Jump to content

Glasflaskor


LunCh
 Share

Recommended Posts

En 70's får man för något under 200kr. Och då är den bra mycket godare än någon hb jag någonsin smakat.

Och du kan glöma att du skulle kunna pressa systembolagets priser om det är ditt mål. Systemet håller bra priser med tanke på den höga skatt vi har på alkohol. Det är inte mycket vinst de gör på varje såld flaska.

Vart är det du vill komma med att "konkurera ut systembolaget"? Systembolagets stora fördel är att svenska folket gillar är kvalité och utbud. Nästan ingen annan stans i världen har du så mycket att välja på i samma butik.

Asså ja visste inte exakt va de kostade, men hade för mig att de var 240, men de kanske var nån annan som kostade 240, men skitsamma, jag har inte sagt att JAG gör hb och heller inte att ja försöker konkurera ut systembolaget, däremot sa jag att de är olagligt för att de inte vill få färre kunder(bl.a).. Ja menar hade de varit lagligt, hade ju fler tillverkat, o därmed hade de blivit färre kunder(kanske inte så många, men de gör ju allt för att få in så mkt stålar som möjligt).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Systembolaget och fyfy-bränn-inte-hemma-lagarna infördes för att svenskarna i princip var på väg att supa ihjäl sig. :rolleyes:

Edit: Med andra ord ska du, jag och alla andra som lever i Sverige idag vara tacksamma över att Systembolaget och de lagarna infördes. Att det är billigare att bränna hemma hör liksom inte hit.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså ja visste inte exakt va de kostade, men hade för mig att de var 240, men de kanske var nån annan som kostade 240, men skitsamma, jag har inte sagt att JAG gör hb och heller inte att ja försöker konkurera ut systembolaget, däremot sa jag att de är olagligt för att de inte vill få färre kunder(bl.a).. Ja menar hade de varit lagligt, hade ju fler tillverkat, o därmed hade de blivit färre kunder(kanske inte så många, men de gör ju allt för att få in så mkt stålar som möjligt).

Nej Systembolaget gör inte allt för att driva in pengar. Och det är inte av systembolagets ekonomiska intresse lagarna om hembränning finns.

Anledningen till att hembränning är förbjudet är för att minska tillgången av alkohol till minderåriga skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej Systembolaget gör inte allt för att driva in pengar. Och det är inte av systembolagets ekonomiska intresse lagarna om hembränning finns.

Anledningen till att hembränning är förbjudet är för att minska tillgången av alkohol till minderåriga skulle jag tro.

jo, men vf har dom då 20 årsgränns kan man ju undra..

En jävla fittlag likt göran perssons arsel

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jo, men vf har dom då 20 årsgränns kan man ju undra..

En jävla fittlag likt göran perssons arsel

Jag tycker det är konstigt att lagen säger olika för när man får dricka på krogen och när man får handla på systemet.

Däremot känns 20 som en bra ålder för att handla alkohol. De flesta 18åringarna är inte tillräckligt mogna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är konstigt att lagen säger olika för när man får dricka på krogen och när man får handla på systemet.

Däremot känns 20 som en bra ålder för att handla alkohol. De flesta 18åringarna är inte tillräckligt mogna.

Jo de är faktiskt sant, men när man är 18 e man myndig, man får rösta om hur sverige ska styras mm, men man får inte köpa alkohol från bolaget.. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

18-åringar har i regel kompisar mellan 16-21 tyyyp.

20-åringar har i regel kompisar mellan 18-23 ungefääär.

18-åringar tillåts på krogen eftersom de inte kan bjuda sina minderåriga compadres på dricka därifrån.

18-åringar tillåts inte på Systembolaget, eftersom risken är stor att de köper ut åt sina fjortiskompizar from there.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

18-åringar har i regel kompisar mellan 16-21 tyyyp.

20-åringar har i regel kompisar mellan 18-23 ungefääär.

18-åringar tillåts på krogen eftersom de inte kan bjuda sina minderåriga compadres på dricka därifrån.

18-åringar tillåts inte på Systembolaget, eftersom risken är stor att de köper ut åt sina fjortiskompizar from there.

spela roll om så en 18 åring skulle umgås med 13 åringar, man e fortfarande myndig o har rätt att dricka alkohol, då borde man få köpa de från bolaget oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

spela roll om så en 18 åring skulle umgås med 13 åringar, man e fortfarande myndig o har rätt att dricka alkohol, då borde man få köpa de från bolaget oxå.

DU HAR FEL

Krogpersonal får inte servera påtagligt berusade människor så alltså får du enligt lagen inte supa dig full förens du är 20. Man får förvisso bjuda 18-åringar men då är det den som bjuders ansvar att 18åringen inte gör något dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...