Jump to content

Vice City Stories, rescension


Mervin
 Share

Recommended Posts

Vice City Stories

Igenomspelat

__________________

Varning för spoilers (avslöjanden) om spelets story, sidouppdrag och övrig information, läs inte vidare om du inte vill, men kom ihåg, jag har varnat dig.

Jag har under de tre senaste dagarna spelat igenom Vice City Stories, eller VCS som jag kommer att förkorta den i denna tråd. Jag varnar er alla för SPOILERS, avslöjningar av STory linen, i denna tråd och läs INTE vidare om du INTE vill veta vad som händer, jag drar handlingen i ganska stora drag.

Nyckelord; VCS - Vice City Stories, LCS - Liberty City Stories, VC - Vice City, SA - San Andreas.

Vice City Stories utspelar sig 2 år innan VC. Du spelar Victor Vance (Vic) som dödas i början av VC. Vic Vance vill börja en karriär för att tjäna pengar åt hans bror som behöver medicin. Han bestämmer sig alltså för att gå med i armén. Han får tre-fyra uppdrag från sin sergant, men han blir utslängd från armén för att ha haft Marijuana under sängen, vilket inte är hans och för att ta med sig en prostituerad in på militärbasen som serganten beordrat honom. När han blir utslängd söker han nytt jobb, bland annat hos Phil från GTA3, VC, och han som äger en av vapen butikerna i LCS.

Efter att han kommit in på brottes bana får man lära sig mer och mer om vilka nyheter det finns i VCS, bland annat återkommer ett inslag från SA, gäng teritorium. Man kan nu starta olika typer av organiserad brottslighet i vissa gängbyggnader man tar över, bland annat, Protection, Loan shark, Prostituion, Smuggling, droger och rån. Man kan tjäna pengar på uppdrag man kan göra inom dessa, man får även mer pengar, ju mer byggnader man har. Man får den lönen varje dag klockan 16:00 eller om man är på ett uppdrag så får man pengarna när uppdraget antingen är slutfört eller misslyckats.

Några nya fordon är, ambulans-, brandkårshelikopter (har inte testat dessa närmare), jet-ski:n, vilket jag antar att de flesta redan visste om, en enmanshelikopter, ett amfibiefordon och en återkomst från SA, Quad-biken. Det som även har återinförts är polismotorcyklar.

Återkommande personer, är, Gonsalez (som man dödade tidigt i VC), Diaz, (som man dödade i mitten av VC) Lance, (som man dödar i slutet av VC) Phil, (som hjälper till med bankrånet i VC)

VCS har många positiva punkter, men nu är det dags o dra de negativa.

Det är för kort!

Men man måste ju vara rättvis, om jag skulle betygsätta detta, från ett till tio så skulle jag ge den:

Grafik: 10 (Rockstar har jobbat hårt)

Musik/Ljud: 9 (Nästan lika hårt som grafiken)

Spelbarhet 9.5 (Lätt och sätta sig in i, lätta kontroller m.m.)

Hålbarhet 7.5 (Ack o ve det fick inte ske, spelet är för kort, helt enkelt.

Overall: 9/10 - Ett grymt spel, som är för kort, det var det enda som saknades.

Det var allt för mig, Tack o hej!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En dum jävla idiot som borde fått permanent ban*.

Hej. :D

Fel sammanhang min vän, fel sammanhang.

Var snäll och gå till affären och köp en 9mm pistol, åtminstone en kula och en elastisk tråd. Gå hem och skriv ett testamente, ladda den nyköpta pistolen och anslut tråden till pistolen. Rikta pistolen mot dig, tryck av. Du kommer sedan tappa pistolen, därmed få det att se ut som mord och försäkringsbolagen betalar vänner och familj och alla är nöjda! Tro mig, du skulle gjort oss alla en tjänst! :)

I vilket fall som helst så finner jag Beethovens Moonlight Sonata mer intressant än barn.

Redigerad av Pieman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fel sammanhang min vän, fel sammanhang.

Var snäll och gå till affären och köp en 9mm pistol, åtminstone en kula och en elastisk tråd. Gå hem och skriv ett testamente, ladda den nyköpta pistolen och anslut tråden till pistolen. Rikta pistolen mot dig, tryck av. Du kommer sedan tappa pistolen, därmed få det att se ut som mord och försäkringsbolagen betalar vänner och familj och alla är nöjda! Tro mig, du skulle gjort oss alla en tjänst! :)

I spelet eller? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...