Jump to content

Filmtips - Nya filmer (:


MiRRe
 Share

Recommended Posts

Shoo =)

Tanken med den här tråden är att vi kan tipsa om nya filmer. T.ex någon tipsade om I am legend, och jag vill tipsa om Dungeon Girl. Man skriver vilken/Vilka filmer man tipsar om kanske länkar till imdb och skriver lite info t.ex om man vet när det har världspremiär och sverigepremiär osv. Man kan också tillägga vad man själv tycker/tror om filmen.

Tillexempel såhär:

Dungeon Girl - Flickan i källaren.

Ni flesta minns säkert tjejen som var inlåst tror det var 8 år i ett litet rum i Österrike. Flickan lyckades till slut rymma och det sändes en intervju med henne i TV. Nu har händelsen filmatiserats och heter Dungeon Girl.

Jag tror filmen kommer vara väldigt bra dels för att den är baserad på en verklig händelse. Jag tror även den kan vara rätt känslosam eftersom man vet relativt mycket om vad som hände i verkligheten för den tjejen.

Hittar ingen info på imdb :lol:

Info från cdon: En ung flicka blir bortförd av en mystisk man, vars plan är att skapa en perfekt hemmafru åt sig själv, och samtidigt låta världen tro att hon är död. Han bygger ett underjordiskt rum där hon får bo. Skräcken är total, men efter en tid ändras spelets regler.

post-5106-1197929120_thumb.jpg

Såg att filmen har realase 2008-01-02 så jag kanske är sent ute, men jag vill tipsa om den iaf, vet inga bio visningar eller så, om den ens går på bio, not so sure :)

Och så klart finns det en sån här tråd eller liknande så ursäktar jag, då kan den låsas osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag längtar efter Tim Burton's nya film, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street.

Historien handlar om Sweeney Todd som orättvist har hamnat i fängelse och gruvar därför på hämnd, inte enbart för det hårda straffet utan också för de förödande konsekvenserna med hans fru och dotters situation. När han återvänder för att öppna sin frisersalong igen förvandlas han till demonbarberaren på Fleet Street som rakar gentlemännens huvuden och som aldrig hörs av mer efter det.

Med Johnny Depp i huvudrollen som vanligt. Har premiär i USA på fredag (21/12) och i Sverige den 15/2.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...