Jump to content

Söker bra spawner


Chilli_13
 Share

Recommended Posts

Sitter med ett smärre problem just nu...

Det är så att jag har ett sunt som jag försöker sätta, och i det stuntet måste jag ha två fordron utplacerade och ett att åka på ( :shifty: ) Men det är alltid så att ett utav dom fordronen som står stilla försvinner, sätter jag dit det ena försvinner det andra och tvärtom... Innan jag ens försökt en gång...

Vet ju att att det finns en sån spawner till VC där fordronen står i evighe, men SA? aldrig sett nån...

Skulle verkligen behöva hjälp..

Om det inte finns får dom som har teorier gärna soäga dom om hur man skulle kunna få fordron att stå längre...

Tack på förhand...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yep, so you can break this annonying rule in SA, not just in VC anymore ( :D @ Nitz)

I've known this for a couple of months now, and i've let some TMS/XSA d00ds know about it, but i feel kinda guilty keeping it a secret, so i'll spill the beans on it. Plus, P2B whores like me only need two vehicles :P

First, you'll need either a save game thats up to the Jizzy sub-mission "T-bone Mendez", or a mod that can select missions for you, which can be found here: http://www.gtaforums.com/index.php?showtop...ssion+master%22

(Please note, this mod requires you to change your main.scm and script.img)

Start the mission "T-Bone Mendez", which is a sub-mission of Jizzys in San Fierro. In this mission, you chase down four couriers on FCR-900's who steal packages from a shipment, your job is to snatch the packages back off of them and return them to Jizzy to complete the mission

Before you leave from Jizzys club and head to the blue marker between the Easter docks Naval Base and the long "S" bridge, choose a vehicle you want to stunt with, as this vehicle will be a permanant vehicle as part of the mission: meaning it will not disappear until you die, or you complete the mission.

Once you've made it to the start of the mission, you'll be put on an FCR-900. Chase the drug dealers, snatch the packages off of them, and kill them (it'd be a good idea to save the bikes too). However, do NOT make your way back to Jizzys club. Go back to the starting point towards the Naval Base, and get into the vehicle you drove on your way there at the start.

All up, you'll be able to make use of the following vehicles:

- 5 FCR-900's

- 1 Boxville delivery truck

- 1 Permanant vehicle of your choice (the one you drove to the pickup point at the naval base)

- 2 temporary vehicles of your choice that will disappear as per normal.

Have phun, and pull of some creative stunts :shifty:

P.S. if need be, i can make a quick video tutorial for those of you who have attention spans too short to read this, or dont understand it.

Har aldrig vågat testa själv, dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

^

Funkar prima, annars finns det SA Spoosh här nånstans också. Har ingen länk dock

SA Spoosh = Spawner??? har sökt men hittar inget intressant? Skulle var aschyst om du kan kolla upp?

Och till Mr.Magic: Vad är det som inte skulle vara lagligt och varför??

Jag behöver en packer för att ta mig över att stakert som är ivägen när jag tar fart till stuntet och sen ett fordon bakom kanten jag ska bumpa på för att får det högre... -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SA Spoosh = Spawner??? har sökt men hittar inget intressant? Skulle var aschyst om du kan kolla upp?

Och till Mr.Magic: Vad är det som inte skulle vara lagligt och varför??

Jag behöver en packer för att ta mig över att stakert som är ivägen när jag tar fart till stuntet och sen ett fordon bakom kanten jag ska bumpa på för att får det högre... -_-

För att det inte är en del av spelet. Men Kebab citerade nyss RAD som bevisade att det var lagligt i SA.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns lagliga sätt att bryta två-fordons-regeln i VC också.

Hur då, får jag fråga.

Edit: Även om det är möjligt så tycker jag att det kan anses som modding. "Tec-Jump" också. Båda två är glitchar. Visst AG är en sorts glitch det med men jag tror att du fattar vad jag menar.

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Starta ett uppdrag där du får ett fordon som du vill stunta med, åk och försök med stuntet. Eftersom det är en bil du får i ett uppdrag kommer bilen inte försvinna, sådana bilar kallas också för Spoosh Veichles.

Chilli, med två-fordons-regeln menar man att det bara ska gå att använda två fordon, t.e.x en Packer och en NRG.

Att bryta den här regeln innebär alltså att man kan få ett tredje fordon som aldrig försvinner, och du kan använda dom två andra fordonen helt normalt.

Redigerad av Godfather
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...