Jump to content

Byxproblem.


MyStiC
 Share

Recommended Posts

Om ni tror att det här är någon sorts "skämt-tråd" så är det inte det.

Nu är det så att jag har ett par byxor som jag ska använda imorgon, och dom har diverse mänskliga vätskor och lera på sig.

Problem i sig är att vi inte har någon tvättmaskin, därav gör jag denna tråden för att få reda på något annat effektivt sätt att få bort fläckarna på.

Vatten och tvål för att sedan låta dom torka (Jag har testat redan, det biter inte på leran)? För om jag tvättar hela byxorna så hinner dom inte torka tills imorgon. :doh:

Mvh.

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan ju alltid kolla med grannarna om du kan få låta dina byxor hänga med i deras tvätt.

Grannarna är bara äldre människor, kan gissa på att dom ligger och sussar nu.

Vice: Jo, jag har tänkt på det, men finns det ingen chans att tvättmedlet blir för koncentrerat på just en punkt och bleker tyget?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grannarna är bara äldre människor, kan gissa på att dom ligger och sussar nu.

Vice: Jo, jag har tänkt på det, men finns det ingen chans att tvättmedlet blir för koncentrerat på just en punkt och bleker tyget?

Nej, har sista-minuten tvättat kläder för hand jäte många gånger utan problem.

Använda bara inte Klorin, då kan det bli färgskillnader, ha bara det till vittvätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, har sista-minuten tvättat kläder för hand jäte många gånger utan problem.

Använda bara inte Klorin, då kan det bli färgskillnader, ha bara det till vittvätt.

Ok, jag får ta och testa. :doh:

Men lät du bara plagget hänga eller körde du med hårblåsen sen när det väl skulle torka?

Eudoros: Ja det är jeans, saken är den att jag använt tvål men leran vägrar släppa, själva "ytterlagret" släpper men det är fortfarande bruna fläckar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...