Jump to content

HD2600XT-problem


Saleen
 Share

Recommended Posts

Har installerat mitt grafikkort, ett Sapphire Radeon HD2600XT, och installerat drivrutinerna. Men det går inte att se på HDfilm för det laggar och ljudet hänger inte med bilden. Det laggar lite lagom i Windows dessutom.

Jag undrar vad felet kan vara? Visst det låter som jag inte har de nyaste drivrutinerna men det tror jag att jag har.

(tankade "8-2_xp32_dd_58128.exe" från ATI´s hemsida). De enda drivisarna med högre nuffror än 8.2 är 8.4 men det är bara till AGP-kort.

.. halp? :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ae fyfan, man köper dyra grafikkort så finns det inte ens fungerande drivrutiner.

Menar du att ett HD2600XT är dyrt för att vara ett grafikkort (vilket det inte är), eller att det är mycket pengar (vilket jag inte tycker att 700 kr är heller)? :naughty:

(Jag är på jakt efter onödig fakta)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Menar du att ett HD2600XT är dyrt för att vara ett grafikkort (vilket det inte är), eller att det är mycket pengar (vilket jag inte tycker att 700 kr är heller)? :naughty:

(Jag är på jakt efter onödig fakta)

Det är dyrt för min plånbok.. simple as that... Now get to the subject..

Edit: Nu funderar jag på om det kan vara min processor som inte hänger med riktigt. Och om jag ska köpa en ny processor så måste jag ha ett nytt moderkort och sen måste man ju köpa lite RAM-minne till efterrätt.

Edit: Lite onödig fakta till Curly ang. det jag beställt..

Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400 5-5-5-12 Xtreme 2x1024MB (tot. 2048MB) DDR2 PC2-6400 800MHz with Heatsink

Intel Core 2 Duo E4500 2.2GHz 2MB FSB800 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775

Gigabyte GA-P35-DS3 (rev 2.x) iP35 4DDR2-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket775 ATX

Edit 2: Ok, nu måste jag ändra lite riktning i tråden. Det är så att jag installerat mitt grafikkort och väntar nu på att de nya delarna ska komma. Nu jobbar min processor arslet av sig och klarar knappt simpla saker som surfa och msn. Det gör inget för jag använder min laptop tills på måndag.

Det jag funderade på var, vad är orsaken till att processorn fick fnatt nu när jag bytte grafikkort?

Grafikkortet tar helt enkelt mer kraft från processorn, visst. Det är ett nyare och starkrae grafikkort, så det låter rätt simpelt, men borde inte en Pentium 4 på 3,4 GHz klara av ett HD2600XT i vanliga Windows? Är HD2600XT känt för att dra onödigt mycket kraft? Eller är det bara min 3 år gamla överhettade P4 som säger upp sig? Jag tror och hoppas på det andra alternativet.

Edit 3: Låg ute nya drivisar på ATIs hemsida - 8.3, har inte kollat på det speciellt mycket men datorn startades upp som den skulle utan problem. Med 8.2 drivisarna kändes allt lite segt och med Omega drivisar så vart det ombytta färger på olika fonter när jag surfade.

Det verkar som det här blir "Saleen´s datorproblemstråd." :unsure:

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...