Jump to content

Köptips välkomnas!


Ebeeto
 Share

Recommended Posts

Tjosan.

Under sommaren har jag inte varit särskilt aktiv här på forumet. To tell the truth så har jag inte varit inloggad sedan en himla massa veckor tillbaka... Främsta anledningen till detta är att jag sommararbetat ganska mycket. Nu har det iallafall blivit runt 11.000 efter skatt som snart dimper in på mitt bankkonto som vanligtvis påminner om ett svältande Biafrabarn vad gäller tillgångar.

Nu ska jag sätta sprätt på pengarna. Här är mitt problem; jag vill ha så mycket kul som möjligt utan att slänga bort kosingen på överpriserade grejer.

Min dator är en Athlon XP 1500+ med 512 mb RAM, ett GeForce3-kort och ett uråldrigt moderkort. Alltså, inte så jättekul. Jag funderade först på att uppgradera den, men insåg att jag skulle behöva köpa allting nytt. Då funderar jag på att köpa en helt ny burk för enkelhetens skull. Jag funderar på att köpa en begagnad dator för runt 6000 spänn. Hur mycket borde jag lägga på en spel- och arbetsdator? Är begagnat okej eller kommer det strula?

Sedan såg jag lite screens från Dead Rising och insåg hur fina Xbox 360-spel är. Är det en idé att spara in lite på datorn och tjacka en 360 för att spela?

Om jag ska ha en 360 behöver jag en ny TV. Detta kan även vara bra för att titta igenom min växande samling DVD:er. Om vi, än en gång, snackar begagnat, hur mycket ska man ge för en hur bra TV för att ha bra bildkvalité i iallafall några år? (Jag är ingen total finsmakare, jag vill bara ha bra bild och ljud...)

Och slutligen; Några spel- eller filmtips?

Tack så mycket om ni hjälper en kille som spenderat för mycket tid med kidsen på danmarksbåten fram och tillbaka för många veckor...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 58
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Köp

https://www.datorbutiken.com/home/default.a...Product=ASM2N-E

https://www.datorbutiken.com/home/Navigatio...ct=ADA3500CNBOX

https://www.datorbutiken.com/home/Navigatio...duct=C3DX800GTO

3463:-

Återandvänd din gamla hårddisk, och köp en ny fläkt(kanske ett nätaggregat också..), så var du färdig. Ah, just det. Nytt minne också.

Köp en 360 om du vill, den säkrar framtiden. Du kommer inte behöva uppdatera den heller på år. Och så säkrar du att du har en 360 på releasedagen för GTA IV. Blir en trevlig spelhöst också med flera titlar som kommer till 360.

Bra spel som släppts under sommaren är väl Prey och Half-Life 2: Episode 1, annars har det varit en öken.

Edit: Siana svamlar. När det kommit chip till 360 så är det bara ladda på hur mycket du vill.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, angående datorn så skulle jag rekommendera att du köper en ny, kolla på siba, dom har uppdaterat sitt utval med datorer, du borde nog lägga minst 10000 på en dator, om den ska klara dagens spel. Och om du ska köpa en 360 så visst, ny tv är alltid trevligt, men själv så sitter jag och spelar på en jätte gammal tv. Funkar fin fint, men om man ska utnyttja 360n till max så måste du så klart ha en tv som klarar HD, och dom brukar väl ligga runt 20 tusen. Men, här har du en ganska fin. HD ready och hela köret. Gör som du vill, men jag skulle nog ha köpt datorn först, fast, en 360 kan alltid va bra att ha om man bara vill sitta i soffan och softa eller spela med vänner och familj. Och spel och film tips? Hm. Ingen aning, fast om du köper en 360 så ska du klart köpa Dead Rising som kommer nu i september. Hoppas att detta hjälpte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, angående datorn så skulle jag rekommendera att du köper en ny, kolla på siba, dom har uppdaterat sitt utval med datorer, du borde nog lägga minst 10000 på en dator, om den ska klara dagens spel. Och om du ska köpa en 360 så visst, ny tv är alltid trevligt, men själv så sitter jag och spelar på en jätte gammal tv. Funkar fin fint, men om man ska utnyttja 360n till max så måste du så klart ha en tv som klarar HD, och dom brukar väl ligga runt 20 tusen. Men, här har du en ganska fin. HD ready och hela köret. Gör som du vill, men jag skulle nog ha köpt datorn först, fast, en 360 kan alltid va bra att ha om man bara vill sitta i soffan och softa eller spela med vänner och familj. Och spel och film tips? Hm. Ingen aning, fast om du köper en 360 så ska du klart köpa Dead Rising som kommer nu i september. Hoppas att detta hjälpte.

Siba har för övrigt dom sämsta datorerna oftast med integrerade grafikkort/ljudkort.. Oxå går dom sönder var och varannan minut, ska du ändå köpa en ny dator köp från DELL.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Siba har för övrigt dom sämsta datorerna oftast med integrerade grafikkort/ljudkort.. Oxå går dom sönder var och varannan minut, ska du ändå köpa en ny dator köp från DELL.

Håller med Ante, Dell sucks. Bara massa extra priser om man ska få en dator som fungerar. Typ köp denna dator, ändast 7.000 lägger du till 1.000 lapp så får du t.o.m. en processor. lol :):o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det tycker jag inte, har ju själv köpt min där ifrån och den funkar fin fint.

Och jag har själv en Dell och förutom alla skitprogram som följde med funkar den finfint. Har till och med kunnat byta grafikkort och hårddisk även om alla som tycker att Dell suger (men aldrig har provat) säger "Meh, det går ju inte att uppgradera!1!1".

Överprisade - javisst. Dåliga - nejdå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och jag har själv en Dell och förutom alla skitprogram som följde med funkar den finfint. Har till och med kunnat byta grafikkort och hårddisk även om alla som tycker att Dell suger (men aldrig har provat) säger "Meh, det går ju inte att uppgradera!1!1".

Överprisade - javisst. Dåliga - nejdå.

Ok. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok. :)

Att Dell "suger" är bara en grej som blivit lite poppis att tycka verkar det som. Har och har haft Dell datorer och jag har på min både bytt grafikkort och ljudkort och den har inte strulat, sen att den är slö har inget med att det råkar stå dell på den att göra.

Ska man ha sig en bra dator är dock att köpa den från t ex komplett billigare och bättre (?) är du lite teknisk kan du tjäna en slant på att köpa den i delar och bygga ihop själv också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att Dell "suger" är bara en grej som blivit lite poppis att tycka verkar det som. Har och har haft Dell datorer och jag har på min både bytt grafikkort och ljudkort och den har inte strulat, sen att den är slö har inget med att det råkar stå dell på den att göra.

Ska man ha sig en bra dator är dock att köpa den från t ex komplett billigare och bättre (?) är du lite teknisk kan du tjäna en slant på att köpa den i delar och bygga ihop själv också.

Själv så har jag en uråldrig Dell, kass som fan :)

Jag tycker du borde köpa typ denna dator om du köper en ny http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=C-GEA1

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...