Jump to content

Dubbelmoralen angående lekforum/-trådar


Jacker
 Share

Recommended Posts

Egentligen är ju musiktipstråden ganska onödig eftersom den inte fyller någon egentlig funktion. Det är mest en samling "redan frälsta" som dunkar varandra i ryggen när någon nämner (givetvis utan några som helst motiveringar m.m.) låtar som de råkar känna till. Musiktips? Hah!

LOUNGE -08! :D

Du tycker inte att en "Dunka-varandra-i-ryggen-Musiktips"-tråd skulle passa bra i ditt Lounge-forum då? Eller anser du den egentligen inte enns klassa in dit? Musiktips berikar i alla fall mig då och då med musik jag inte kännt till, även om den för det mesta inte gör det. :) <-- vet att du har ad-blockat den smilien, men ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du tycker inte att en "Dunka-varandra-i-ryggen-Musiktips"-tråd skulle passa bra i ditt Lounge-forum då? Eller anser du den egentligen inte enns klassa in dit? Musiktips berikar i alla fall mig då och då med musik jag inte kännt till, även om den för det mesta inte gör det. :D <-- vet att du har ad-blockat den smilien, men ändå...

En utmärkt idé! Musiktipstråden skulle passa utmärkt i loungen! Andra trådar som kan flytta till en eventuell lounge är t.ex. brudtråden, bild på dig själv och testtråden. yes_645834_0.gif

(Ser ingen smilie där, nej. :) )

LOUNGE-08

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inför hellre krav på högre standard i Musiktips-tråden än att flytta den.

Och Umberto:

Egentligen är ju musiktipstråden ganska onödig eftersom den inte fyller någon egentlig funktion. Det är mest en samling "redan frälsta" som dunkar varandra i ryggen när någon nämner (givetvis utan några som helst motiveringar m.m.) låtar som de råkar känna till. Musiktips? Hah!

Journey - Don't Stop Believing

mml_938221_0.gifmml_938221_0.gif08qt_891835_1.gifmml_938221_0.gifmml_938221_0.gif

Inte mycket till motivering där inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inför hellre krav på högre standard i Musiktips-tråden än att flytta den.

Och Umberto:

Inte mycket till motivering där inte.

Wiseguy, eh? Jag har aldrig påstått att jag är bättre än någon annan i det avseendet, varför skulle jag? Jag följer bara strömmen och gör som alla andra.

LOUNGE-08

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har själv börjat gilla lite "seriösare" forumslekar.

En ny forumsdel kanske är onödig men att tillåta forumslekar som inte är rent spam i Allmänt borde ju vara okej kanske...

Har vi fått ett uttalande från Hulteenius om detta?

Sist han skrev något om saken var han iaf stenhårt mot. Nu var det ju ett bra tag sen iof. --> här vare länk <-- Tror inte han ser annorlunda på saken, även om förslagen här kanske är mer utvecklade. Men jag tror inte han sett tåden, så vi får väl se? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sist han skrev något om saken var han iaf stenhårt mot. Nu var det ju ett bra tag sen iof. --> här vare länk <-- Tror inte han ser annorlunda på saken, även om förslagen här kanske är mer utvecklade. Men jag tror inte han sett tåden, så vi får väl se? :D

Tycker Hultan borde ge oss några bra argument om det ska vara på det viset. Annars tänker jag skriva "jag har skitbra argument, men orkar inte skriva ned dem" i alla framtida diskussioner. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Utse 2-3 st. Loungemoderatorer och spärra för alla som varit medlemmar mindre än 1år. Testa en månad, låt alla säga vad de tycker sedan.

Du kan då fråga StellHell och KalleR om det blivit mer spam i övriga forumet, dvs. sprider det sig? Sedan kan du höra med de medlemmar som varit mest aktiva om de/vi tycker att loungemoderatorerna gjorde ett bra jobb, eller om vi tror det kan bli ännu bättre med fler/färre/andra moderatorer. Dessa moderatorer ska inte kunna göra annat än skapa "lektrådar", varna medlemmar när de gör något fel i någon av "lektrådarna" och om möjligt, stänga av de under tid/för alltid från just den delen..

Kom ihåg att sätta upp lagom stränga regler. Vi vill ha en del där vi kan vara lekfulla och skriva lite mindre seriösa inlägg, men vi vill inte ha ett dagis.

Det är svårt att motargumentera när man inte fått några riktiga argument till varför förslaget nekas.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inför hellre krav på högre standard i Musiktips-tråden än att flytta den.

Problemet är att det har ju gjorts försök att ha hårdare regler på andra ställen i forumet och det har inte fungerat. Humortråden är nog det största exemplet. När StellHell startade upp den på nytt fanns det en massa regler. Folk skötte sig dem 4-5 första sidorna, men sedan blev det samma sak som förut igen, en länk per post och folk som svarar med en smilie. :lol:

Vad gäller musiktips kommer det nog alltid finnas dem som bara skriver en artist och ett låttips, samtidigt som det finns dem som gärna utvecklar tipset lite, varför låten är bra och varför man vill tipsa om den. Men redan i begynnelsen så fick tråden problem då folk postade fler tips per dag än bara ett, samt att man inte höll sig till dagsgränsen. jaeger som startade tråden påpekade det några gånger men sen sket han i det... -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...