Jump to content

Tips på bra skräckfilm?


niXy
 Share

Recommended Posts

Tjo allihopa :) jag undrar om någon av er har något bra tips på en bra skräckfilm, jag vill bli skit rädd och nästan kissa på mig och inte sova på flera dagar, så läskig är jag ute efter.. Jag har sett alla Fredag den 13:onde filmerna och terror på elm street och motorsågs massaker filmerna. Så ingen av dom behöver nämnas :D

Tack så mycket :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det finns i princip bara en skräckfilm som har gjort mig sådär löjligt rädd, så jag knappt ens klarade av att gå på toaletten, och det var The Ring. Men det var ett tag sen jag såg den och jag blir inte lika skrämd av skräckfilm längre, så den kanske inte är så läskig som jag mindes den. Se inte uppföljaren, den är som en kopia av Dark Water (som inte heller är särskilt bra).

The Descent hörde jag mängder med bra kritik om, men jag kan inte säga att den levde upp till mina förväntningar. Inte särskilt läskig, och ett rätt tråkigt upplägg. Den lyckades frambringa lite klaustrofobisk känsla på en del håll, vilket var ovanligt och ballt, men inte tillräckligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan ju alltid titta här http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=39898

eller väntar du på att Kalan är online :D

Men jag kan starkt rekommendera Fright Night 1 och 2 (2:an är bäst) kort om handlingen....det flyttar in en vampyr i huset brevid en snubbe och han vägrar tro det, skön rulle med ett stänk av humor.

Fright Night 2 är mer skrämmande kanske, då är miljöerna gränder och källarlokaler mest.

*EDIT* Glömde, om du vill ha renodlad skräck måste du se Francis Ford Coppolas underbara tolkning av Bram Stokers Dracula, appråpå mitt förra tips om vampyrer.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjaa, Cannibal Holocaust lär få dig att spy och Hellraiser 5: Inferno, Hellraiser 6: Hellseeker, Hellraiser 7: Deader, Hellraiser 8: Hellworld lär skrämma skiten ur dig. De senaste hellraiser-rullarna är väldigt bra och underskattade filmer!

Romero's gamla Day of the Dead är väldigt mörk och hemsk, så den bör du se också.

Vill du ha något i stil med Friday the 13th rekommenderar jag absolut Joseph Zito's The Prowler som håller minst lika hög klass som friday-rullarna.

Saw & Saw II är också väldigt skrämmande så de är värda att se för din del.

Vill du ha något som liknar The Texas Chainsaw Massacre rekommenderar jag helt klart Rob Zombie's House of 1000 Corpses!

Vill du ha varulvsfilm bör du se An American Werewolf in London, men kanske även The Howling och Dog Soldiers.

Switchblade Romance (aka. Haute Tension/High Tension), Carpenter's The Thing och Battle Royale är andra filmer du borde se.

Och självklart, har du inte sett John Carpenter's Halloween från 1978 ska du absolut se den, skit i ovanstående tips tills du sett den.

eliizar, vad är Wrong Turn då? Komedi?

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Amityville Horror.

Jävligt bra film, man blir rädd av den också.

Wrong Turn är skön men inte direkt skräck.

Wrong Turn är jävligt bra. Inte för att man blir speciellt rädd, men ändå jävligt bra!

Sen skulle jag bara vilja tillägga Stay Alive, den blir man väl heller inte så rädd av men ändå en sjukt bra film!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...Och självklart, har du inte sett John Carpenter's Halloween från 1978 ska du absolut se den, skit i ovanstående tips tills du sett den.

Halloween, är den sämsta "skräckfilm" som någonsin gjorts. De måste ju ha glömt ordet "skräck" och bara gjort film...

Det är ju i princip ingen som dör i de filmerna. (förrutom i trean(?) som för övrigt var den bästa i trillogin, den med maskerna alltså)

Sen att världens sämsta skådespelerska, vad-hon-nu-heter fick huvudrollen gör ju inte saken bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Halloween, är den sämsta "skräckfilm" som någonsin gjorts. De måste ju ha glömt ordet "skräck" och bara gjort film...

Det är ju i princip ingen som dör i de filmerna. (förrutom i trean(?) som för övrigt var den bästa i trillogin, den med maskerna alltså)

Sen att världens sämsta skådespelerska, vad-hon-nu-heter fick huvudrollen gör ju inte saken bättre!

Detta var det dummaste jag någonsin hört i hela mitt liv. 82 människor, samt flertalet hundar blir dödade i de 7 filmerna som finns, och då räknar jag inte ens med film nummer 3, som inte alls borde kallas någon Halloween-film. Och sen att tro att en serie med 8 filmer är en trilogi är ju bara befängt. Jamie Lee Curtis, som spelar huvudrollen i de två första filmerna sant Halloween: H20, är absolut inte världens sämsta skådespelerska. Hon har vunnit The Golden Globe Award och kallats "The Scream Queen" för hennes enastående roller i skräckfilmer som ung.

Något mer som du fått fel uppfattning om?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...