Jump to content

Xbox360 - Tråden


DimpZ
 Share

Recommended Posts

Tyvärr är jag så jävla slö så jag orkar inte söka och om det är emot reglerna så tar jag fan den varningen utan några klagomål.

Jag och min kökschef ska ha Xbox 360 LAN.

Han vill spela CoD 5, Zombie Nazis eller vad det heter? Tydligen någon expansion eller nått sånt, va?

Han säger att det räcker med att båda har spelet (han har orginal, jag har bränt) och att BARA han har Zombie Nazis.

Jag tycker det låter märkligt om det skulle vara så, men det vore toppen för jag har bara ett minneskort och jag antar att expansionen väger ganska mycket + att jag inte har LIVE.

Så, hur funkar det här?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr är jag så jävla slö så jag orkar inte söka och om det är emot reglerna så tar jag fan den varningen utan några klagomål.

Jag och min kökschef ska ha Xbox 360 LAN.

Han vill spela CoD 5, Zombie Nazis eller vad det heter? Tydligen någon expansion eller nått sånt, va?

Han säger att det räcker med att båda har spelet (han har orginal, jag har bränt) och att BARA han har Zombie Nazis.

Jag tycker det låter märkligt om det skulle vara så, men det vore toppen för jag har bara ett minneskort och jag antar att expansionen väger ganska mycket + att jag inte har LIVE.

Så, hur funkar det här?

Det är inget expansion, det finns i spelet från början. :D

Det är ett spelläge alltså.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

den0m och eXotic; är det säkert?

Min kökschef snackar om att han laddade ner det från Live?

Men måste jag klara spelet eller? Det pallar jag fan inte eftersom vi tänker spela imorn.

Så, jag kan bara bränna ut spelet, sticka hem till honom med mitt Xbox, koppla samman oss och lira?

Jag har bränt spel och han har orginal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

den0m och eXotic; är det säkert?

Min kökschef snackar om att han laddade ner det från Live?

Men måste jag klara spelet eller? Det pallar jag fan inte eftersom vi tänker spela imorn.

Så, jag kan bara bränna ut spelet, sticka hem till honom med mitt Xbox, koppla samman oss och lira?

Jag har bränt spel och han har orginal.

Ja. Det är som sagt bara ett flerspelarläge som låses upp efter man klarat av kampanjen. Tror dock dom fixade det med en patch som gjorde att man kunde spela det utan att klara av kampanjen, förmodligen det din polare syftar på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är såhär det ligger till. Spelläget heter Nazi Zombies och finns på skivan för Call Of Duty: World at War. Det har släppts två map packs för ett visst pris på Xbox Live MarketPlace. Båda dessa map packs innehåller tre multiplayerbanor och en Nazi Zombies-bana. För att kunna spela orginalet (den första banan, vanliga nazi zombies) så behövs bara spelet. För att spela någon utav de andra banorna så måste du ha köpt dem.

Du låser upp läget i singleplayer efter att ha klarat ut kampanjen. Det går dock att spela multiplayer även om du inte gjort det. Jag tror att båda måste ha köpt och laddat ner map-packet för att kunna köra på den banan, men jag är inte säker.

För nu snackar ni system-link, eller hur?

För att köra mot andra spelare online så måste alla ha det rätta map-packet för att kunna spela just den banan.

Enligt mig är dock båda map-packen värda det dom kostar. Och båda Nazi-Zombies-banorna är väldigt roliga att spela. Jag vet inte vilket din kompis(?)/kökschefen har, men det är bara att fråga honom.

Den första banan som följer med i Map Pack 1 heter Verrükt och där spelar man i ett övergivet mentalsjukhus. För att kunna återförenas (det finns en möjlighet att två spelare startar i två olika rum med en stängd dörr som skiljer dem) så ska en utav spelarna samla ihop poäng (genom att döda zombies) för att kunna "köpa" bortplockning av skräp som leder till nästa rum. Ett antal skräpborttagningar senare så kommer någon till ett lysande rum där denne ska dra i en spak för att sätta på elen. Då öppnas också dörren (på första våningen. Elrummet är på våning #2) och ni är återförenade.

Den andra banan som följer med i Map Pack 2 heter Shi No Numa och där spelar man i ett träsk. Man börjar i ett stort hus i mitten av banan och det finns dörrar i varje hörn utav huset. Dessa dörrar leder ut till träsket och till varsin stuga. Varje stuga kan öppnas för ett visst pris (zombiedödarpoäng) och en perk-maskin (utav fyra) väljs slumpmässigt ut i varje stuga (när dörren öppnas).

Båda paketen kostar 800msp (microsoft points) eller ca 90kr (1000msp kostar 113kr) och är enligt mig värt pengarna.

Så nu kan du fråga honom vilket det är och sedan gå och köpa det, om det behövs, och om du vill.

Quick edit: Uppdateringar är gratis. Du behöver bara koppla in din xbox till internet och logga in med någon Xbox Live-Gamertag (dvs. en användare på konsollen) och sedan starta spelet så ska du automatiskt få en text som ber dig klicka på A för att ladda ner en uppdatering.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack VickeX, nu blev jag lite klokare i alla fall :D

Så, om vi kör första banan så ska det gå utan att jag klarar kampanjen eller laddar ner/köper något från Marketplace?

Yes. Och som jag förstog det så har han köpt något utav kart-paketen, och det kanske väl var det han ville spela.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yes. Och som jag förstog det så har han köpt något utav kart-paketen, och det kanske väl var det han ville spela.

Jag vet icke om han köpt något kart-paket, men om stämmer så får vi köra första banan och jag får köpa en HDD för framtida spelande.

Edit:

Angående den där uppdateringen du skrev om, vad gäller den?

Redigerad av Karatemorfar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

wtf! mitt play & charge kit funkar inte!

batterierna i kontrollen tog slut igår och när jag kopplar in P&C så startar kontrollen igen men lampan på P&C lyser inte, batterierna laddas inte(batteri paketet blir inte varmt) och sen så håller guide knappen på och blinka hela tiden(som när det är lite ström kvar i batteriena).

har bara haft den i ca 3-4m nu...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite snabb hjälp nu, tack.

Vi sitter här och ska ha LAN.

Min polare har ett orginal Xbox, inte flashat/chipat och därför orginal Call Of Duty 5

Jag har flashat och bränt CoD 5.

Vi kör en korsad nätverkskabel direkt mellan Xboxen men vi kan tyvärr inte köra.

HELP!

Har han Xbox Live så har han nog tankat en patch som gör att ni ej kan spela med varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min brors 360 har fått RROD och nu försöker vi fixa med reparationen.

Efter att han registrerat konsollen så stog det att standardgarantin hade gått ut, men att det gällde 3 år för RROD.

Som ni ser på bilden så står det att man ska klicka på begäran om ny reparation, men det finns ju inget sånt att klicka på.

Hjälp?

post-11524-1247330000_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...