Jump to content

Köptips välkomnas!


Ebeeto
 Share

Recommended Posts

Okej

okej, borde jag köpa den nån annanstans då?

okej, nu blev det svårt här när Boomer och du tycker olika :rolleyes:

Intel. Core 2 Duo är bättre än AMD oavsett vad alla AMD-fanboys säger.

Grafikkort får du välja själv.

Angående dubbla processorer så är det värdelöst på billiga datorer. Det är mycket dyrare (inte bara 2 processorer utan speciellt moderkort osv). Det är inte många speldatorer som har det utan mest servrar och sånt. Så kör en du.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 58
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Intel. Core 2 Duo är bättre än AMD oavsett vad alla AMD-fanboys säger.

Grafikkort får du välja själv.

Angående dubbla processorer så är det värdelöst på billiga datorer. Det är mycket dyrare (inte bara 2 processorer utan speciellt moderkort osv). Det är inte många speldatorer som har det utan mest servrar och sånt. Så kör en du.

Vad kostar en sån där Intel Core 2 duo då :rolleyes: ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbla processorer är väl lite att ta i, men jag undrar lite över de dubbelkärniga... Jag har kollat lite benchmarks från dubbelkärniga processoreroch det verkar som om de är likvärdiga en enkärnig processor så länge applikationerna inte stöder tekniken. Är det då värt att köpa en dubbelkärnig? Är de mer framtidssäkra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbla processorer är väl lite att ta i, men jag undrar lite över de dubbelkärniga... Jag har kollat lite benchmarks från dubbelkärniga processoreroch det verkar som om de är likvärdiga en enkärnig processor så länge applikationerna inte stöder tekniken. Är det då värt att köpa en dubbelkärnig? Är de mer framtidssäkra?

Framtidens spel kommer att använda dubbla kärnor. Crysis kommer att ha stöd för det. Finns ingen stor anledning att ha enkelkärning egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbla processorer är väl lite att ta i, men jag undrar lite över de dubbelkärniga... Jag har kollat lite benchmarks från dubbelkärniga processoreroch det verkar som om de är likvärdiga en enkärnig processor så länge applikationerna inte stöder tekniken. Är det då värt att köpa en dubbelkärnig? Är de mer framtidssäkra?

Som R2 säger kmr Crysis stödja Dubbelkärniga och det ligger väl i Recomended (på dom uppgifterna dom skrev i crysis tråden) lr?

Edit: R2 har du nå pris på en sån där Intel Core 2 Duo?

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som R2 säger kmr Crysis stödja Dubbelkärniga och det ligger väl i Recomended (på dom uppgifterna dom skrev i crysis tråden) lr?

Edit: R2 har du nå pris på en sån där Intel Core 2 Duo?

Nope. Datorbutiken har dom (i alla fall på sin datorbyggare) så du kan kolla lite där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej *startar IE och skriver in datorbutiken*

Edit: hitta nåra men tycker dom hade lite Ghz, är det typ som Amd athlon FX-55?

Dom nya processorerna har ganska låg klockfrekvens men dom är bra för det. Går inte att jämföra med P4.

I alla fall, jag har inte så stor koll på dom billigare Core 2 Duos, du får fråga i Datorhjälpstråden. Där brukar Pain To The Max titta in, tror han kan lite mer än vad jag kan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom nya processorerna har ganska låg klockfrekvens men dom är bra för det. Går inte att jämföra med P4.

I alla fall, jag har inte så stor koll på dom billigare Core 2 Duos, du får fråga i Datorhjälpstråden. Där brukar Pain To The Max titta in, tror han kan lite mer än vad jag kan.

Okej Men jag kollar runt lite på alla dator här o där och Boomer visa mig denna

Stationär dator med Intel-processor med dubbla kärnor. 1 GB arbetsminne, 400 GB hårddisk och inbyggt trådlöst nätverk. Skapa etiketter med silkscreen-kvalitet direkt från din PC med LightScribe: Det är bara att bränna, vända och bränna igen. Windows XP Home Edition i denna dator.

- Intel Pentium D-processor 940 med dubbla kärnor

- 1 GB DDR2 SDRAM

- 400 GB (2 x 200 GB) Seriell ATA-hårddisk (7200 rpm)

- NVIDIA GeForce 7600GS 512 MB videominne

- DVD-brännare ±R/ ±RW med dubbla lager och upp till 16x/8x med stöd för LightScribe-teknik

- 10/100 Mbit/s nätverksstöd

- IEEE 1394 FireWire®-gränssnitt

- 9-i-1 minneskortsläsare

- Trådlöst LAN 802.11 b/g

http://www.hp.se

Processor

-Typ Intel® Pentium® D-processor 940 med dubbla kärnor

-Hastighet 2 x 3,20 GHz

-Cache L2-cache 2 x 2 MB 800 MHz MB

Internminne

-Typ DDR2

-RAM-minne 1024 MB

Hårddisk

-Hårddisktyp 2x200GB SATA 7200 rpm

-Hårddiskstorlek 400 GB

Grafikkort

-Grafikkortstyp NVIDIA GeForce 7600GS

-Grafikkortsminne 512 MB

Ljud

-Ljudkortstyp Intel® High Definition Audio 7.1

Optiska enheter

-CD/DVD DVD±RW DL

Kommunikation

-Läsare minneskort 9 -i-1

-Nätverk, inbyggt 10/100

-WLAN 802.11b/g

Anslutningar

-FireWire® (IEEE® 1394) Ja

-Parallellport Ja

-TV-utgång Ja

-USB/antal portar 6

Övrigt

-Chassi Minitower

-Mjukvara HP Pavilion online-användarhandbok, HP Hjälp, HP Pavilion återställningspartition (med möjlighet att återställa system, tillämpningsprogram och drivrutiner separat); Valfri omallokering av återställningspartitionering; Återställnings-CD/verktyg för DVD-in

-Operativsystem win XP Home Edition

-Mus trådlös

-Tangentbord Trådlös

Vikt 13,8 kg

Mått 385x192x420 mm

Är Intel D bra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej Men jag kollar runt lite på alla dator här o där och Boomer visa mig denna

Stationär dator med Intel-processor med dubbla kärnor. 1 GB arbetsminne, 400 GB hårddisk och inbyggt trådlöst nätverk. Skapa etiketter med silkscreen-kvalitet direkt från din PC med LightScribe: Det är bara att bränna, vända och bränna igen. Windows XP Home Edition i denna dator.

Är Intel D bra?

Nej. Intel D är Pentium 4, dom ska du hålla dig borta från. Måste du kan du köpa AMD men helst Core 2 Duo eftersom dom är nyast och drar mindre ström.

Låt dig inte luras att köpa märkesdator om du inte måste. Bättre att bygga själv (om du är teknisk eller känner någon som kan hjälpa dig), du får fler valmöjligheter och det blir oftast billigare. Då kan du också strunta i extraprogram som bara slöar ner (t.ex i HP) och kan strunta i att köpa XP om du redan har. Då kan du också lägga nån hundring extra på moderkort som stöder SLI så att du om några år när Geforce 7900 är löjligt billiga bara köper 2 och överlever några år till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej. Intel D är Pentium 4, dom ska du hålla dig borta från. Måste du kan du köpa AMD men helst Core 2 Duo eftersom dom är nyast och drar mindre ström.

Låt dig inte luras att köpa märkesdator om du inte måste. Bättre att bygga själv (om du är teknisk eller känner någon som kan hjälpa dig), du får fler valmöjligheter och det blir oftast billigare. Då kan du också strunta i extraprogram som bara slöar ner (t.ex i HP) och kan strunta i att köpa XP om du redan har. Då kan du också lägga nån hundring extra på moderkort som stöder SLI så att du om några år när Geforce 7900 är löjligt billiga bara köper 2 och överlever några år till.

Okaj :lol: men om vi snackar AMD singel processor då eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, borde man köra Geforce eller ati? om jag tar Geforce skulle jag köre på 7tusen serien då?

om Ati vilket serie då?

Edit:min 999 post :lol:

7-serien, japp. Jag vet inte om 7600 kan köras i SLI men i alla fall så kan 7800 det så om du har lite extra pengar är det ett bra köp.

Kör du Radeon är det x1600 eller något sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

7-serien, japp. Jag vet inte om 7600 kan köras i SLI men i alla fall så kan 7800 det så om du har lite extra pengar är det ett bra köp.

Kör du Radeon är det x1600 eller något sådant.

Jag hade typ tänk 7900GT, är det bättre än 7800GTX :lol: ?

Är det Ati x1800 som är på 512 mb eller är 1600 det också + sammma fråga som ovan är det bättre än 7800GTX?

Edit: menar ofc 1600 på ati frågan

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade typ tänk 7900GT, är det bättre än 7800GTX :lol: ?

Är det Ati x1800 som är på 512 mb eller är 1600 det också + sammma fråga som ovan är det bättre än 7800GTX?

Edit: menar ofc 1600 på ati frågan

Jag är inte expert, men 7900GT ska vara bättre. Fråga i datorhjälpstråden det också.

X1600 är sämre än 7800GTX, X1800 däremot är lika bra eller bättre (vad jag vet).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...
Att Dell "suger" är bara en grej som blivit lite poppis att tycka verkar det som. Har och har haft Dell datorer och jag har på min både bytt grafikkort och ljudkort och den har inte strulat, sen att den är slö har inget med att det råkar stå dell på den att göra.

Ska man ha sig en bra dator är dock att köpa den från t ex komplett billigare och bättre (?) är du lite teknisk kan du tjäna en slant på att köpa den i delar och bygga ihop själv också.

DELL SUGER SÅ JÄVLA FETT!!!!! Det är inget man säger för att vara poppis. Får du ett fel på din burk eller vill ändra i din beställning räkna med timmar i kötid, och ska du sedan klaga på något korresponderar de endast via mejl och då med flera dagars mellanrum och dem slussar gärna runt en mellan olika avdelningar. Jämnför prestanda på andra ställen så ska du dessutom se att Dell inte är särskilt billigt. Följ mitt råd: Köp ALDRIG en Dell.

Redigerad av tonicvodka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DELL SUGER SÅ JÄVLA FETT!!!!! Det är inget man säger för att vara poppis. Får du ett fel på din burk eller vill ändra i din beställning räkna med timmar i kötid, och ska du sedan klaga på något korresponderar de endast via mejl och då med flera dagars mellanrum och dem slussar gärna runt en mellan olika avdelningar. Jämnför prestanda på andra ställen så ska du dessutom se att Dell inte är särskilt billigt. Följ mitt råd: Köp ALDRIG en Dell.

Värt att dra upp en gamal tråd?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...