Jump to content

Brännaren har börjat bränt segt


Mr.Dumbom
 Share

Recommended Posts

Nu är jag så grymt trött på detta problem jag alltid får.

Brännaren (HL-DT-ST DVDRRW GWA-4166B) i våran dator har börjat bränt DVD-skivor segt igen. Den har gjort det två gånger tidigare, första gången löste jag genom att uppdatera firmwaren och den andra gången löste sig med en formatering.

Men nu har exakt samma fel uppstått igen. För att förklara detta tydligare så bränner brännaren endast skivor i hastigheten 1.3-1.4x oavsett vilka DVD-skivor jag använder, och när den bränner så blir datorn helt slö och muspekaren laggar sig fram.

Blir oerhört grinig över detta problem eftersom det tar en sådan förbannad tid och bränna ut saker (45min för en DVD-skiva) plus att det går knappast sitta vid datorn heller.

Vad är det som kan ställa till detta? Kan ju misstänka Windows eller nåt eftersom jag har tidigare kunnat bränt i 4x och ända upp till 8x ibland och så helt plötsligt så händer exakt samma problem.

Och ja, DMA-läget är aktiverat och ja, jag har den senaste firmwaren till brännaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...