Jump to content

Sony Video Vegas 7 tutorialer


Stora_tomtefar
 Share

Recommended Posts

Jag införskaffade Sony Vegas 7 nyligen och kände att jag behövde komma igång med ett gäng tutorialer. Jag har sökt på en hel del ordkombinationer på google innehållandes själva titeln på programmet och ord som "tutorial", "free", "download", osv osv. I stort sett alla resultat jag fått upp bygger på att jag skall betala för mig, och det går verkligen inte an!

Jag undrar således om det finns en sida någon av er grabbar känner till, som ger ut tutorialer till Sony Video Vegas 7 helt gratis?

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sökte på google. Denna sida kom upp direkt.

http://www.vasst.com/training/Tutorial%20link.htm

Jo, den fann jag också, men om du följer länkarna så ser du att de antingen hänvisar till paket som kostar dyra pengar, eller att de inte alls fungerar. Inga vidare bra, alltså. Det verkar vara rätt ont om tutorialer.

Tutorialer :D Det svenska ordet du söker är "guider".

Nää, jag är ganska säker på att det är ordet "tutorialer" jag söker. Tror även det var därför jag skrev det; eftersom jag faktiskt sökte det. Förstår vi varandra, du och jag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nää, jag är ganska säker på att det är ordet "tutorialer" jag söker. Tror även det var därför jag skrev det; eftersom jag faktiskt sökte det. Förstår vi varandra, du och jag?

Det finns inget som heter tutorialer, antingen är det tutorials du är ute efter, eller guider. Vilket är precis samma sak, fast olika språk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, den fann jag också, men om du följer länkarna så ser du att de antingen hänvisar till paket som kostar dyra pengar, eller att de inte alls fungerar. Inga vidare bra, alltså. Det verkar vara rätt ont om tutorialer.

Nää, jag är ganska säker på att det är ordet "tutorialer" jag söker. Tror även det var därför jag skrev det; eftersom jag faktiskt sökte det. Förstår vi varandra, du och jag?

Jasså? För allt är gratis för mig. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns inget som heter tutorialer, antingen är det tutorials du är ute efter, eller guider. Vilket är precis samma sak, fast olika språk.

Eller så kör vi på, vad vi dödliga kallar det, en kompromiss i vilken vi beblandar de svensk gramatik med engelskans "tutorials". Nu vet alla att det är tutorials vi söker, vilket alltså är ett begrepp som i dessa kretsar syftar på guider till hur program skall användas, som t.ex detta. "Guides" översätter bättre ordet "guider" i den bemärkelsen det brukar användas i de flesta svenska sammanhangen. Men, allt det här är du redan medveten om, så varför bråkar du?

Jasså? För allt är gratis för mig. :D

Det finns inte många lämpliga. Visst, några är gratis ser jag nu, men den här, tex, är ämnad för vegas 4, vilket är mycket äldre än mitt. Johny har även tendens att bara lära ut värdelösa saker som hur man går tillväga för att använda onödiga effekter, som att göra så att filmen ser ut att vara målad med pensel. Jag är mer ute efter hur programet används och lära mig om nyttiga verktyg som har ett syfte. Förstår du? Verkar inte finnas på den där sidan, som jag nu ser inte längre uppdateras.

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller så kör vi på, vad vi dödliga kallar det, en kompromiss i vilken vi beblandar de svensk gramatik med engelskans "tutorials". Nu vet alla att det är tutorials vi söker, vilket alltså är ett begrepp som i dessa kretsar syftar på guider till hur program skall användas, som t.ex detta. "Guides" översätter bättre ordet "guider" i den bemärkelsen det brukar användas i de flesta svenska sammanhangen. Men, allt det här är du redan medveten om, så varför bråkar du?

Varför kompromissa när ordet turorials funkar bra i svenska språket med?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTAStunting > Video Editing/Compression > Video Editing Tutorials

Du måste bli medlem, Men det är värt det. Jag tycker alla guider där är hjälpsamma

EDIT. Visserligen är många av dom gjorda till Vegas 6.0 men dom funkar exakt lika bra till 7.0

Verkar vara något fel med deras databas som gör att jag inte kan registrera mig: "IPS Driver Error". Skall ändock göra det så fort jag kan. Tack skall du ha! :D

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...