Jump to content

Alcizar


Merkky
 Share

Recommended Posts

Typ det sötaste bandet man kan hitta. Dom tar gamla klassiska hårdrockslåtar och gör om texterna så att dom handlar om folköl.

Har länge velat göra den hära topicen men då dom bara hade släppt en låt kändes det lite extremt.! :wub:

Men nu när en låt och en video har kommit ut, så...

Alcizar

18 öl - 18 and life

Dricka Folköl - Breaking The Law

18 öl - 18 and life - Musikvideo

Nya låtar är på gång. Så håll er uppdaterade! :lol:

Kan tillägga att min brorsa var med och grundade, så jag hjälper han att sprida ryktet lite.

Jag var även med och spelade in videon.

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Lägger upp en länk till 18 öl som mp3! ;) Då min store bror vägrar lägga upp den på sidan! :) Han anser att dom inte ska bränna ut sig själva och göra för mkt i samma svep, vad han nu menade med det! :)

Länk, finns också i första posten.

Alcizar - 18 öl

Musikvideon var ju inte speciellt seriös, men det är som våran musikvideo till en låt med ett oseriöst (nmera nedlagt) band som jag hade förut... Länk finns i min signatur.. :lol: Hur som helst så fanns det inte mkt att tillägga i det musikaliska framförandet! Bra spelat guys! Fortsätt så!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Musikvideon var ju inte speciellt seriös

Njah, låten handlar ju om att "Börje" ska prostituera sig själv för att får råd med öl. Så om man bara tänker på det så blir videon lagomt oseriös.! :ermm:

Men den är gjord att likna orginalet så mkt som möjligt.

Kollar videon då jag kommer hem! :P

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Njah, låten handlar ju om att "Börje" ska prostituera sig själv för att får råd med öl. Så om man bara tänker på det så blir videon lagomt oseriös.! :P

Men den är gjord att likna orginalet så mkt som möjligt.

Kollar videon då jag kommer hem! -_-

Har inte sett original videon, får kolla på youtube.. :ermm: Original låten äger hur som helst! Synd att inte sångaren i det härbandet har samma röstresurser som han i Skid Row...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte sett original videon, får kolla på youtube.. :P Original låten äger hur som helst! Synd att inte sångaren i det härbandet har samma röstresurser som han i Skid Row...

Jo det är synd. Men han klarar sig ganska bra ändå. Tror mest att dom riktar in sig på texten än på själva sången. :lol:

Han klarar nääästan delen på slutet när han tar i så mkt! :lol: Men orginalet är ju helt underbart. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Typ det sötaste bandet man kan hitta. Dom tar gamla klassiska hårdrockslåtar och gör om texterna så att dom handlar om folköl.

Har länge velat göra den hära topicen men då dom bara hade släppt en låt kändes det lite extremt.! :D

Men nu när en låt och en video har kommit ut, så...

Alcizar

18 öl - 18 and life

Dricka Folköl - Breaking The Law

18 öl - 18 and life - Musikvideo

Nya låtar är på gång. Så håll er uppdaterade! :wub:

Kan tillägga att min brorsa var med och grundade, så jag hjälper han att sprida ryktet lite.

Jag var även med och spelade in videon.

Älskar hur sopigt "dricka folköl" började och sedan drog igång. Jag tänker sno den idén och säga att det är min egen :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Alcizar - Ingen enkel väg ut

Nästan en död tråd här nu ju, men, faktist en ny musikvideo! Jag har filmat större delarna av den, en mycket rolig kväll med mycket alkohol och många kameror, och sen har Offen fått sätta ihop det hela. Låten är en cover på rockytemat, no easy way out, och handlar om att det inte finns nån enkel väg att sluta supa. Se den!

[youtube-old]2___0GohYPc[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...