Jump to content

Fighting stil


T-Bone Mendez
 Share

Recommended Posts

Jag kan ju säga att det är väldigt praktiskt, testa att skaffa tio M4 med hjälp av fightingsystemet. Hoppa upp på den lilla elcentralen som är på östra sidan av militärbasen, och se till att ingen ser när du hoppar in. Spring mot en grupp vakter som har ryggen vänt mot dig, och när du kommer närmare går du lite långsamt. Lås den bakersta killen med R1 (?) och tryck triangel så du håller hans nacke, men hans ansikte är vänt framåt. Tryck triangel igen så har du en vakt utan nacke, men likväl svävar en M4 framför dig. Gör likadant med resten av gänget och försök vara så smidig som möjligt i basen, tills du samlat på dig ett antal. Blir du upptäckt skjuter de, men det gör ju inget när du just fått 300 skott eller mer :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker den är bra. Tycker tyvärr han är lite seg på att slå med vapen, man vill ju bara kunna kicka iväg motståndaren för att sedan skjuta huvet av honom, med Vic är ju så jävla trög på det så man får ju springa bort en bit för att sen vända sig om och skjuta. Sedan är det lite bättre att bara stå och kicka på den som ligger ner istället för att sätta sig på skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ända nackdelen med fighting systemet är att det skadar allt runtomkring. Ska man slå en kille och det är andra runtomkring så slår man dem också. Och ska man göra ett uppdrag där man snor en bil och slå killen som stiger ut bilen så slår man sönder bilen med. Och det är svårt att träffa dem när de ligger ner.

Annars är fighting systemet, som ni säger, väldigt kul. Kanske lite väl lätt men kul. :shifty: Hoppas de behåller de stilarna men förbättrar det i GTAIV.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan ju säga att det är väldigt praktiskt, testa att skaffa tio M4 med hjälp av fightingsystemet. Hoppa upp på den lilla elcentralen som är på östra sidan av militärbasen, och se till att ingen ser när du hoppar in. Spring mot en grupp vakter som har ryggen vänt mot dig, och när du kommer närmare går du lite långsamt. Lås den bakersta killen med R1 (?) och tryck triangel så du håller hans nacke, men hans ansikte är vänt framåt. Tryck triangel igen så har du en vakt utan nacke, men likväl svävar en M4 framför dig. Gör likadant med resten av gänget och försök vara så smidig som möjligt i basen, tills du samlat på dig ett antal. Blir du upptäckt skjuter de, men det gör ju inget när du just fått 300 skott eller mer -_-

Haha, vet du vad jag gjorde i början på spelet. Efter första uppdraget gick jag och sköt ihjäl två sodlater och tog deras M4. Jag tyckte jag var så smart som hade bra vapen så tidigt i spelet, fast sen blev man ju utkastad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, vet du vad jag gjorde i början på spelet. Efter första uppdraget gick jag och sköt ihjäl två sodlater och tog deras M4. Jag tyckte jag var så smart som hade bra vapen så tidigt i spelet, fast sen blev man ju utkastad.

Lol, jag med. Jag hade omkring 400 M4-skott, allt bara försvann efter utkastningen -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...