Jump to content

Unfriendly Competition


GTApimpfoolife
 Share

Recommended Posts

Det tog mig ett antal försök, men se till att du har fullt med health & armor innan du sätter igång. Sen använder du t.ex M4 eller AK47. M4 kan fås på militärbasen, från vakterna. Om du vill få tag i dem smidigt så får du använda dig av nackbrytare (R1 + /\ + /\ bakifrån). Sen ser du till att skjuta dem som skjuter dig, inte dem som står närmast. Den tjejen på badtornet brukar vara rätt farlig, eftersom tjejerna springer upp där när den förra tagits hand om. Stå inte på samma ställe hela tiden, utan rör dig runt poolområdet och försök inte stå mitt i korselden. Palmerna mitt emot hopptornet är rätt bra, men stå inte så att du inte har någon uppsikt över området.

Kort sagt, full armor + full health + bra vapen + strategiskt val av mål = avklarning av första biten. Det som verkligen är svårt är när du ska ta dig därifrån och köra ikapp de sista. Ta en bra SMG eller varför inte en sniper? Se till att hålla dig borta från den som skjuter bakåt, knäpp gärna henne först ifrån sidan (driveby). Sen kan du skjuta föraren antingen med sniper eller driveby. Driveby kan bli svårare eftersom han oftast hunnit åka iväg en bra bit. Blir det svårt att döda tjejen som skjuter dig, håll dig då på avstånd och skjut dem med bazooka/sniper. Hamna inte för långt bakom, då tappar du bort dem!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Klarade det förut. Gjorde som du sa att fylla ut allting i armor och hälsa samt att jag till och med skaffade mig granater, sniper och en M249 som jag hittade inne på filmstudion. Med hjälp av den kunde jag stå ute på stranden och plocka henne uppe på tornet, för att sedan springa och och mörscha alla på andra sidan och sedan slänga ner granater på idioterna nere i poolen. Snipern kom mest till användning i första delen av uppdraget. Men jag måste tacka dig ändå som tvingade mig att mostå min naivitet att försöka klara detta uppdrag utan armor, det hade aldrig gått.

Tycker sista delen var enkel av uppdraget. Jag behövde inte alls åka förbi ifrån sidan och skjuta dom utan jag kunde skjuta dom rakt framifrån med tanke på att jag hade en Quadbike. Sedan var det skönt att skjuta själv och inte ha en jobbig Catalina bakom sig som man hade i San Andreas.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...