Jump to content

Datan startar om sej själv


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Nu har ja ett nytt problem. När ja ska försöka uppdatera till SP2 så får ja sånt där medelande med att Skicka Skicka inte. Sen står det nånting Explorer har stött på ett problem och måste avslutas. Hur ska ja fixa det nu?

Det jag kan råda dig till att göra är att ringa tillverkarens supportavdelning. Dem hjälper dig och om du har tur så hämtar de upp datorn utan kostnad. Dem hjälper dig bättre och kan sedan kolla felet och fixa till det så vida du har garanti på din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm har inge garanti kvar av datan. Sist vi lämnade inin vår andra dator så var det saker som slutade och funka. Och de hadde varit på mina saker och tagit bort

Felet?

Om ni kollar på bilden kan det vara felet da?

Kanske... Det där betyder att dina BIOS drivrutiner är antingen trasiga eller så hittas dom inte... Du får nog lov att lämna in datorn ändå utan garanti :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öööööööh. BIOS behöver inte drivrutiner. Det har inte heller något med Windows att göra.

BIOS är en av det viktigaste sakerna som du behöver till din data för att den ska gå, Har du den ur funktion eller om den är trasig så skiter sig hela datorn... Tex i det här fallet, Datorn startar om sig hela tiden :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BIOS är en av det viktigaste sakerna som du behöver till din data för att den ska gå, Har du den ur funktion eller om den är trasig så skiter sig hela datorn... Tex i det här fallet, Datorn startar om sig hela tiden :rolleyes:

Ja... Men det behövs ändå inga drivrutiner.

OCH FOR THE LOVE OF GOD DATOR!! INTE DATA!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BIOS är en av det viktigaste sakerna som du behöver till din data för att den ska gå, Har du den ur funktion eller om den är trasig så skiter sig hela datorn... Tex i det här fallet, Datorn startar om sig hela tiden :rolleyes:

Det enda BIOS gör efter att den har fått igång operativsystemet är att se till att I/O-enheter fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BIOS är en av det viktigaste sakerna som du behöver till din data för att den ska gå, Har du den ur funktion eller om den är trasig så skiter sig hela datorn... Tex i det här fallet, Datorn startar om sig hela tiden :(

Ja, jag vet vad BIOS är. Det behöver dock inga drivrutiner. Om så vore fallet, hur skulle då BIOS kunna laddas innan Windows laddas? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag vet vad BIOS är. Det behöver dock inga drivrutiner. Om så vore fallet, hur skulle då BIOS kunna laddas innan Windows laddas? :rolleyes:

Den behöver dock uppdateras med en ny version. Det gjorde HP-verkstan när jag lämnade in min dator för att min hårddisk var defekt. Man kan kalla detta "BIOS-upgrade".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag vet vad BIOS är. Det behöver dock inga drivrutiner. Om så vore fallet, hur skulle då BIOS kunna laddas innan Windows laddas? :rolleyes:

Om det är en sak i BIOS som Windows behöver arbeta med och den är skadad så kraschar datorn och möjligtvis startar om sig...

Den behöver dock uppdateras med en ny version. Det gjorde HP-verkstan när jag lämnade in min dator för att min hårddisk var defekt. Man kan kalla detta "BIOS-upgrade".

Exakt... Han kommer att få lov att skicka in sin data för att få sin BIOS fixad/upgraderad

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är en sak i BIOS som Windows behöver arbeta med och den är skadad så kraschar datorn och möjligtvis startar om sig...

Kan hända, men det har fortfarande ingenting med den där drivrutinen att göra för BIOS behöver inga drivrutiner. Har vi rett ut det här nu?

Exakt... Han kommer att få lov att skicka in sin data för att få sin BIOS fixad/upgraderad

Sådant brukar man kunna göra själv. Titta på tillverkarens hemsida.

*edit*

Här har du lösningen på ditt problem: Avinstallera den där enheten (den som hette något med BIOS). Sen ska problemet vara löst. Den där ska hålla koll på "power management" och liknande men det behöver du inte på en stationär.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pappa satt med min dator igår och formaterade hårdisken och la om Windows på nytt. för hoppnings viss så kommer allt funka när ja kommer hem. Ja sa åt pappa om det inte funkar så får vi ringa Dell supporten. Men fattar varför inte att händer bara när man ansluter till vårt internet. R2 det du sa att ta bort BIOS saken hjälpte inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...