Jump to content

LCS eller VCS?


-SA-
 Share

Recommended Posts

Tjoflöjt, jag hade då tänkt att skaffa antingen Liberty City Stories eller Vice City Stories till mitt kära PSP slim. Då undrar jag vilket av spelen som har bäst känsla, utseende osv, mig gör det inget om ni listar upp + och - på vardera spel. Tack! :naughty:

Jag rekommenderar VCS, utan tvekan!

Lite + och - hittar du bl.a i den här tråden. Min lista finns här.

Redigerad av Quattro
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag rekommenderar VCS, utan tvekan!

Lite + och - hittar du bl.a i den här tråden. Min lista finns här.

Jag älskar när folk hänvisar till mina trådar, och speciellt den :naughty: Då vet jag att jag inte satt hur länge som helst i onödan ^_^

Jag tycker LCS var bättre för att det var mer spännande att spela igenom spelet. VCS kändes som att storyn aldrig tog fart och att det började närma sig slutet innan storyn egentligen kommit igång. Staden är färgsprakande men känns ändå på nåt sätt inte så levande. Vet inte varför, trots att grafiken är bättre i VCS än LCS. VCS har fler funktioner (simma, bland annat) men är i gengäld väldigt buggigt.

Jag röstar för LCS, så får du själv känna efter om du vill köpa VCS efteråt. Är spelupplevelsen tillräckligt bra i LCS kommer du nog köpa VCS efter hand, men börjar du med VCS och blir besviken finns risken att du inte känner för att titta åt LCSs håll ens, och då missar du ett väldigt bra spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VCS. Det är bara för alla uppdateringar. LCS känns helt.. Tomt och meningslöst. Hur som helst så har VCS ingen känsla alls eftersom det utspelar sig i den fulaste staden ever - Vice City. Det förstör spelkänslan helt.

Va?

  • VCS är bättre för alla uppdateringar
  • LCS är tomt och meningslöst
  • VCS har ingen känsla
  • Det är i den fulaste staden någonsin, Vice City
  • ...vilket förstör känslan helt

...och trots detta så är VCS bättre, bara för att vi har fått - ja, vadå? Empire building och simfunktioner?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va?

  • VCS är bättre för alla uppdateringar
  • LCS är tomt och meningslöst
  • VCS har ingen känsla
  • Det är i den fulaste staden någonsin, Vice City
  • ...vilket förstör känslan helt

...och trots detta så är VCS bättre, bara för att vi har fått - ja, vadå? Empire building och simfunktioner?

Precis. Allt känns mycket bättre helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men såg du inte att listan var ologisk? Du klagar hur mycket som helst på VCS (fulaste staden, förstör känslan helt, har ingen känsla alls) och ändå är det bättre?

Jag säger vad jag personligen tycker och det är att staden förstör hela spelet. Jag gillar inte Vice City.

Det som får spelet att vara bra är alla uppdateringar. LCS är på något sätt tomt och tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...