Jump to content

Utländska filmer


darkjak
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jag undrar vart man kan köpa utländska filmer? Är intresserad av bl a två polska filmer, som min kamrater i lumpen verkar sugna på att se...

Sexmission

Alla män har dött ut på grund av ett biologiskt stridsmedel under tredje världskriget. Jordytan är obeboelid, och hela världens överlevande befolkning, beståendes av kvinnor, bor i en enorm underjordisk bunker. Två män från ett hybernationsexperiment före kriget hittas, och kaos bryter ut, då kvinnorna som lever på den tiden inte har sett män, och att det finns extrem antimansproppaganda. Kvinnorna anser att det mest humana man kan göra är att utföra könsbyte på de två männen, som flyr.

Kiler 2 kilery

Uppföljaren till Kiler, där polisen arresterar en man som heter "kiler" i efternamn, efter att de avlyssnat en maffiaboss som kallat en yrkesmördare för just "killer". Maffiabossen tror att polisen har tagit rätt person, eftersom att de aldrig träffats, och ordnar därför en fritagning. Men Kiler är inte någon yrkesmördare, men tvingas låtsas, eftersom att Maffiabossen antagligen skulle döda honom annars. I uppföljaren anställer maffiabossen en dubbelgångare, som ska ta ut en stor summa pengar Kiler ska få till sin välgörenhetsfond.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej.

Jag undrar vart man kan köpa utländska filmer? Är intresserad av bl a två polska filmer, som min kamrater i lumpen verkar sugna på att se...

Vart man kan köpa just de där filmerna är jag lite osäker, men du kan ju köpa utländska filmer i vilken affär som helst typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart man kan köpa just de där filmerna är jag lite osäker, men du kan ju köpa utländska filmer i vilken affär som helst typ.

Nej, det går INTE att köpa utländska filmer i vilken affär som helst (undantaget Amerikanska, och i vissa fall även Japanska, Brittiska och Franska).

Jag snackar verkligen helt utländska filmer, som exempelvis (som ovan nämnt) polska, kinesiska, ja, från alla möjliga länder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det går INTE att köpa utländska filmer i vilken affär som helst (undantaget Amerikanska, och i vissa fall även Japanska, Brittiska och Franska).

Jag snackar verkligen helt utländska filmer, som exempelvis (som ovan nämnt) polska, kinesiska, ja, från alla möjliga länder.

Jag vill inte starta en OT-diskussion, men vad fan är det för skillnad på amerikanska och polska filmer när det kommer till utländska filmer?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill inte starta en OT-diskussion, men vad fan är det för skillnad på amerikanska och polska filmer när det kommer till utländska filmer?

Försök hitta en polsk film på låt oss se ginza eller discshop.

Försök därefter hitta en amerikansk på samma sidor.

Du märker en skillnad i utbudet.

Utan amerikanska filmer skulle de svenska biograferna gå under. De affärer som säljer endast DVD-filmer skulle gå under ganska omgående. Så j*vla mycket amerikansk film finns det.

Däremot kan jag inte komma ihåg att det någonsin sänts en polsk film på svensk TV. Kanske dom sände den där polsk-italienska miniserien om gamla påvens liv under WWII.

En film OM polen jag vet att man har sänt på svensk TV är Killing a Priest.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Försök hitta en polsk film på låt oss se ginza eller discshop.

Försök därefter hitta en amerikansk på samma sidor.

Du märker en skillnad i utbudet.

Utan amerikanska filmer skulle de svenska biograferna gå under. De affärer som säljer endast DVD-filmer skulle gå under ganska omgående. Så j*vla mycket amerikansk film finns det.

Däremot kan jag inte komma ihåg att det någonsin sänts en polsk film på svensk TV. Kanske dom sände den där polsk-italienska miniserien om gamla påvens liv under WWII.

En film OM polen jag vet att man har sänt på svensk TV är Killing a Priest.

Har jag sagt att det är jätteenkelt att få tag på en polsk film? Jag säger bara att Polen är lika mycket utlandet som USA eller något annat land som inte är Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
Sexmission

Alla män har dött ut på grund av ett biologiskt stridsmedel under tredje världskriget. Jordytan är obeboelid, och hela världens överlevande befolkning, beståendes av kvinnor, bor i en enorm underjordisk bunker. Två män från ett hybernationsexperiment före kriget hittas, och kaos bryter ut, då kvinnorna som lever på den tiden inte har sett män, och att det finns extrem antimansproppaganda. Kvinnorna anser att det mest humana man kan göra är att utföra könsbyte på de två männen, som flyr.

Låter verkligen mycket som children och men, men den har du säkert sett, annars se den ;>

http://search.ebay.com/sexmission_W0QQ_trksidZm37QQfromZR40

där fanns den

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...