Jump to content

Tror du på hämnd?


Patrik
 Share

...  

72 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det enda som löser mer problem än hämnd är våld. De som säger att våld inte löser något har helt enkelt inte slagit tillräckligt hårt än :D

Hämd och våld kan dock vara samma sak. Ibland är inte alltid våld en utväg, utan det finns andra sätt att jävlas med folk. Exempelvis som att bryta sig in i någons skåp i skolan och lasta ner allt viktigt som finns där i en plastpåse, för att sedan förstöra allt och lägga tillbaka det. Det vore ju även inte så smart att slå ner en lärare för att man blir orättvist behandlad eller liknande. Men så sant som det är sagt, våld kan lösa väldigt mycket.

Ja, det är klart. Varför skulle man hämnas för att tillfredställa någon annan?

Det har jag aldrig påstått så fundera över frågan du just ställde. Det jag säger är att man oftast drivs till hämd för att tillfredsställa sig själv, för att få ge igen och på något sätt ''må lite bättre''.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En gång fastnade jag i en hiss. Kan nämna att jag var ensam i hissen också. Försökte allt vad jag kunde att bända upp dörrjävlarna men det fick inte. Så vad gör jag? Jag sparkar till ena dörren hårt som fan och gissa vad som hände, dörrarna gick up. Finns fler sånna här exempel men orkar inte berätta alla, men det jag lärt mig är att våld löser det mesta. Kanske inte allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En gång fastnade jag i en hiss. Kan nämna att jag var ensam i hissen också. Försökte allt vad jag kunde att bända upp dörrjävlarna men det fick inte. Så vad gör jag? Jag sparkar till ena dörren hårt som fan och gissa vad som hände, dörrarna gick up. Finns fler sånna här exempel men orkar inte berätta alla, men det jag lärt mig är att våld löser det mesta. Kanske inte allt.

Ja, våld löser en del saker, men inte det mesta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En gång fastnade jag i en hiss. Kan nämna att jag var ensam i hissen också. Försökte allt vad jag kunde att bända upp dörrjävlarna men det fick inte. Så vad gör jag? Jag sparkar till ena dörren hårt som fan och gissa vad som hände, dörrarna gick up. Finns fler sånna här exempel men orkar inte berätta alla, men det jag lärt mig är att våld löser det mesta. Kanske inte allt.

Hahaha, fyfan vad korkat exempel.

Detta då: du och en vän bråkar om en tjej som båda gillar. Du sparkar honom i huvudet. Löser det något?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han får en hjärnskada, tjejen vill inte ha honom :)

aaah.. Det finns inget bättre när man blivit misshandlad och sitter här med hjärnskakning än att läsa Retards inlägg :confused:

Appropå topicen..

Hämd är inget annat än kul, när det lyckas... Vid misslyckade hämndaktioner blir det bara pinsamt alternativt så känns det jävligt misslyckat och man blir missnöjd med sig själv.. Näe det finns inget bättre än att pissa i någons skåp när de lånat ens penna utan att ge tillbaks den.. Att personen i fråga senare säger "Vem fan har gnuggat fisk på mitt skåp" förhöjer ju upplevelsen :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

aaah.. Det finns inget bättre när man blivit misshandlad och sitter här med hjärnskakning än att läsa Retards inlägg :confused:

Jasså där var du igen. Så du har blivit misshandlad säger du? Och det visste jag när jag skrev mitt inlägg? Det var föresten ett svar på en fråga så nu får du ta och lugna ner dig lite. Tycker att det är fördjävligt att du blivit misshadlad kan jag dock säga. Jävla idioter som går ut och slår folk. Spela GTA istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jasså där var du igen. Så du har blivit misshandlad säger du? Och det visste jag när jag skrev mitt inlägg? Det var föresten ett svar på en fråga så nu får du ta och lugna ner dig lite. Tycker att det är fördjävligt att du blivit misshadlad kan jag dock säga. Jävla idioter som går ut och slår folk. Spela GTA istället.

Tror du han var seriös?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ibland.

Ja.

Jeez, människor har hämnats på varandra i alla tider, och vid vissa tillfällen kan det ju faktiskt få en att må bättre och känna mer frid i kroppen. Det har då iaf jag upplevt, att man blivit så fruktansvärt uppretad på någon att man inte kan göra något annat än att gå runt och vara frustrerad på den personen, om han/hon nu fått in det där lilla sista som man inte hann replikera... :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...