Jump to content

Spela in och upp


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Jag har gjort två program på request av Dawiz på IRC.

Det ena loggar spelarens koordinater och det andra spelar sedan upp dom.

Rätt roligt faktiskt och man kan bestämma tiden (intervall) :lol:

Jag gjorde dessa program på endast en timma så dom fullständigt flödar av buggar.

Program1: http://www.gtasajten-storage.com/temp/noname.zip

Program2: http://www.gtasajten-storage.com/temp/noname2.zip

Instruktioner:

Kör det första programmet och logga koordinater med ett intervall på ca 100 ms i några sekunder.

Stoppa sedan loggningen och gå in i det andra programmet och spela upp sekvensen på ca 50 ms (hälften).

OBS! Dessa program fungerar INTE i bilar.

Testa även att reglera intervallen, det kan bli kul då :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mm skitkul :lol: ...

Men jag skulle vilja veta vad som ska stå i denna kod:

Private Sub cmdSkapa_Click(Index As Integer)

 Open "C:\readfile.txt" For Output As #1

 Write #1, 'Vad ska stå här för att få ut positionen (I bil alltså)? <--------------

 Close #1

End Sub

Föresten... det är jag som är Dawiz :mellow:

Redigerad av cHocKo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag berättar vad en koordinat är så kanske ni fattar...

Koordinat = ett unikt ställe på banan.

När man förflyttar sig på banan får man alltså nya koordinater.

Dessa spelas in med det första programmet.

Sedan sätter man igång det andra programmet som "spelar upp" koordinaterna som man spelad in i det första programmet.

Med andra ord, man spelar in en sekvens där man tex går över bron från portland till staunton, sedan spelar man upp denna sekvens igen. Fungerar ungefär som det inbyggda "replay"-systemet i GTA3 (långt ifrån men ändå, måste jämföra med något :mellow:).

Nu måste ni förstå!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mm skitkul :lol: ...

Men jag skulle vilja veta vad som ska stå i denna kod:

Private Sub cmdSkapa_Click(Index As Integer)
Open "C:\readfile.txt" For Output As #1
Write #1, 'Vad ska stå här för att få ut positionen (I bil alltså)? <--------------
Close #1
End Sub[/code]

Föresten... det är jag som är Dawiz :mellow:

det ska stå massor, det är det ända jag kan svara just nu. Spelaren i GTA behöver bara X,Y,Z men bilar måste ha X,Y,Z,Xlook,Ylook,Zlook,Xwhat,Ywhat,Zwhat,Xtouch,Ytouch,Ztouch.

Mycket krångligare med andra ord men kolla lite i GTA3 Admin Console så kanske du hittar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

det ska stå massor, det är det ända jag kan svara just nu. Spelaren i GTA behöver bara X,Y,Z men bilar måste ha X,Y,Z,Xlook,Ylook,Zlook,Xwhat,Ywhat,Zwhat,Xtouch,Ytouch,Ztouch.

Mycket krångligare med andra ord men kolla lite i GTA3 Admin Console så kanske du hittar.

Där tror jag du har fel...

Om man vill se när gubben rör med armarna och rikningen då? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det är dom värdena som finns. Om du tänker återkalla koordinaterna på en bil så måste du har X,Y,Z,Xlook,Ylook,Zlook... annars så kommer det inte att fungera...

De övriga (Xwhat,Ywhat,Zwhat,Xtouch,Ytouch,Ztouch) tror jag inte behövs men de är ändå bra att ta med.

Sen borde det finnas fler värden (cosinus) som berättar åt vilket håll spelaren tittar åt men dessa finns inte i GTA3 Admin Console.

Jag tror dock inte att det går att spela in en rörelse med armarna då dessa animationer redan finns sparade i IPF-format.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är look, what och touch kordinaterna till för?  :D

Det är egentligen inte koordinater, sorry om det lät som det :">

XYZlook är hur bilen är vriden, XYZwhat är värden på specialsaker som tex hur mycket kanonen (kommer inte på vad det heter nu...) på pansarvagnen är vriden. XYZtouch vet jag inte riktigt vad det är...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är egentligen inte koordinater, sorry om det lät som det :">

XYZlook är hur bilen är vriden, XYZwhat är värden på specialsaker som tex hur mycket kanonen (kommer inte på vad det heter nu...) på pansarvagnen är vriden. XYZtouch vet jag inte riktigt vad det är...

Det kanske är hur mycket skada bilen tagit :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...