Jump to content

Systemets vänteprocess


Remoob
 Share

Recommended Posts

Alltså dom senaste dagarna har allt gått skit trögt, tex när jag skriver här så kommer texten efter ett tag, allt liksom freezas ett tag, samma sak händer på CS.

Undrade om det hade med detta att göra..

System väntepreocssen är alltid på 80-99,

Redigerad av Remoob
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En processor kan inte bara göra ingenting. Därför finns Systemets vänteprocess som "äter upp" alla klockcykler som blir över. Den kan alltså ta upp 100% CPU utan att sega ner eftersom den anpassar sig efter andra program som körs.

Ok, någon ide om varför datorn är så seg? inte såå gammal för den är bara 4 måndaer gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe... Virus, Vilka minnen... Satt ute på internet och vips så blev datorn seg... Fan tänkte jag och körde en virus scan... Det visade sig vara 1793 virus i datorn :mf_doof: Så jag håller med dom andra... Gör en total system "undersökning" ett tips är att ta hem en free trial av TuneUp utilites 2007... Suveränt program!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om ja var du så skulle ja söka hela systemet om du vill inte att nåt ska hända din dator nåt.

Ska kanske göa det, Jobbigt att inget virus hade fått upp något.. hade avasta nod32 och mcaffe

/joe\: ska testa programmet när jag är vid andra datorn är vid bärbara nu.

Redigerad av Remoob
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...