Jump to content

100% på LCS innan första uppdraget!


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

My friends, I give you...

100% på Liberty City Stories innan första uppdraget!

Succén från GTA: Vice City (111 downloads i skrivande stund! :wub: ) fortsätter med Liberty City Stories till PSP. Om ni gått miste om min sparfil till Vice City förklarar jag nu vad saken gäller.

I Vice City tog jag mig över till delar av staden som till en början egentligen var otillgängliga, men jag hoppade ner på en båt från en bro och gjorde allt som krävdes för 100% avklarning innan första uppdraget ens var gjort. Det enda som krävdes av er i VC-versionen var att köra storyn och göra de småsaker som låstes upp av storyn, och därmed inte var tillgängliga för mig. Nu är LCS-versionen här, där PSP-ägare kan gotta sig åt alla förmåner från paketinsamling och annat, utan att ha gjort första uppdraget. När storyn är slut är det bara ett fåtal saker som ska göras av er själva för att ni ska få 100%. Tyvärr (?) är det ganska mycket som låses upp av storyn, så jag har fått göra guiden mer utförlig för att ni ska ha lättare att hitta alla saker ni själva måste göra. Ni slipper hitta 100 gömda paket, alla rampages, alla Unique Stunt Jumps (utom ett), alla polis-, brandkårs-, ambulans-, sopbils- och taxiuppdrag och diverse andra saker som redan gjorts av mig.

Till listan, det här måste ni göra själva eftersom det låses upp av storyn och har därmed inte kunnat göras av mig:

3yHZ1MAYLYGn.png

Portland

  • Car Salesman
    BAKEcibejjAf.png
    Ni ska sälja bilar tills ni klått level 6. OBS! R* har ett påskägg som för första gången i GTA ger er snö! Ni måste klå level 9 i samma svep som ni klarar level 6. Väl när ni klarat level 6 och avbryter kommer ni aldrig se snön, utan det måste göras vid samma tillfälle som ni klarar level 6. Alternativt skaffar ni Cheatdevice och väljer Weather: Snow.

  • Race: Chinatown
    cr23Zdhkem4Y.png
    I alla race måste ni komma på första plats.

  • Race: Trenton
    Z54QP2govYI8.png

  • Slash TV
    QgW7PJsFVf1F.png
    Välj Overalls-kostymen och åk till båten längst sydöst, i änden finns en dörr som ni ska gå in i för att starta uppdraget. Klara level tre tre gånger. Bästa vapnet för det här minispelet är en Stubby Shotgun. Sista belöningen ger en kycklingdräkt :wub:

  • Unique Stunt Jump
    dym8r3ULWjZH.png
    Det enda Unique Stunt Jump jag inte kunnat utföra pga att det inte finns innan the Dolls House är fluget i luften. Försökte wallhacka mig in i byggnaden och lyckades komma in, men det gick inte att fixa nåt USJ. (Däremot kunde jag plocka på mig den Molotov som finns gömd inuti :wub: Gjorde samma sak med ett antal Hidden Packages som var inbakade i snart sprängda bygnader, så alla 100 är tagna.)
    Ni måste ta ordentligt med sats (åtminstone från player-markören på kartan) och sen pricka cementblocket, och landa på den halvfärdiga byggnaden mitt över gatan. Ett av de roligaste hoppen faktiskt :D

  • Avenging Angels
    PoMtL3I1TrCF.png
    Ta på er AA-kläderna och sök upp en Avenging Angel. På Portland hittas de lättast vid tågstationen väster om Chinatown (se bild). Tryck Upp för att starta uppdraget, ni måste klå level 15. Belöning: En unik Avenger-bike som levereras till ert Portland-safehouse. Spara den i garaget, den kommer aldrig tillbaka! Bilden visar vad ni har för överraskningar som väntar er vid varje safehouse! :)

    vTsZQEIRhr1S.png
    Staunton Island

    • Carazy Car Giveaway
      PkITru5a7Qsg.png
      Jag har redan samlat in alla fordon som krävs på denna listan, utom ett. Det finns ingenstans i staden förrän man klarat det första story-racet. Ni måste själva hitta en Thunder Rodd (bilen på bilden är den unika bilen från Grease Sucho, namnet är en parodi på Danny Sucho i musikalen "Grease".) Denna bil hittas lättast på Portland, vid parkeringen intill Callahan Bridge. Frakta denna bil till platsen på kartbilden, och leta upp garaget. Belöning: En PCJ-600 och en V8 Ghost spawnas alltid vid ert Staunton-safehouse.

    • Race: Aspatria
      gCvmgC0yADRI.png

    • Race: Bedford Point
      Fc0vEwoekErc.png

    • Karmageddon
      eTyVVEv5iIMz.png
      Denna låses också upp av storyn. För att få procent-count av denna måste ni:
      1. Klara storyuppdraget där ni låser upp detta sidouppdrag.
      2. Köra sidouppdraget och klå en viss tid.
      3. Köra sidouppdraget igen, och klå den tid ni satte förra gången (2).

    • Avenging Angels
      KboGrU501qnk.png
      Ta på er AA-kläderna och sök upp en Avenging Angel. På Staunton Island hittas de lättast i Belleville Park (se bild). Tryck Upp för att starta uppdraget, ni måste klå level 15. Belöning: Ni behöver inte betala något när ni haffas av polisen. Big deal, det är varken mycket pengar ni sparar och ni får inte behålla vapnen ändå :D

    Da7yaEm5Fycm.png

    Shoreside Vale

    [*]Race: Pike Creek

    mRYjfJWEPVLB.png

    [*]Race: Wichita Gardens

    5KqaGWvPZtfE.png

    [*]Avenging Angels

    3Hl95vSN2YUp.png

    Ta på er AA-kläderna och sök upp en Avenging Angel. På Shoreside Vale hittas de lättast i Wichita Gardens (se bild). Tryck Upp för att starta uppdraget, ni måste klå level 15. Belöning: Den fulaste dräkten i spelet - Hero Garb. (w00t)

    Japp, that's it. Lite mer än i VC, men det mesta är race och Angels-uppdrag. Hur tog jag mig över denna gång? Svaret är Cheatdevice. Utan det hade det aldrig blivit nån sparfil åt er, och även om jag på nåt sätt hittat ett sätt att komma över till Staunton och Shoreside Vale så hade jag inte orkat fixa allt. Nu gjorde jag det lätt för mig med teleport-funktionen och Power Jump, det gick väldigt smärtfritt. Ännu mer smärtfritt var odödligheten, men det var bara för att jag var lat :P

    Hela sparfilens mapp ska läggas i x:\PSP\SAVEDATA. Den använder slot0, och vill ni ha kvar eventuella gamla sparfiler får ni ladda er gamla slot0, gå in i sparsymbolen och spara spelet på en valfri annan slot, sedan tankar ni över mappen till minneskortet och tar "Ja" på fråga "Ersätt?".

    Jag har lite påskägg och överraskningar åt er också: Kolla ammon till era vapen. Kolla också vilket klockslag spelet startar. Kolla Portland-garaget. Kolla ert Staunton-safehouse också, ni har en trevlig överraskning där :)

    Håll tillgodo! :)

    100__p__PSP_LCS_innan_f_rsta_uppdraget.zip

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kan det vara roligt att spela när någon annan gjort saker åt en?

Tja, fråga inte mig. Fråga dem som ber om 100%-sparfiler: det jag gjort är ett bra sätt att få 100% på egen hand om man inte orkar leta fram ~160 saker och göra ~160 fordonsuppdrag plus ~15 andra sidouppdrag. Jag förstår mig inte riktigt på såna som ber om 100%-sparfiler (av samma skäl som du just sa), men jag förstår samtidigt att de inte orkar samla alltihop. Därför har jag gjort grovjobbet, men storyn är ju såklart kvar och alla race och sånt, så det är en hel del kvar att göra ändå. :P

Men, för lata människor (:P) så kan de samtidigt få en 100%-sparfil här. :unsure:

100__LCS_savefile.zip

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...