Jump to content

Cheat Device till VCS


Mervin
 Share

Recommended Posts

Är det någon som fått det här att fungera? Jag vill ju få VCS att funka öht till att börja med. Eftersom programmet är gjort i prx-format, borde man inte kunna köra programmet/UMDn genom game->memorystick-menyn? Ska prova när jag kommer hem, men det vore ju fantastiskt att få spelet att funka. 550 spänn och har fortfarande inte kommit längre än att stoppa in spelet i luckan. :rolleyes:

Ny version (2.1) är ute, btw. Direktlänk, via www.cheatdevice.com. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej men funkar det för oss ärliga personer som köpt spelet?

antagligen inte men kommer det funka nån gång?

Jag har köpt spelet, men gjorde en backup av spelet och körde med devhook.

Nu är en ny version här 2.1

http://pspupdates.qj.net/VCS-CheatDevice-v...pg/49/aid/72309

Redigerad av Mervin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ska vi se, som mästare på homebrew till PSP (Självutmärkt) kan jag förklara vad Devhook är. Devhook är ett program som kan starta backups av dina UMD skivor. Det som skiljer den här versionen från alla andra ISO-loaders är att denna version kan ladda firmware dumpar från minneskortet. Alla dumpar upp till 2.71 (vilket nu kan starta GTA VCS backupen) kan laddas. När man går in i devhook så måste man ställa in inställningar såsom UMD version, firmware man skall starta o.s.v. Det går även med en moddad version av devhook att starta screenshot tagare och alltid aktiv USB support så man kan ladda sina backups via datorn om man har ett litet minneskort. Devhook kan ej göra backups utan det krävs ett annat program som jag INTE tänker publicera här. Firmware dumpar kräver också ett annat program.

Filformat som Devhook klarar av att läsa är .ISO och .CSO.

Devhook funkar bara på 1.50, 2.71 eller 2.71 SE-B(valfri version).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att Mervin förklarade lite väl krångligt. Ska försöka bättre:

Devhook är ett program som kan emulera andra firmwares än den man egentligen har. Devhook har fram tills nyligen bara fungerat på 1.5, men nu går det även att använda det på 2.71. Anledningen till att använda devhook (dh) på 1.5 är att använda de officiella funktioner i 2.00 (och över) som inte fanns på 1.5 när det släpptes. Anledningen till att använda dh i 2.71 (den som redan har många officiella features) är att köra devhook "baklänges", alltså att emulera 1.5. Varför? Jo, därför att vissa funktioner (kernel) är spärrade på 2.71 för att Sony inte vill att man ska använda dem. Denna spärr fanns inte på 1.5-tiden, därför är det den firmware som många trivs bäst med. (Bortsett från 2.71 SE-B'', som har alla fördelar med 1.5 och alla fördelar med 2.71, utan att ha någonderas nackdelar :lol: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att Mervin förklarade lite väl krångligt. Ska försöka bättre:

Devhook är ett program som kan emulera andra firmwares än den man egentligen har. Devhook har fram tills nyligen bara fungerat på 1.5, men nu går det även att använda det på 2.71. Anledningen till att använda devhook (dh) på 1.5 är att använda de officiella funktioner i 2.00 (och över) som inte fanns på 1.5 när det släpptes. Anledningen till att använda dh i 2.71 (den som redan har många officiella features) är att köra devhook "baklänges", alltså att emulera 1.5. Varför? Jo, därför att vissa funktioner (kernel) är spärrade på 2.71 för att Sony inte vill att man ska använda dem. Denna spärr fanns inte på 1.5-tiden, därför är det den firmware som många trivs bäst med. (Bortsett från 2.71 SE-B'', som har alla fördelar med 1.5 och alla fördelar med 2.71, utan att ha någonderas nackdelar :ph34r: )

Aha... Förstår lite bättre. Men, jag nöjer mig med att bara spela, så jag struntar i det dära! :D:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha... Förstår lite bättre. Men, jag nöjer mig med att bara spela, så jag struntar i det dära! :lol::P

Gör så, den är din förlust och inte vår :rolleyes:

Mervin: Hur får man det att funka? Jag begriper inte hur man installerar eller varifrån man ska köra programmet. Jag har SE-B'' och undrar varför man ska köra dh först, behövs det om man har SE-B''?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går att flasha filen pspbtcnf_game.txt vilket är filen man lägger in raden ms0:/dh/kd/vcscheatdevice.prx vilket gör att den laddar den. Det GÅR att flasha filen pspbtcnf_game.txt till flash1 om man har 2.71 SE-B" så man slipper använda devhook för att ladda fusket. Ska testa sen och se om det funkar.

En PRX laddare för 2.71 SE-B" släpptes för några timmar sen. http://pspupdates.qj.net/PRX-Loader-for-2-...pg/49/aid/72902

DEN KAN BRICKA DIN PSP, VAR FÖRSIKTIG!

Redigerad av Mervin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...