Jump to content

Vilket OS är det bästa?


Alle090
 Share

Vilket gillar du mest OS?  

76 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 58
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hmmz.

Genom mitt liv har jag använt: Windows 95, Windows 98, Windows 2000 och till sist Windows XP.

Jag kör med XP nu, och kommer göra det tills jag byter dator och troligtvis skaffar Vista. Jag har provat MAC OS X på syrrans laptop, och det var ganska skönt, men eftersom det inte var någon längre stund så kan jag inte uttala mig huruvida det är bättre/sämre än XP.

Vote: Null.

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Vista.

Kör med det nu, det är rikigt sweet. Ska strax byta tillbaka till XP för jag får inte allt att funka på Vista tyvärr, men jag antar att det löser sig i framtiden.

Har även kört med de äldre Windows-versionerna, Mac OS och någon version av Linux (Redhat tror jag det var).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och sen när är det där Windows Vista? det är Windows Blinds din retard tönt.

Look mommy its one of em stupid people who think they know everything. FFS SE FILMEN DIN JÄVLA SKIT HOR UNGE. Det där är inte windows blinds DIN RETARD.

Edit: @R2D2 Men sen finns det ju emulatorer för att spela XP på mac. Så efentligen Går det att gjöra allt på mac som på xp. Aja fatta fel då.

Redigerad av yoda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Look mommy its one of em stupid people who think they know everything. FFS SE FILMEN DIN JÄVLA SKIT HOR UNGE. Det där är inte windows blinds DIN RETARD.

:o'>Internetargumentation när den är som bäst. 4rir80fb1j.gif

Förresten - 13 år måste man vara för att få registrera sig på det här forumet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: XP

För att det är det lättaste och bästa OS:et just nu tycker jag... Jag har testat "MS Dos" :) Windows 95/98/XP Home och Prof/Vista och Xp hittils... Jag väntar tills fler program vara har släppts till Vista!

Edit: Jag har också kört Windows 3.1... och 2000 tror jag. Jag har varit med i hela windows historian wohoo!! Jag kommer också ihåg den gamla goda tiden när 3.1 var bra :):) Då kunde man släcka ner windows som ett fönster haha... Det var grymt (w00t)

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: @R2D2 Men sen finns det ju emulatorer för att spela XP på mac. Så efentligen Går det att gjöra allt på mac som på xp. Aja fatta fel då.

Ja, det finns t.ex. Parallels som verkar ganska trevligt men då är det ju faktiskt fortfarande Windows som spelar spelen och själva operativsystemet OS X är inte inblandat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det finns t.ex. Parallels som verkar ganska trevligt men då är det ju faktiskt fortfarande Windows som spelar spelen och själva operativsystemet OS X är inte inblandat.

Nej men det går.

Btw: Jag röstade på OS X vad hände med min röst?

@Kebab: Om man måste vara 13 år för att komma på detta forum. Hur kom du in? 13 år gammal kebab.. eww.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har väl prövat en hel del OS...

Windows 3,1, Windows 95, Windows 98/SE, Windows 2000 och Windows XP Pro

Kört en del linux också...Red hat 9,0, Suse, Ubunto, Free Spire, DSL, Slackware, mandriva och endel som jag inte kommer ihåg nu.

Sitter just nu med Mandriva 2007 och Xp pro. Anser dock att Linux är det "bästa", sitter dock vid XP för spelens skull, men 90% av tiden så är det Mandriva som gäller.

Vista verkar vara skit enligt folk jag känner, mkt krångel med allt, så det dröjer innan Vista hamnar på min dator. Så länge det släpps uppdateringar till XP så kör jag det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...