Jump to content

Star Wars-filmerna, i vilken ordning?


Henkibojj
 Share

Star Wars-filmserien  

27 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tjenare!

Vi tänkte se igenom alla Star Wars-filmerna i helgen här hemma, och jag undrar i vilken ordning man ska se dem? Jag vet mycket väl om att IV, V och VI gjordes först och att I, II och III gjordes senare. Frågan är nu bara: nu när alla filmerna är gjorda, i vilken ordning ska man se dem?

I-II-III-IV-V-VI eller IV-V-VI-I-II-III? Jag känner mest för att börja med IV från 1977 och sen avsluta med III från 2005, men brorsorna tycker annorlunda. Det är klart man ska se från början till slutet, menar de. Men vilket är början? Vilket är slut? :huh:

Släng in en röst, och diskutera gärna så att den här tråden inte blir alldeles för onödig. Det finns ju diskussionsunderlag åtminstone :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Börja med IV (1977), sluta med III (2005).

Finns ju en anledning att dom släpptes i denna ordning. :)

Jj...jo... att varken pengar eller teknik fanns :huh:

Sen kan man ju lägga in ännu en aspekt: Vill man att serien ska sluta sorgligt (III) eller någorlunda lyckligt (VI)? Jag tycker att III var en sjuhelsikes bra avslutning på serien, därför vill jag se den sist.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, jag har redan sett alla filmer massvis med gånger, men jag har aldrig kört dem i ett "maraton". Däremot finns det andra familjemedlemmar som inte sett samtliga filmer, och (om de nu ens vill se dem) som isf skulle behöva fatta "från början". Det tycker jag att man bäst gör genom att börja med IV, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, jag har redan sett alla filmer massvis med gånger, men jag har aldrig kört dem i ett "maraton". Däremot finns det andra familjemedlemmar som inte sett samtliga filmer, och (om de nu ens vill se dem) som isf skulle behöva fatta "från början". Det tycker jag att man bäst gör genom att börja med IV, eller?

Tycker iofs inte det spelar så stor roll, man kommer ändå inte sitta som ett stort frågetecken vilken man än börjar med. Men tycker somsagt att det känns bättre att börja från början, dvs ep I.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker iofs inte det spelar så stor roll, man kommer ändå inte sitta som ett stort frågetecken vilken man än börjar med. Men tycker somsagt att det känns bättre att börja från början, dvs ep I.

Jag satte på episod IV och de började högljutt protestera tills jag fick ge vika. Episod I fick det bli. Kommer se ep VI på söndag kväll om allt går som planerat :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...