Jump to content

Stoppa pollarna!


Umberto
 Share

Recommended Posts

Högt ärade medmedlemmar,

Det har de senaste dagarna skapats ett stort antal undersökningar/pollar och jag vill som den kritiska individ jag är visa mitt förakt för denna företeelse.

Jag har, efter mycket idogt arbete i mitt labb (som för övrigt drivs av solpaneler och måsskit), kommit fram till att en poll förstör ett ämnes debattmöjligheter med 72% (minst).

En poll låser in ämnen på ett fåtal färdigt framställda alternativ och försvårar vidare diskussion. Varför inte, istället för att göra en poll, skriva ett inlägg där Ni, bästa trådskapare, framhåller era åsikter i frågan och där sedan andra, utifrån ert inlägg, kan diskutera med/mot er? Då blir det mycket intressantare för samtliga. Det här är ju trots allt (om jag förstått saken rätt) ett diskussionsforum och inte nåt virtuellt konferensrum för blivande SIFO-tjänstemän.

Dessutom är det varken intressant eller vidare trevligt när så gott som alla inlägg är i stil med:

Blablabla...

Vote: 150 kg

Så stoppa pollarna! Gör en vanlig tråd, skriv ett startinlägg och låt diskussionen växa fram utifrån det istället!

MVH

Umberto (kille)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MEIN FÜRER!

HEIL! _/

Så sant som det är sagt så gör pollar mer ont än gott. Enda gången en poll faktist är bättre är när man vill få ut en uträkning av hur många av varje sort som röstar på vad. Och då ska röstningen inte pågå resten av livet, utan hållas under en vecka eller en dag.

Skulle alla topicar va med poll så skulle trådskaparen lika gärna skriva 10 inlägg på rad där dom 10 olika alternativen fanns, sen kunde alla andra medlemmar bara quota just deras alternativ. Det är ungefär så pollarna ser ut i dagsläget.

SLOPA POLLARNA!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...