Jump to content

Bästa radiokanalen


Renard
 Share

Recommended Posts

2 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Märkligt att du tyckte det var dåligt, jag tog dig för en The Jorney-kille. Det är min favoritkanal i IV iallafall.

"Dåligt" skulle jag inte säga, bara att det tappade i kvalité. Klart, Men det är klart, The Journey är bitvis min kopp of te, framför allt Shrive & Schultze-dängan!

Hur mycket jag gillar kanalerna står förstås också i relation till hur mycket jag gillar de enskilda spelen. Det gäller nog alla här. Vice City och San Andreas släpptes under en period som var karaktärsdanande för mig, inte minst populärkulturellt. Och min skivsamling som den ser ut idag har tydligt influerats på ett sätt som står i proportion till hur mycket jag spelade de spelen, och hur inflytelserika radiokanalerna därför blev. K-Rose lyckades t.ex. egenhändigt vända min uppfattning om country, en genre jag idag håller oerhört högt.

IV och V däremot? Mja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Håller med om att GTA:VC och GTA:SA var väldigt bra musikmässigt.

Även K-Jah och Double Clef FM i GTA3 är mäktiga även om det inte går att bortse från Flashback FM och Scarface-soundtracket.

The Journey håller jag högst i 4:an och Non Stop Pop FM i 5:an.

Men som sagt, inget slår att cruisa runt med en bikermotorcykel med V-Rock dundrandes. Då är jag inte ens vad man ska kalla för en rocker, hehe.

Gz up, hoes down.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...