Jump to content

Angående Humortråden...


Jacker
 Share

Recommended Posts

Nu när TROMS- tråden kritiserats är det lika bra att ta itu med det här med.

Tanken med Humortråden var att det skulle bli en mer "städad" version av "Dagens lol". StellHell postade massa regler på första sidan, men numera så följer inte en enda jävel reglerna, och det är inprincip som "Dagens lol" med ny trådtitel. Någon postar en randomlänk utan att själv kommentera, tre personer quotar länken och svarar med tre skrattsmilisar, samma person som postade länken postar en ny under dem, och så håller det på...

Rent allmänt borde det bli hårdare moderering i trådarna, speciellt de stora. Jag har försökt införa lite regler i Screenshotstråden, men det är ju lättare sagt än gjort...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när TROMS- tråden kritiserats är det lika bra att ta itu med det här med.

Tanken med Humortråden var att det skulle bli en mer "städad" version av "Dagens lol". StellHell postade massa regler på första sidan, men numera så följer inte en enda jävel reglerna, och det är inprincip som "Dagens lol" med ny trådtitel. Någon postar en randomlänk utan att själv kommentera, tre personer quotar länken och svarar med tre skrattsmilisar, samma person som postade länken postar en ny under dem, och så håller det på...

Rent allmänt borde det bli hårdare moderering i trådarna, speciellt de stora. Jag har försökt införa lite regler i Screenshotstråden, men det är ju lättare sagt än gjort...

Hur menar du att du försökt införa regler i Screenshot-tråden? Menar du då att du editerat förstaposten? Då kan problemet vara att ingen läser förstaposten, utan tittar bara in i den tråden för att posta bild/kolla på de senare postade bilderna. De flesta vet nog inte ens om att förstaposten i den tråden är aktiv, om det nu var så du menade.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när TROMS- tråden kritiserats är det lika bra att ta itu med det här med.

Tanken med Humortråden var att det skulle bli en mer "städad" version av "Dagens lol". StellHell postade massa regler på första sidan, men numera så följer inte en enda jävel reglerna, och det är inprincip som "Dagens lol" med ny trådtitel. Någon postar en randomlänk utan att själv kommentera, tre personer quotar länken och svarar med tre skrattsmilisar, samma person som postade länken postar en ny under dem, och så håller det på...

Rent allmänt borde det bli hårdare moderering i trådarna, speciellt de stora. Jag har försökt införa lite regler i Screenshotstråden, men det är ju lättare sagt än gjort...

Mmm.. Jag håller med, även om jag inte är helt oskyldig. :cry:

Jag håller också med om att det borde bli lite hårdare (eller kanske snarare aktivare) moderering - det känns som att nuvarande crew (som de facto bara består av KalleR och Stell) inte orkar bry sig alla gånger. confused_911836_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när TROMS- tråden kritiserats är det lika bra att ta itu med det här med.

Tanken med Humortråden var att det skulle bli en mer "städad" version av "Dagens lol". StellHell postade massa regler på första sidan, men numera så följer inte en enda jävel reglerna, och det är inprincip som "Dagens lol" med ny trådtitel. Någon postar en randomlänk utan att själv kommentera, tre personer quotar länken och svarar med tre skrattsmilisar, samma person som postade länken postar en ny under dem, och så håller det på...

Rent allmänt borde det bli hårdare moderering i trådarna, speciellt de stora. Jag har försökt införa lite regler i Screenshotstråden, men det är ju lättare sagt än gjort...

Jag håller nog med, men också inte.

Visst vore det bra om tråden var lite "städad" som det var tänkt, men samtidigt anser jag det som ganska överdrivet. Jag menar, hur många andra forum har regler om hur trådarna ska se ut??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur menar du att du försökt införa regler i Screenshot-tråden? Menar du då att du editerat förstaposten? Då kan problemet vara att ingen läser förstaposten, utan tittar bara in i den tråden för att posta bild/kolla på de senare postade bilderna. De flesta vet nog inte ens om att förstaposten i den tråden är aktiv, om det nu var så du menade.

Jag vet, det var precis det jag menade med "det är lättare sagt än gjort". :)

Jag håller nog med, men också inte.

Visst vore det bra om tråden var lite "städad" som det var tänkt, men samtidigt anser jag det som ganska överdrivet. Jag menar, hur många andra forum har regler om hur trådarna ska se ut??

Öhm... Typ, alla?

Fascism!

Farksism?

Bara för att du är knarkarkommunist!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111 :cry::):P

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, nu tycker jag du överdriver lite Jacker. Reglerna efterlevs hyffsat bra.

Om jag minns rätt var det ett himmla liv när reglerna sattes upp om att det skulle bli ett nazist forum.

Reglerna finns kvar så att de kan tillämpas om det skulle bli för stökigt,

men som det är nu flyter det på ganska bra.

Däremot borde ytterligare ett subforum öppnas, "klipp-forum". Det gör så att det är lättare att hitta specifika filmer, bilder mm man är ute efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, nu tycker jag du överdriver lite Jacker. Reglerna efterlevs hyffsat bra.

Om jag minns rätt var det ett himmla liv när reglerna sattes upp om att det skulle bli ett nazist forum.

Reglerna finns kvar så att de kan tillämpas om det skulle bli för stökigt,

men som det är nu flyter det på ganska bra.

Däremot borde ytterligare ett subforum öppnas, "klipp-forum". Det gör så att det är lättare att hitta specifika filmer, bilder mm man är ute efter.

Läs om, läs rätt. Jag tycker inte några av reglerna efterföljs speciellt bra, speciellt inte den första.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läs om, läs rätt. Jag tycker inte några av reglerna efterföljs speciellt bra, speciellt inte den första.

Folk försöker posta en post per sida, det är den viktigaste regeln.

Det är omöjligt att få 100% fungerande regler då vi hela tiden har nya forumiter som inte är insatta i hur allt funkar.

Och är det för hårt och för svårt kommer folk inte att stanna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Folk försöker posta en post per sida, det är den viktigaste regeln.

Det är omöjligt att få 100% fungerande regler då vi hela tiden har nya forumiter som inte är insatta i hur allt funkar.

Och är det för hårt och för svårt kommer folk inte att stanna.

Man brukar väl generellt sätt kolla första sidan om det är en tråd man inte tittat i förr, eller hur gör du? :cry:

Jag ser ofta att folk postar mer än ett inlägg per sida, precis som jag beskrev. Det är omöjligt att få 100% fungerande regler på det viset att folk följer dem 100% av gångerna, men det är ingen ursäkt till att strunta i reglerna för det. Regler är inte regler om de inte behöver följas. Hårt? Det är det här forumet som har mycket slappa regler vad det gäller hur det ska se ut i trådar.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste förtydliga: Jag ser gärna att smilieinläggen försvinner men 1 post/sida-regeln är onödig imo.

Absolut. Det hade varit annorlunda om vi fick fördelar för att ha fler posts, t.ex. att få ens namn i någon flashig färg eller något riktigt kukigt som så. Men nu får vi inte det, därav har posts absolut ingen betydelse, förutom e-penis och vi alla vet att det är ungefär det mest patetiska man kan försöka uppnå. Orka bry sig om vem som har posts och vem som inte har det. Man behöver ju inte överdriva heller, men 1 post per sida är bara fånigt. Så som regeln mot kepsar i skolan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...