skrämmande faktiskt.

Men oh well. Man ska väl inte gnälla när dom jobbat så mycket med grafiken och alla funktioner och allting. :(

Som R* sa i någon intervjuv. Ja vad var det dom sa egentligen?

Någonting om att nöjet i att bara freeroama och att klara 100% eller iaf allting förutom storyn skulle räcka i över 200 timmar.

Och det var om man bara var en vanlig spelare, så vitt jag förstog det. Så vi GTAnördar kan nog räkna med mycket mer än så. Och 200 timmar är ju också det runt 8 dagar.

Jag är iaf inte speciellt oroad över att storyn inte verkar vara så jättelång.

Nu skyndade han sig genom mainstoryn så det tar nog längre tid. Så jag har förstått det så är mainstoryn lika lång i det här som i de andra GTA-spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske lite lite ja.

Jag har spelat Call Of Duty 4 online i sammanlagt lite mer än 8 dagar, och ändå tycker jag inte att det känns så jävla mycket. Skrämmande faktiskt.

Och du tror att multiplayerläget till GTA IV skulle ha en hållbarhet på 24 timmar? Speedrunna ett GTA-spel och kom tillbaka när du upptäckt att det tar mindre än femton timmar, troligen tio. 24 timmar speedrun i ett GTA-spel är MYCKET. Kan tänka mig att San Andreas är det enda spel med en sån speedrunspeltid.

Och 200 timmar är ju också det runt 8 dagar.

...om du spelar 24 timmar om dygnet, ja. Tänk på sömn, skola (om man bryr sig om den), mat och annat också, då blir det kanske tio timmar om dagen man sitter. Då blir det tre veckor.

Själv tycker jag det låter som vansinnigt mycket att sitta 8-9 timmar om dagen och inte vara klar med ett spel förrän efter drygt tre dagar - och då har man inte gjort ett dugg annat än att ta uppdrag, köra uppdrag, klara uppdrag, hitta nytt uppdrag, köra det, klara det, ta nytt uppdrag.... etc utan några andra spelmoment alls.

Jag tror GTA IV kommer ha sjukt lång speltid, med tanke på att Stories-spelens story kändes lång och ändå inte hade så många timmar att skryta med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och du tror att multiplayerläget till GTA IV skulle ha en hållbarhet på 24 timmar? Speedrunna ett GTA-spel och kom tillbaka när du upptäckt att det tar mindre än femton timmar, troligen tio. 24 timmar speedrun i ett GTA-spel är MYCKET. Kan tänka mig att San Andreas är det enda spel med en sån speedrunspeltid.

Det är sant. Tänkte på att han smått skyndade sig, men tänkte inte på det på det sättet (speedrun alltså).

Edit: Nu märkte jag vad du / jag menade. Jag menade inte att man skulle uppnå dom 200 timmarna så snabbt som möjligt. Jag räknade om hur mycket timmarna var i dagar, och jämnförde det med min speltid i CoD 4's onlineläge. :blink:

...om du spelar 24 timmar om dygnet, ja. Tänk på sömn, skola (om man bryr sig om den), mat och annat också, då blir det kanske tio timmar om dagen man sitter. Då blir det tre veckor.

Själv tycker jag det låter som vansinnigt mycket att sitta 8-9 timmar om dagen och inte vara klar med ett spel förrän efter drygt tre dagar - och då har man inte gjort ett dugg annat än att ta uppdrag, köra uppdrag, klara uppdrag, hitta nytt uppdrag, köra det, klara det, ta nytt uppdrag.... etc utan några andra spelmoment alls.

Jag tror GTA IV kommer ha sjukt lång speltid, med tanke på att Stories-spelens story kändes lång och ändå inte hade så många timmar att skryta med.

Ja, men oavsätt hur lite man spelar så kan man ändå gilla spelet hur mycket som helst och spela det i år och då tillslut lyckas uppnå 200h gametime. Förstår du?

Det jag menar är att man kan uppnå så mycket speltid även om man inte spelar 24/7. Och mao så menar jag då även att man självklart kan njuta av spelet hur mycket man än spelar. :doh:

Om ni inte förstår någonting av det jag nu skrivit så skyller jag det på att jag sovit ca 9-10 timmar dom senaste 3 dagarna. :)

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@VickeX: Njaej, jag begriper inte riktigt vad du menar och om jag kontrade dig riktigt rätt heller. Kan förklara lite bättre vad jag menar.

24 timmar speedrun i ett GTA är mycket om man jämför med andra spel i serien, och du inte kan jämföra dessa 24 timmar med hur länge du spelat CoD4 online eftersom alla onlinespel/spellägen kan ge speltider på 500 000 timmar om man bara vill. Sen säger du att "200 timmar blir ju åtta dagar", vilket inte har nåt med nåt alls att göra eftersom man då måste sitta 24 timmar om dygnet. Jag menar att 200 timmar gameplay blir tre veckor.

Undrar om det blev så mycket klarare nu... :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan inte lära en gammal hund att sitta, Henkijojj. Så det är ingen idé att förklara vad du egentligen menade för VickeX, inte för han är speciellt gammal men han har kanske lite klent förstånd.

Btw ser fram imot GTA IV och att spoila lite nya top notch funktioner för dom utan PS3/360.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen säger du att "200 timmar blir ju åtta dagar", vilket inte har nåt med nåt alls att göra eftersom man då måste sitta 24 timmar om dygnet. Jag menar att 200 timmar gameplay blir tre veckor.

Undrar om det blev så mycket klarare nu... :blink:

Du förstår uppenbarligen fortfarande inte, trots att jag tyckte att jag förklarade. Jag menar att 200 timmar omräknat i dagar blir 8 dagar. Jag menar inte att man på åtta dagar spelat 200 timmar. Det jag menade var att, efter den där nyheten på GTAnytt (där det stog någonting om att en "vanlig" person som inte var helt GTAnördig kunde fixa ihop en speltid av 200 timmar eller mer) så skulle det absolut kunna mäta sig med speltiden i CoD 4's onlineläge (Som jag spelat i ca åtta dagar (sammanlagd speltid)). Som jag förövrigt nu efter ca 8.4 dagars speltid (sammanlagd tid) nu börjar tröttna på.

Förstår du fortfarande inte? I sådanna fall så ska jag inte skriva något mer.

Edit:

24 timmar speedrun i ett GTA är mycket om man jämför med andra spel i serien, och du inte kan jämföra dessa 24 timmar med hur länge du spelat CoD4 online eftersom alla onlinespel/spellägen kan ge speltider på 500 000 timmar om man bara vill.

Här har vi problemet. Det var inte dom 24 speedrun-storyläget-timmarna jag jämnförde med min speltid i CoD 4's onlineläge, utan det var dom 200 timmarna som det i någon nyhet på GTAnytt stog att GTA IV skulle kunna skänka utöver storyn. Get it?

GTA IV story/CoD 4 story

GTA IV freeroam el. onlineläge/CoD 4 onlineläge

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...