Jump to content

Felmedelande vid installation av GTA Vice City


Xemtoth
 Share

Recommended Posts

Att det vart installerat innan är just felet.

Nu när du installerar, är det på samma ställe?

Finns den gamla installationen kvar i Lägg Till/Ta Bort listan?

Installera spelet på exakt samma ställe som förra gången när det funkade. Avinstallerade om du inte vill ha det på det stället, och installera det sedan där du ville ha det.

Funkar inte det så vet jag inte vad som orsakar felet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att det vart installerat innan är just felet.

Nu när du installerar, är det på samma ställe?

Finns den gamla installationen kvar i Lägg Till/Ta Bort listan?

Installera spelet på exakt samma ställe som förra gången när det funkade. Avinstallerade om du inte vill ha det på det stället, och installera det sedan där du ville ha det.

Funkar inte det så vet jag inte vad som orsakar felet.

Det fanns inte kvar i Lägg till/Ta bort listan, och jag hinner bara starta "installern" alltså, bara välja språk, sen laddar den bara, precis innan Install Shield grejjset ska börja så kommer det upp :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Startar du med Autostart eller manuellt?

Går det installera på något annat språk?

Inte testat att installera på något annat språk,endast engelska, fast fanns fler alternativ, har testat både med autostart och att dubbelklicka på cdn, eller att öppna cdn och trycka på Setup filen. om man testar att installera med annat språk, är det bara under installationen som är det andra språket eller blir hela spelet det språket?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är ganska säker på att menyerna och all text i spelet kommer vara på det språket. Tyskarna speciellt är väldigt efterblivna, och måste ha allt på tyska för dom inte fattar ett jävla skit av andra språk, äckliga jävlar. Mycket möjligt att tyska även har dubbat hela spelet. Vet inte med de andra språken.

Bara det funkar så borde du sedan kunna avinstallera och installera någon annanstans, på rätt språk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är ganska säker på att menyerna och all text i spelet kommer vara på det språket. Tyskarna speciellt är väldigt efterblivna, och måste ha allt på tyska för dom inte fattar ett jävla skit av andra språk, äckliga jävlar. Mycket möjligt att tyska även har dubbat hela spelet. Vet inte med de andra språken.

Bara det funkar så borde du sedan kunna avinstallera och installera någon annanstans, på rätt språk.

Okej,tack, återkommer efter jag försökt med annat språk.

edit: Testade tyska, samma fel, fast felmedelandet kom på tyska istället för engelska :unsure:

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry för dubbelpost, men om ingen skulle skriva i den nu tror jag inte nån skulle lägga märke till den, ett problem uppstår, jag har gjort som det stått, men jag hittar inte mappen jag ska ta bort?

If the file version is greater than or equal to 7.01:
1. Delete the folder C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Professional\RunTime701 from the machine. [/codebox]

Hittare inte den där mappen jag ska ta bort. min version är 7.1 och det är ju större än 7.01, tacksam för svar!

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry för dubbelpost, men om ingen skulle skriva i den nu tror jag inte nån skulle lägga märke till den, ett problem uppstår, jag har gjort som det stått, men jag hittar inte mappen jag ska ta bort?

If the file version is greater than or equal to 7.01:
1. Delete the folder C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Professional\RunTime701 from the machine. [/codebox]

Hittare inte den där mappen jag ska ta bort. min version är 7.1 och det är ju större än 7.01, tacksam för svar!

Hej.

C:\Program\Delade filer\InstallShield\Professional

ligger den under.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyskarna speciellt är väldigt efterblivna, och måste ha allt på tyska för dom inte fattar ett jävla skit av andra språk, äckliga jävlar.

Haha, hade jag haft plats över så hade det fått åka in i min signatur! ;)

Sympatiserar starkt med detta uttalande.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har den engelska versionen? Då är det antagligen C:\Program Files\Shared files\InstallShield\Professional

eller liknande.

När jag skriver i det du skrev där så blir det likadant. Kommer bara till C:/Program Files, kan inte tilläga "shared files" lr så, och jag hittar inga shared files i själva "C:/Program files" ;)

edit: Lyckades komma in på C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Professional\ , men hittar ingen mapp som heter RunTime701 som jag ska ta bort, endast en som heter RunTime

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag skriver i det du skrev där så blir det likadant. Kommer bara till C:/Program Files, kan inte tilläga "shared files" lr så, och jag hittar inga shared files i själva "C:/Program files" ;)

edit: Lyckades komma in på C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Professional\ , men hittar ingen mapp som heter RunTime701 som jag ska ta bort, endast en som heter RunTime

Skriv till ett understreck "_" efter "RunTime" och testa installera.

Om det skiter sig så tar du bara bort understrecket igen :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skriv till ett understreck "_" efter "RunTime" och testa installera.

Om det skiter sig så tar du bara bort understrecket igen ;)

Okej, så jag ska ladda ner exe filen och installera det? om det skiter sig, vad som nu kan hända, så tar jag bara bort det jag installerade och tar bort "_" som jag satt efter mappen? vad e det värsta som kan hända?

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, så jag ska ladda ner exe filen och installera det? om det skiter sig, vad som nu kan hända, så tar jag bara bort det jag installerade och tar bort "_" som jag satt efter mappen? vad e det värsta som kan hända?

Det värsa som kan hända är att något blir fel och att du inte kan installera något. Problemet går dock - precis som allt annat - att lösa. Ska inte vara så svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...