Jump to content

Var sitter ni i baksätet?


GiZmo
 Share

Var föredrar du att sitta i baksätet?  

110 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 59
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Sitter såklart alltid på höger sida eftersom man vill inte gärna gå rakt ut i trafiken när man går ut ur bilen. Är jag däremot i ett land som har vänstertrafik så sitter jag självklar på vänster sida eftersom man vill gå ut på trottoarsidan, inte trafiksidan. Men det gör alla förmodar jag? Tror inte det finns någon som vill gå rakt ut i trafiken när de går ur bilen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varierar egentligen, men det blir oftast höger så jag röstade det. Anledningen till det är att jag då sitter bakom mamma, vilket gör att jag får lite mer benrum än om jag skulle sitta bakom pappa som måste dra tillbaka sätet rätt mycket då han nästan är lika lång som mig. Och det är oftast pappa som kör när vi ska någonstans då mamma kör bil till och från jobbet hela tiden, och därmed gärna slipper det annars.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För det är väldigt ofta man ligger i hastigheter som får en att vilja kolla på hastighetsmätaren?

Beror ju på ve man åker med :naughty: morsan och farsan kör alltid under laglig hastighet, några av mina polare kör onödigt jättefort, och man vill få en glimt av hur fort det går innan man dör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beror ju på ve man åker med :naughty: morsan och farsan kör alltid under laglig hastighet, några av mina polare kör onödigt jättefort, och man vill få en glimt av hur fort det går innan man dör.

Jodå, men när man är ~15år är det väl vanligare att åka med mor o far än polare i "köra snabbt och vårdslöst"-åldern?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...