Jump to content

Filuppladdning.


SlewME
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 742
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kris, panik och allt möjligt. Servern går inte igång längre. Ena hårddisken verkar totalt död.

Ja, backup? Mycket bra fråga, tror inte det finns backuper från den servern.

Återkommer när jag vet mer.

EDIT:

Nu fick tekniker igång servern ser det ut som. Innan arbetet fortsätter har jag sagt åt dem att ta en backup på webservern och MySQL-databaserna.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ww2-servern har kraschat. Tekniker jobbade igår med att rädda datan som fanns på servern men misslyckades.

Det kommer göras en rad åtgärdet för att rädda hårddisken i servern och om det inte hjälper kommer jag tvingas skicka hårddisken till avancerade recovery-företag. Dessa företag plockar ur alla tunna dataskivor i hårddisken för att sedan sätta in dessa i en ny "hårddisk" och på så sätt rädda all data. Det är ett omfattande ingrepp i hårddisken och kostar därför väldigt mycket pengar, vi pratar i värsta fall över 10.000 kr. Beffos servrar använder vanligtvis sk. raid men denna gjorde inte.

Det är en dyr krasch och jag tar smällen. Klantigt nog så tog jag inte backuper på den servern.

Vill du se Beffo Upload uppe igen? Då går det bra att krisdonera.

Skriv ett SMS med texten:

Beffo 40

Beffo 50

Beffo 80

Beffo 100

Beffo 200

40,50,80,100 och 200 står för summan du donerar. Väljer du att smsa "Beffo 200" så kommer 200 kronor att dras från din mobiltelefon.

Skicka följande SMS till 72550. Inkl. eventuell sms-taxa.

Ni som donerat kommer få heltids betalkonto på Beffo Upload när/om servern kommer upp igen.

Ni som vill donera över bankgiro kan göra det också. PMa eller maila mig om intresset finns så skickar jag ett bankkontonummer.

Mer information kommer fortlöpande.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där hjälper inte, donera istället. Det minsta vi kan göra efter allt som han gjort för oss..

Sen när har jag sagt att det skulle hjälpa? Kan jag inte få visa hur sorgsen jag är för det? :confused:

I övrigt så ville jag donera en 20:a eftersom jag inte har så mycket på mobiltelefonen, men SlewME sa att han inte fick så mycket från det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen när har jag sagt att det skulle hjälpa? Kan jag inte få visa hur sorgsen jag är för det? :confused:

I övrigt så ville jag donera en 20:a eftersom jag inte har så mycket på mobiltelefonen, men SlewME sa att han inte fick så mycket från det.

Ah, ursäkta. Inte meningen att det skulle låta så surt.

Klart du få m8. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Glädjande besked. Tekniker har lyckats få igång servern igen. Det kommer att tas backuper på all data och ny hårddisk kommer att stoppas in i servern.

Totala kostnader för tekniker och hårddisk beräknas bli runt 5500 kr så era donationer hjälper fortfarande till. Det var inget billigt ingrepp.

Tack till er som donerat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...