Jump to content

Guide: Pimpat Foobar2000 i 20 steg


R2D2
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 43
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Sorry över att jag drog upp tråden, men jag har problem.

Efter att jag formaterade om datorn så skulle jag installera Foobar2000 igen, men någonstans gjorde jag fel och nu ser den ut såhär.

post-11169-1172068602_thumb.jpg

Jag upptäckte felet när jag kom till punkt 15 :(

Någon som vet hur jag ska fixa det?

Edit: Kan även tillägga att jag inte kan göra någonting med den enorma rutan i mitten, varken göra den ännu större eller mindre.

Redigerad av Lajnux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry över att jag drog upp tråden, men jag har problem.

Efter att jag formaterade om datorn så skulle jag installera Foobar2000 igen, men någonstans gjorde jag fel och nu ser den ut såhär.

post-11169-1172068602_thumb.jpg

Jag upptäckte felet när jag kom till punkt 15 :(

Någon som vet hur jag ska fixa det?

Edit: Kan även tillägga att jag inte kan göra någonting med den enorma rutan i mitten, varken göra den ännu större eller mindre.

Om du går in i rutan där man lägger till/tar bort paneler och markerar en och en så borde rutan "locked" vara ikryssad. Kryssa ur den i så fall.

Annars kan du prova starta om Foobar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...
Bump...

Valde denna tråden efter det verkar var den enda som handlar om Foobar. Jag undrar om det finns något plugin till programmet som sorterar musiken och kopierar filerna till en viss mapp när man lägger till dem i biblioteket. Som i iTunes.

Går att göra med högerklick>file operations>move, rename or copy files. Men då måste du också kunna lite foobar-kod för att få in det i rätt mapp. Vart ska du ha musiken och med vilken formatering? Kan göra åt dig.

Finns det förresten något intresse för en ny upplaga med det här utseendet?

(och valfri album list som visas när man håller musen under spelknapparna)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går att göra med högerklick>file operations>move, rename or copy files. Men då måste du också kunna lite foobar-kod för att få in det i rätt mapp. Vart ska du ha musiken och med vilken formatering? Kan göra åt dig.

Finns det förresten något intresse för en ny upplaga med det här utseendet?

(och valfri album list som visas när man håller musen under spelknapparna)

Tack, men jag håller mig till iTunes ändå, märkte att Foobar var ganska buggigt och jobbigt på sina ställen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du får gärna berätta hur jag får det sådär igen, plötsligt när jag öppnade foobar så var allt standardutseende. Och nu har jag haft det så i ett halvår.. <_<

Jag skulle gissa på File->Preferences->General->Enable user profile support (om den är ikryssad, kryssa ur och tvärtom). Starta om.

Om det inte funkar, leta upp mig på MSN på torsdag kväll när nationella i Matte C är över.

Det enda jag vill ha till foobar är något som taggar all min musik automatiskt, då hade jag kunnat dö lycklig.

Tankar hem låtnamn till skivor och sådant menar du? Finns redan, sök på FreeDB tagger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...