Jump to content

Nytt ljudkort


Boomer
 Share

Recommended Posts

Oy oy. Har fått ett 5.1 system till datorn men kan inte få ut något speciellt bra ljud då jag sitter med det integrerade ljudkortet på mitt moderkort (P35-DS4).

Jag har själv ingen större erfarenhet av ljudkort så därför skulle jag behöva lite hjälp av er.

Mina krav är väl att det ska gå att få ett skönt ljud och mycket med bas. Just nu låter det som jag lyssnar på radio.

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oy oy. Har fått ett 5.1 system till datorn men kan inte få ut något speciellt bra ljud då jag sitter med det integrerade ljudkortet på mitt moderkort (P35-DS4).

Jag har själv ingen större erfarenhet av ljudkort så därför skulle jag behöva lite hjälp av er.

Mina krav är väl att det ska gå att få ett skönt ljud och mycket med bas. Just nu låter det som jag lyssnar på radio.

Tack.

1. Vilket ljudkort? (Model, namn och företag.. typ)

2. Alla nödvändiga program?

3. Ville du ha 5.1 eller vill du ha 2.1

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

..hu?

Jag vill ha 5.1 såklart.

Vaddå "..hu?".. :unsure:

Vet är det för onboard kort. Är det Realtek eller Creative eller nåt annat kort??

Men för att få 5.1 ljud så måste man ha 2 kablar. Det ska finnas mer info hos skaparen...

Du har väl ett 5.1 system (Högtalare) väl :confused:

Men du ska nog inte skapa några förhopningar på att det kommer prestera bra. Det är vissa som är nöjda, Men säkert mer än 80% är dåliga. Så det kanske inte kommer att låta som du vill

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm. Ska iofs in till stan snart så jag kan kolla lite där. Mycket lättare att få direktsupport.

Men vad tror du/ni om detta?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=309631

Enligt Recensionerna är det ju bra, förutom då kanske installations drivrutiner. :unsure:

Men det verkar bättre än vad den kostar.. på nåt underligt sätt :confused:

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Creative X-Fi är väl nåt av det värsta som går att få i ljudkortsväg, har inbyggd snabb processor och "crystalizer" och annat onödigt lull-lull, tror iofs inte det kommer märkas nämnvärt om du har ljudkort eller inte

Det märks!! Switchar själv mellan intergrerat ljud och vanlig PCI kort... Stor skillnad märks!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fyfan, ibland börjar man undra om folk fattar trögt.

Får jag fråga vem du kritiserar/kränker? :confused:

Och andledning...

Creative X-Fi är väl nåt av det värsta som går att få i ljudkortsväg, har inbyggd snabb processor och "crystalizer" och annat onödigt lull-lull, tror iofs inte det kommer märkas nämnvärt om du har ljudkort eller inte

Jasså?

Men det finns ju lite budget kort som Creativ har, Så man inte behöver kasta ut lika mycket pengar. Men ger någorlunda bra ljud jämnfört

med on-borad. Har ett Realtek kort som on-board...

@ Flather

Men du gösse. Mitt On-board (Enligt dig) låter bättre när det gäller ljud. Och just nu i min maskin sittar Creativ SoundBlaster Audigy 2 ZS.

Do.c slipper jag ljud buggen i Gta Sa :unsure:

(Gamer kortet sitter i en annan dator..)

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Creative X-Fi är väl nåt av det värsta som går att få i ljudkortsväg, har inbyggd snabb processor och "crystalizer" och annat onödigt lull-lull, tror iofs inte det kommer märkas nämnvärt om du har ljudkort eller inte

Hur kan det vara det sämsta som går att få när jag ersatte mitt gamla ljudkort med ett xfi music och ljudet blev myyyyyyyyyy/.../yyycket bättre. Crystalizern och lull-lullet använder jag inte.

Det tåls att nämna att det jag hade innan inte var sämre än standardkortet som brukar följa med datorer.

http://www.tomshardware.com/2005/08/18/creative_x/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...