Jump to content

Blockera hemsida.


Frenzy
 Share

Recommended Posts

Kan du kanske inte bara möjligtvis strunta att skriva in adressen i adressfältet. Eftersom det är dig själv du vill stoppa från att göra det, såå... ja.

Skrev inte att det var för mig, nej. Även om jag skrev "Vill helt enkelt göra så att jag inte kan komma in på en sida" så måste inte det betyda att det handlar om mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du vill blockera sidor i FireFox, så finns denna användbara plugin. BlockSite.

Annars kan du lägga till sidan du vill blockera i hosts filen som finns på din dator. I så fall så går du in i C:\WINDOWS\system32\drivers\etc och öppnar filen hosts med t.ex. anteckningar och klistrar in:

127.0.0.1	   www.sidan.se

Sedan sparar du hosts filen. Efter det kommer din dator inte åt sidan längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du vill blockera sidor i FireFox, så finns denna användbara plugin. BlockSite.

Annars kan du lägga till sidan du vill blockera i hosts filen som finns på din dator. I så fall så går du in i C:\WINDOWS\system32\drivers\etc och öppnar filen hosts med t.ex. anteckningar och klistrar in:

127.0.0.1	   www.sidan.se

Sedan sparar du hosts filen. Efter det kommer din dator inte åt sidan längre.

Installerad Blocksite men kan inte hitta var man får upp den rutan. ;)

Har läst där, men kan ändå inte hitta det...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Installerad Blocksite men kan inte hitta var man får upp den rutan. ;)

Har läst där, men kan ändå inte hitta det...

You can open this window

by clicking on the options button of BlockSite in Tools > Add-ons menu, or by

clicking on the Preferences item in the context menu of the extension

in the Extension Manager.

Verktyg > Tillägg > Högerklicka på Blocksite och välj inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lånar tråden lite snabbt. Eftersom ni är inne på att "Blockera sidor" så undrar jag hur skolorna (kommunala) blockerar just Hotmail.com sidan?. Använder dem Hosts filen för att blockera eller är det något annat?

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lånar tråden lite snabbt. Eftersom ni är inne på att "Blockera sidor" så undrar jag hur skolorna (kommunala) blockerar just Hotmail.com sidan?. Använder dem Hosts filen för att blockera eller är det något annat?

Kan finnas en hel del sätt, kanske är blockat i brandväggen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte proxy mer när sidan blockerat besökaren, och inte när besökaren blockerat sidan?

Proxy fungerar runt blockeringar också.

IP:et i routern de använder i skolan blockerar typ hotmail och free6. En proxy går runt det. Vet inte om det är så på alla skolor, men fungerade på Orsa Skolan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Banna alla proxys i hela världen?

Du fattar vad jag menar, dom vanligaste gå-in-på-en-sida-och-skriv-in-adress-här-så-surfar-du-anonymt-sidorna, typ hidemyass.com, proxy.org och allt sånt häftigt.

Skitsvårt att hitta sidor där man kan byta proxy manuellt som inte är blockerade också

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du fattar vad jag menar, dom vanligaste gå-in-på-en-sida-och-skriv-in-adress-här-så-surfar-du-anonymt-sidorna, typ hidemyass.com, proxy.org och allt sånt häftigt.

Skitsvårt att hitta sidor där man kan byta proxy manuellt som inte är blockerade också

Lär man sig bara hur man ska söka på google så får du de som fungerar.

Men som sagt. En proxy eller så frågar du gulligt om de kan ta bort blocken på hotmailen men göra så man inte kan ladda ned saker därifrån. Worst case scenario, ned på knäna pojk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tux: Vad händer när man försöker gå in på Hotmail?

Det står bara att sidan inte kan hittas typ. Asså skolan är själv erkänt att dem blockerar just "Hotmail" servern för att folk inte ska logga in på hotmail.com och Messenger. Men det måste finnas något Enkelt och snabbt som kan kringå detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...