Jump to content

The Bourne Conspiracy


Crusader
 Share

Recommended Posts

the-bourne-conspiracy-20080228095028287_640w_986271_0.jpg

the-bourne-conspiracy-20080225064801880_640w_986271_1.jpg

Robert Ludlum's The Bourne Conspiracy är en remake av The Bourne Identity utvecklat av Sierra och hämtar både från boken och filmen. Men spelet är inte riktigt en spelversion av filmen eller boken utan snarare en ny version av storyn. För att förstärka att det är en ny version av storyn så är alla karaktärsmodeller nyutvecklade och kommer inte se ut som skådespelarna från filmerna och kommer inte heller ha samma röstskådespelare.

Spelet kommer innehålla actionscener från filmen som man får spela genom fast förstorade och förlängda samt att man kommer få spela Jason Bourne i flashbacks under hans mördaruppdrag.

Nu suckar säkert någon och muttrar "Licensspel" men det här verkar helt annorlunda. För det första så kommer det här spelet 6 år efter filmen den bygger på så de har ingen brotska att få ut det utan har jobbat länge på det och fått den tid de behöver.

Som sagt så är karaktärsmodellerna anorlunda från filmerna och har igen koppling till filmerna på sättet som Licensspel har.

Spelet ser snyggt ut och grymt. Man kommer kunna slåss lika grymt som i filmerna med att knäcka armar och ben på fiender, allt i rummen och på gatorna går att skjuta/spränga sönder, hand-to-hand ser väldigt smidigt och coolt ut med olika kameravinklar men ska samtidigt vara mycket enkelt att göra utan en massa knappsekvenser.

Jag har iallafall stora förhoppningar för det här spelet och ser fram mot demot som kommer i Maj. Jag rekomenderar starkt att ni kollar in klipp från spelet opch dömmer själva.

Bilder och Trailers

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
*Får en underlig känsla av att Crusader är anställd på ett reklamföretag för Film och Spel*

:lol: Nej, riktigt så illa är det inte. :D Men jag gillar att berätta för folk om spel/filmer som jag är intreserad av och informera dem för att se om någon annan också kan tänkas vara det. :)

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ut att bli ett medelbra spel. Det känns som det är overkligt igen, att en människa tar så många, men jag ska inte säga något. Spel är spel. Grafiken ser, frågasatt ut. Men annars är det nog värt att testa.

Har du sett filmerna eller läst böckerna? om inte så gör det och då förstår du varför han är så bad ass! :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Skrivet (redigerad)

Har nu testat demot. Måste säga att det var rätt kul. Riktigt kul ibland tillochmed.

Häftiga strider (även om variationen ibland känns dålig när man inte känner till combos osv) och coola takedowns. (Takedown är när man använder matrial som finns i närheten för att ta ner en fiende eller helt enkelt oskadliggör den)

Ser ut att ha rätt inbtresanta bossstrider.

Mycket som en interaktiv film fast med mycket mycket mer action än vad den typen av spel brukar ha.

Verkar vara 3 sorters gameplay:

1. Då man är jagad av fiender. Där går det till att springa ifrån fiender, slå ned dem som kommer i ens väg, hoppa, klättra osv. Man har inte så mycket kontroll utan det är att springa, trycka på rätt knapp vid rätt tillfälle och slåss. Det hela går på tid men man får bra med tid (dock ingen chans att utforska eller så).

Väldigt kul men också lite frustrerande när man råkar på trycka fel eftersom där finns ingen varning för när en trycksekvens börjar och den knappen man ska trycka på ändras för varje gång. Dessutom har man mycket lite tid på sig att trycka. (fast en bug var just de sekvenserna vilket kan ha gjort att det verkade svårare än det var) Men som tur är verkar man oftast bara behöva trycka på en knapp.

1. Då man ska jaga någon. Här har man mer frihet. Man kan ta sin egen takt, ta skydd och skjuta från skyddet (med liknande system som Gears of War och GTA4). Man kan använda Shooting Takedown vilket gör att man direkt dödar de fiender som är i närheten.

Precis som i Uncharted så kan man byta axel-view så man kan se fienderna utan att de blockerar. Man byter snabbt från vapen till melée.

Tyvärr är hölstra vapen lite krongligare samt det går segt att röra sig när man har vapen i hand. Jag hade velat att man kunde springa med vapen i händerna.

3. Då man kör bil. Mycket enkel styrning. Även då man känner att man inte har full kontroll på bilen och irriteras över att man inte kan köra överallt så är det görvånandsvärt enkelt att svänga undan fiender och hinder. Ända problemet igentligen är att trycksekvenserna (som ägven finns här) fortfarande börjar utan varning ibland känns det som.

Det här delen var den som var minst rolig men den var också väldigt kort. Inte tråkig eller så. De har lyckats bra med att få in bilkörning i spelet som funkar bra för alla men inte värst spännande.

Tyvärr var där en hel del buggar (som jag hoppas de fixar innan spelet släpps) och långa ladningstider (som det visseligen brukar vara på demo). Väldigt linjärt men ändå väldigt kul på ett filmiskt sätt.

Deffinitivt ett spel jag ska skaffa. Väldigt filmiskt och linjärt (som kanske inte passar alla) men utan att förlora action. Det är som att spela sig genom en film. Det är väldigt uppenbart att detta är just vad de vill att spelet ska vara. Väldigt coolt med t ex hur spelet byter kamravinklar när man slåss eller gör stunt men utan att man blir förvirrad. Ibland blir man lite osäker om man kontrollerar karaktären eller inte bara. :w000t:

Deffinitivt bästa, och mest actionfulla, Interaktiva film som gjorts verkar det som.

Spelet släpps 27 Juni!

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...