Jump to content

The Darkness


Renard
 Share

Recommended Posts

Du är Jackie Estacado, invigd hitman i maffiafamiljen Franchetti. På sin 21:a födelsedag så får Jackie kraften "The darkness". Med kraften kan du tex: Framana demoner som sliter dina fiender i stycken eller torterar dem till döds på ett humoristiskt sätt, få två extremstarka tentakler att växa ut ur din rygg (med dem kan du rasera väggar, slänga bilar på dina fiender och klättra mm), du kan också framana ett svart hål som dina fiender sugs in i. Självklart så har du massor utav vapen också. Det hela utspelar sig i New York City. Det är det svenska spelbolaget Starbreeze studios (som bland annat gjort "The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay") som gör spelet. Allt baseras på serietidningen med samma namn.

Officiell hemsida

FZ förhandstitt

IGN

Starbreeze "the Darkness" på myspace

Spelet kommer till PS3 och Xbox360

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är nog bara ett fåtal av alla svenska spel som faktiskt blir "bra". Det släpps väldigt mycket spel från Sverige som blir fullkomligt skit. Själv tycker jag inte man kan avgöra om ett spel blir roligt eller tråkigt genom att se på bilder och trailers och läsa om det. Man har bara tankar om spelen, hur man vill att de ska bli och hur man vill att de ska vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kommer det sig att nästan alla spel som görs i Sverige blir så extremt bra? Just cause har väldigt snygg grafik och är väldigt stort, och nu the Darkness. Snygg grafik och så verkar det väldigt roligt. Är vi helt enkelt bäst på spel i Sverige?

Glöm inte BF. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kommer det sig att nästan alla spel som görs i Sverige blir så extremt bra? Just cause har väldigt snygg grafik och är väldigt stort, och nu the Darkness. Snygg grafik och så verkar det väldigt roligt. Är vi helt enkelt bäst på spel i Sverige?

Just Cause var långt ifrån bra.

The Darkness ser iaf ut att bli något kul. Får hoppas på demo på marketplace snart. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla previews och hands-on jag läst om spelet säger att det verkar bli ett spel som kan gämnföras spelmässigt med GOW. Läste en mycket underhållande sak på gamesradar (sadist och våldsälskare som jag är):

Your captor walks over to the wall, casually plugging a handheld drill into an electrical outlet while he curses your name and tells you exactly why you deserve this. Before you know it, the drill is being thrust into your head, bits of blood and flesh splattering outwards as the screen shakes violently. This is the world of The Darkness – gritty, degenerate and malevolent. It’s a strikingly beautiful, disturbingly intense game, a first person shooter descent into the world of mob violence and a cursed superpower.

Verkar bli extremt blodigt, i Postal anda. Har också hört att det kommer finnas TV apparater här och där som visar Karl Alfred avsnitt :). Har även hört att hela filmen Nosferatu kommer finnas i en av dessa TV apparater. Får det plats så mycket på en blu ray?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

*bump så in i helvete*

Klarade nyss av spelet. Finns det flera slut? För det jag fick är extremt förvirrande... vad fan hände?

Paulie var på golvet och gnydde, han drog sig bakåt långsamt och bad om nåd. Tänkte jag skulle höra allt han hade att säga innan jag skjöt skallen av honom. Men sen sträcker han sig efter en AK-47 så jag drar fram vapnet och skjuter iväg några skott.

Medans jag lyssnade på Paulie så pratade Darkness om att när jag dödat Paulie så blir min själ hans. Efter jag skjöt honom blev allt vitt, sen tittade dom 2 demon armarna på mig och sa att nu äger han mig eller något sånt...

Sen blev allt vitt igen, och så vaknar jag upp i armarna på Jessie. Hon berättar att man får träffas en sista gång för att ta farväl av varann. Efter ett tag så frågar Jackie Jessie om det är en dröm, och hon svarar ja, och säger sen...

Wake up.

Sen kom credits/eftertexterna. Någon som fått något annat slut?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...