Jump to content

Phil Cassidy?


Crusader
 Share

Recommended Posts

Ah, vad tråkigt. :rolleyes: En av de största nöjena i GTA spelen är att se vilka karaktärer från de gammla spelen som återkommer och nöjet att få återse dem igen.

Undrar varför de gjorde ett sådant beslut? Kanske vill de göra den nya raden med spel helt fristående från förgångarna och bara utspela sig i samma värld/stad?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, vad tråkigt. :doh: En av de största nöjena i GTA spelen är att se vilka karaktärer från de gammla spelen som återkommer och nöjet att få återse dem igen.

Undrar varför de gjorde ett sådant beslut? Kanske vill de göra den nya raden med spel helt fristående från förgångarna och bara utspela sig i samma värld/stad?

Skulle nog gissa på det ja. Ny generation GTA = ny generation karaktärer. Skulle gissa på många av de karaktärer som finns i IV kommer återfinnas i uppföljarna, fram tills GTA V. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Salvatores öde fick vi ju alla reda på i GTA3, så kanske någon annan driver den familjen nu? Eller är de helt off the map och andra maffiafamiljer tagit över?

Jag spelade i princip samtliga GTA-spel innan jag körde GTAIII ordentligt, men sen slutade jag ännu en gång. Har faktiskt fortfarande inte kört klart det, men eftersom han hade en så enorm roll i LCS tycker jag att hans slut skulle vara lite mer värdigt än en roadblock+handgranatsambush på väg hem till sin lya :doh:

Om Leonefamiljen finns kvar är det nog Toni som leder den. (Såvida han inte dör i GTA III? :rolleyes: ) Oavsett svar, lägg det i en spoilertag. :>

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med om att Salvatores öde skulle ha varit lite mer passande.

Jag skulle tro att hans son Joey tog över. Hoppas att det är så och att Leonefamiljen finns kvar finns kvar.

Triad är bra att de är kvar. Hoppas Yakuza också är kvar fast inte alls lika mycket som i GTAIII. Colomianerna går också gärna vara med. Colombianer och droger går ju hand i hand t ex. Samt de andra gängen som fanns i GTAIII. Men nu vet vi ju inte riktigt vad det var som hände som orsakade den stora förändringen av LC.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om Leonefamiljen finns kvar är det nog Toni som leder den. (Såvida han inte dör i GTA III? :lol: ) Oavsett svar, lägg det i en spoilertag. :(

Nej, Toni överlever i GTA III.

Men det här med att inga tidigare karaktärer kommer att finnas med, kan ju förklaras på följande sätt:

GTA IV är den fjärde serien, och därför finns inga karaktärer från tidigare spel med. GTA III var den tredje serien, och där dök som bekant karaktärerna upp från spel till spel, allt från GTA III till VCS. Ungefär så som Jacker förklarade... :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, nu har jag glömt rejält här. Kan någon fylla i tack. Helst i spoilers.

I Gta 3 handlar det om Claude som kom vartifrån? Vad blev han när spelet slutade? Vem var Toni i GTA 3?

Fanns Salvatore med i Gta 3 och vad var hans roll? I LCS spelade man som Toni. Kommer inte ihåg slutet och knappt någonting men hur

dog

Salvatore om han ens gjorde det? Och hur slutade det?

Tack så mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, nu har jag glömt rejält här. Kan någon fylla i tack. Helst i spoilers.

I Gta 3 handlar det om Claude som kom vartifrån? Vad blev han när spelet slutade? Vem var Toni i GTA 3?

Fanns Salvatore med i Gta 3 och vad var hans roll? I LCS spelade man som Toni. Kommer inte ihåg slutet och knappt någonting men hur

dog

Salvatore om han ens gjorde det? Och hur slutade det?

Tack så mycket!

Claude kom från

Liberty City, han och Catalina bodde alltså där.

Spelet börjar ju med

det där bankrånet där Claude och 8ball åker fast. Catalina klarar sig. Under transporten till polisstationen/fängelset lyckas de ju dock smita iväg när en tredje snubbe (Oriental Gentlemen) i samma transport blir fritagen av Colombianerna och bron spräng av på mitten.

När spelet var slut blev

han väl egentligen inget speciellt, utan förblev som förut.

Toni var ju

en medlem av Leone-familjen/Maffian

, och han fanns ju vid det där cafét, Momma's Restaurante/Café, vad det nu hette. Man gjorde ju en del uppdrag för honom också.

Salvatore

fanns med i GTA III

, och han var ju

Maffians ledare

. Han

blev dödad, det var det första uppdraget man fick av Asuka på andra ön.

Spelet slutar med uppdraget "The Exchange" som utspelar sig vid Cochrane Dam på Shoreside Vale där man bland annat

dödar både Catalina och Maria samt en massa medlemmar från Colombian Cartel.

Mycket spoilers det blev... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Claude kom från

Liberty City, han och Catalina bodde alltså där.

Spelet börjar ju med

det där bankrånet där Claude och 8ball åker fast. Catalina klarar sig. Under transporten till polisstationen/fängelset lyckas de ju dock smita iväg när en tredje snubbe (Oriental Gentlemen) i samma transport blir fritagen av Colombianerna och bron spräng av på mitten.

När spelet var slut blev

han väl egentligen inget speciellt, utan förblev som förut.

Toni var ju

en medlem av Leone-familjen/Maffian

, och han fanns ju vid det där cafét, Momma's Restaurante/Café, vad det nu hette. Man gjorde ju en del uppdrag för honom också.

Salvatore

fanns med i GTA III

, och han var ju

Maffians ledare

. Han

blev dödad, det var det första uppdraget man fick av Asuka på andra ön.

Spelet slutar med uppdraget "The Exchange" som utspelar sig vid Cochrane Dam på Shoreside Vale där man bland annat

dödar både Catalina och Maria samt en massa medlemmar från Colombian Cartel.

Mycket spoilers det blev... :lol:

Åh, tack så mycket. Nu fattar jag :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Claude kom från Liberty City, han och Catalina bodde alltså där. Spelet börjar ju med det där bankrånet där Claude och 8ball åker fast. Catalina klarar sig. Under transporten till polisstationen/fängelset lyckas de ju dock smita iväg när en tredje snubbe (Oriental Gentlemen) i samma transport blir fritagen av Colombianerna och bron spräng av på mitten.

När spelet var slut blev han väl egentligen inget speciellt, utan förblev som förut.

Toni var ju en medlem av Leone-familjen/Maffian, och han fanns ju vid det där cafét, Momma's Restaurante/Café, vad det nu hette. Man gjorde ju en del uppdrag för honom också.

Salvatore fanns med i GTA III, och han var ju Maffians ledare. Han blev dödad, det var det första uppdraget man fick av Asuka på andra ön.

Spelet slutar med uppdraget "The Exchange" som utspelar sig vid Cochrane Dam på Shoreside Vale där man bland annat dödar både Catalina och Maria samt en massa medlemmar från Colombian Cartel.

Claude och 8ball blev ju fritagen p.g.a tur, eftersom det egentligen var ''Oriental Gentleman'' som Colombianerna ville åt. Lite mysko att man aldrig fått reda på vad som hände med Claude. Ett av de märkligaste sluten i ett GTA-spel ever. Det finns egentligen inget riktigt bevis för att Claude

Dödade Maria

på slutet eftersom man aldrig fick se det. Jag litar inte alls på Rockstar Games då de säger att gamla karaktärer inte kommer att vara med.

Det första jag ska göra är att söka på några gamla karaktärer i en polisbil. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Claude och 8ball blev ju fritagen p.g.a tur, eftersom det egentligen var ''Oriental Gentleman'' som Colombianerna ville åt.

Ja, var det inte precis det jag skrev? :o

Lite mysko att man aldrig fått reda på vad som hände med Claude. Ett av de märkligaste sluten i ett GTA-spel ever.

Vadå? Hur då? Det hände inget speciellt med honom. Han fortsatte att leva i Liberty City som en "vanlig" invånare. Eller menar du flera år senare? Kan ju bero på att det inte har funnits några GTA-spel som utspelats efter 2001. Förutom GTA Advance då... (?)

Det finns egentligen inget riktigt bevis för att Claude

Dödade Maria

på slutet eftersom man aldrig fick se det.

Jaså inte? Maria pratar ju på för fulla muggar, till sist hörs ett skott och så blir det tyst. Det är väl tillräckligt bevis? Nej, det är väl inte bekräftat av R*, men iaf.

Och varför kopierade du in det jag skrev i din post, utan spoilers? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, var det inte precis det jag skrev? :o

Vadå? Hur då? Det hände inget speciellt med honom. Han fortsatte att leva i Liberty City som en "vanlig" invånare. Eller menar du flera år senare? Kan ju bero på att det inte har funnits några GTA-spel som utspelats efter 2001. Förutom GTA Advance då... (?)

Jaså inte? Maria pratar ju på för fulla muggar, till sist hörs ett skott och så blir det tyst. Det är väl tillräckligt bevis? Nej, det är väl inte bekräftat av R*, men iaf.

Och varför kopierade du in det jag skrev i din post, utan spoilers? :lol:

Jag tycker bara att slutet var så mysko. Att han bara gick iväg, helt tyst, inte ett ord. Antagligen just därför är GTA3s story är lite ''magisk''. Man fick som sagt aldrig se det, så därför kan jag inte tro på det till hundra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...